Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 856
ХуЛитери: 1
Всичко: 857

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПариж!
раздел: Есета, пътеписи
автор: Nadie

Pont des Arts с катинарите, които глупавите влюбени от цял свят кичат по парапета и заключват любовта. Ако мостът вземе, та се отръска и опадат всички катинари на разделени двойки, можем да изкараме мильони от железо, бате! Мильони!
Айфеловата кула, от която Париж се вижда бял-беленичък. Няма толкова бял град в света. Само от високо, де. През микроскопа на пешеходеца е твърде мърляв.

Лабиринтът на Версай, където се губиш и току се намериш пред някой фонтан, музиката на Люли опира облаците, над рози и вода с цвят на дъга. Шарани, патици и лебеди като за трапезата на средно голяма циганска сватба кълват кроасани от ръцете на сладки френски дечица. Като няма хляб, ядат пасти.

Д’Орсе, с картината на Густав Климт, самичка в една забутана галерия, щото импресионистите на последния етаж са попа на арта и всичко се тълпи при тях, и смърди на пот и бутаница сред лилии красиви.

Сладоледът със солен карамел на остров Сен Луи. Цветът му е като на расовото гонче, повело на каишка истински аристократ в ежедневно облекло – костюм с копринено елече и кърпичка в джоба. Купуват си заешко от местната месарница. Кучето бърчи нос и позира, вместо да скочи във витрината и да изпонаръфа всичко, що му падне. Фина работа, френска!

Кошерите около Пигал, събрали по обяд рояци костюмирани пчели – бръмчат, пият кафе и клюкарстват като в киносалон, обърнати към екрана на улицата.

Тълпите азиатски филателисти пред пощенската марка на Джокондата в Лувъра. Снимат я толкова настървено, че е престанала да се усмихва, горката.

Камбаните на Notre Dame сутрин рано, сутрин рано, в неделя, в неделя, бим-бам-бум, бим-бам-бум, събуждат гаргойлите по фасадата – стига са спали, време е да заемат страховити пози и да се озъбят на туристите.

Музеят на Роден с нежното глинено лице на Камий Клодел, драматичната й „Зряла възраст” и прекрасните й мраморни, гипсови и месингови влюбени, обсебени един от друг. А, да, и Роден беше там, но не говорихме много. Видя ми се голям грубиян.

Душмански подстриганите квадратни дървета, квадратни, наистина, сред които, къде срамежливо, къде наперено, надничат кралици, маркизи, пълководци, мускетари, както и обикновени гръцко-римски богове и богини. Гарги и дебели гълъби направо са им се качили на главите. И така ги осират, че статуите плачат непрестанно с пълноводни сиво-бели гуано-сълзи.

В градините на Тюйлери вали като из ведро. Двама влюбени се целуват, мокри-мокренички, насред алеята. Тълпи туристи в дъждобрани – найлонови ангели, ги заобикалят, снимат ги, радват им се, завиждат им и ги обсъждат на всички езици.

Париж!


Публикувано от aurora на 16.05.2014 @ 10:51:33 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Nadie

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 06:40:34 часа

добави твой текст
"Париж!" | Вход | 6 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Париж!
от zebaitel на 16.05.2014 @ 11:03:37
(Профил | Изпрати бележка)
Готино!
Винаги съм се чудила дали гълъбите усещат, че именно поради главите си дадени личности са изложени на показ и затуй да осират най-много тях!

Здравей, Надие!


Re: Париж!
от IGeorgieva на 16.05.2014 @ 12:34:54
(Профил | Изпрати бележка)
Много забавна разходка из града на любовта! Поздрави!


Re: Париж!
от mariq-desislava на 16.05.2014 @ 14:40:46
(Профил | Изпрати бележка)
Жив език и стил, добра работа, майсторска.


Re: Париж!
от poetry_as_song на 18.05.2015 @ 17:42:35
(Профил | Изпрати бележка)
Интересно. Написано като импресия. Харесах!


Re: Париж!
от rady на 18.06.2015 @ 14:52:16
(Профил | Изпрати бележка)
Да, обаче Париж е и много други неща, освен това! Ще ми се само един ден да остане без туристи/ освен мен/ и тогава да усетя всичко онова, което е, освен туристическа атракция...Пожелавам го и на Вас! Харесах!


Re: Париж!
от Markoni55 на 18.06.2015 @ 17:35:05
(Профил | Изпрати бележка)
допадна ми твоятая импресия. всяко място е усещане...очакванията ни не се случват само ако са прекалено големи и видяни през очите на други. ако тръгнеш със собствената си кошница -непременно ще я напълниш...в твоята открих толкова лакомства.