Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 808
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 811

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÒèøî
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Nadie

Ïðîëåòòà ìåòíà çåëåíî îäåàëî íà öâåòÿ âúðõó ïîëÿíàòà â ïàðêà è ñåäíà äà ïîñëóøà ïòèöèòå. Èç àëåèòå ïëúçíàõà áåëîêîñèòå êâàðòàëíèòå âåùèöè ñ íà÷åðâåíè óñòíè è àëåíè êîëåëà ðóæ ïî ñáðú÷êàíèòå áóçè.
Îáñúæäàõà âåëèêäåíñêàòà íàäáàâêà íà ïåíñèèòå è íàãëåæäàõà âíóöèòå, çàðîâèëè ñå êàòî ïåõîòèíöè â òðàíøåÿ íà ïÿñú÷íèêà ñëåä öÿëà ñêó÷íà çèìà ìåæäó ÷åòèðè ñòåíè. Îò Ìóçèêàëíîòî ó÷èëèùå çâúíêî ñîïðàíî ñå îïèòâàøå äà äîñòèãíå ñëúíöåòî ïî ñòúëáè÷êàòà çà ðàçïÿâàíå.  áåñåäêàòà íà õúëìà ãðóïà ïúðâîëàöè îò ñúñåäíîòî ó÷èëèùå ñå çàíèìàâàõà ñ âúçäóøíî äèñïå÷åðñòâî. "×àðëè, òóê êóëàòà. Êîðèäîð 520, âèñî÷èíà 1000 ìåòðà, ïîñîêà çàïàä-ñåâåðîçàïàä!", êðåùåøå ñúñ ñòèñíàò íîñ, çà äà íàïîäîáÿâà èíòåðêîì, ðîøàâî ðèæî õëàïå ñ ùúðáàâà óñìèâêà. Ìèíóòêà ïî-êúñíî, íàä ó÷óäåíèòå ìèíóâà÷è, ïî óòúïêàíîòî âúçäóøíî òðàñå, ïðåëèòàøå ñ òðÿñúê ïîðåäíèÿ ×àðëè, ñÿêàø ñòðèêòíî ñïàçâàéêè óêàçàíèÿòà íà ùúðáüîòî.

 öåíòúðà íà òàçè ìàëêà âñåëåíà ñâåùåíîäåéñòâàøå Òèøî. Íàäâåñåí íàä ïëàìúöèòå íà ñêàðàòà, ñ ãëàâà, îìîòàíà â ïóøåöè è ñ òðèçúáà âèëèöà â ðúêà, òîé ïðèëè÷àøå íà òúðãîâñêè ïðåäñòàâèòåë íà ïðåèçïîäíÿòà â ñèòèòî íà ðàÿ. Èìàøå ñè ñòðîã àëãîðèòúì íà ðàáîòà, ïîðåäèöà îò äóìè è äåéñòâèÿ, êîèòî ñëåäâøå ïåäàíòè÷íî. Ñ êàêâî äà áúäå? Êîëáàñ-õëåá÷å. Êåò÷óï-ìàéîíåçà-ãîð÷èöà. Ïàðè-ðåñòî-äîâèæäàíå. Ñëåäâàùèÿ! Òîëêîâà ëîâêî îòõëóïâàøå, çàõëóïâàøå, ìàæåøå, ùèïâàøå, ðåäåøå, óâèâàøå è ïîäàâàøå, ÷å ïðèëè÷àøå íà ìíîãîðúê èíäèéñêè áîã. "Ëåëå, ïè÷, åëà óòðå äà òå ïðîñëóøàò! ×àêà òå ñâåòëî áúäåùå íà òúïàíäæèÿ!", îòáåëÿçà Äè÷î Óäàðíèêà, ó÷åíèê ïî áàðàáàíè è ïåðêóñèÿ â Ìóçèêàëíîòî, â äåíÿ, â êîéòî ñå çàïîçíàõà. Îêîëî êîëè÷êàòà íåïðåêúñíàòî ãúìæåøå îò êëèåíòè, íî çà ïðè÷èíàòà ïî-íàòàòúê.

Áåøå ïúðâè âíóê è êîãàòî ñå ðîäè ïðåäè 22 ãîäèíè, âúïðîñúò êàê äà ãî êðúñòÿò ïðåäèçâèêà âîåííè ñáëúñúöè ìåæäó äâàòà ðîäà. Áåçðåäèÿòà òðàÿõà öÿëà ñåäìèöà, ïðåç êîÿòî áåáåòî íå èçäàäå íèòî çâóê. Âñúùíîñò äîðè íå ïðîïëàêà, êîãàòî ñå ðîäè, òà äîêòîðúò òðÿáâàøå ÿêî äà ãî ôðàñíå ïî ãúðáà, çà äà èçòðúãíå çíàê, ÷å å æèâî. "Òèøî ùå å, îáà÷å àêî íå ñïðåòå äà ñå êàðàòå, ùå ãî çàïèøà Îíóôðèé!", îòðÿçà ðîäèëêàòà. Ìèãíîâåíî áå ñêëþ÷åí ìèðåí äîãîâîð è äâàòà ëàãåðà ñå èçñèïàõà îò ôðîíòà äèðåêòíî â áîëíèöàòà ñ êóïèùà öâåòÿ è ïîäàðúöè.

Îñòàíà ñè íåðàçãîâîðëèâ è çàòâîðåí, ñ íåòèïè÷åí çà ðîäà èíòåðåñ êúì òåõíèêàòà è â ÷àñòíîñò êúì åëåêòðè÷åñòâîòî. Ìàéêàòà ïúðâà ðàçáðà çà óâëå÷åíèåòî ìó, êîãàòî åäèí äåí íåùî èçïðàùÿ, ðàçõâúð÷àõà ñå èñêðè è ëàìïèòå â êúùàòà çàïî÷íàõà äà ìúæäåÿò. Ïàíèêüîñàíî ñå âòóðíà äà òúðñè òðèãîäèøíîòî ñè äåòåíöå è ãî îòêðè â ðúêàòà ñ âèëèöà è ñ âèëèöàòà â êîíòàêòà. Ñåäåøå ñè è çÿïàùå óäèâåíî êàê ìèãà è ïóêà ëàìïàòà, à ïëàñòìàñîâàòà äðúæêà â ðúêàòà ìó áàâíî ñå òîïåøå. Ñëàâà áîãó äðóãè ïîäîáíè èíöèäåíòè íå ïîñëåäâàõà è Òèøî óñïÿ äà ïîðàñòíå.

Çàâúðøè ìåõàíîòî êàòî îòëè÷íèê íà âèïóñêà. Áåøå ãåíèàëåí òåõíè÷àð è äîðè èìàøå ðåãèñòðèðàíî èçîáðåòåíèå. Ñúãðàæäàíèòå ìó ñúáèðàõà ïàðè çà ïàìåòíèê ïðèæèâå, çàùîòî ìåñòíèÿò çàâîä, êóïåí îò íÿêàêâè íåìöè, âíåäðè èçîáðåòåíèåòî è èçïîíàå íà ðàáîòà âñè÷êè æèòåëè. Îò Ãåðìàíèÿ ïðèñòèãíà óïðàâèòåë. Íàðîäúò âåäíàãà ãî êðúñòè Õàíñ Âîëà, çàùîòî íåïðåêúñíàòî êèìàøå ñ ãëàâà è âèêàøå "ß âîë!". Îòíà÷àëî õîðàòà ìó ñå âðúçâàõà è ñå îãëåæäàõà äà âèäÿò äîáè÷åòî, äîêàòî íàêðàÿ áàé Ìè÷î, âåòåðàí îò Âòîðàòà ñâåòîâíà, ðàíÿâàí â áèòêàòà ïðè Äîéðàí è íîñèòåë íà íÿêîëêî ìåäàëà çà õðàáðîñò, îáÿñíè, ÷å òîâà, òúïàöè, îçíà÷àâà ïðîñòî "äà, ðàçáèðà ñå".  ãðàä÷åòî âåäíàãà ñå ðàçáðà, ÷å áèë åðãåí è ñåìåéñòâàòà ñ ìîìè ñå çàåõà íàñòúðâåíî äà ãî êàíÿò íà ãîñòè. Àìà áèë õúðáàâ, äëúãíåñò è ðóñ-ðóñ òà ïðîçðà÷åí! Àìà ïðèëè÷àë áèë íà óæàñíî íåäîõðàíåí Áåë÷î â ïðåäñìúðòíà àãîíèÿ íà áðàçäàòà! Ãîëÿìà ðàáîòà! À ïî- ëè å äîáðå ùåðêàòà äà êúëöà ñàëàòà è äà òè÷à äî ìàçåòî çà ðàêèÿ çà íÿêîé íåøåíãåíñêè êîñìàò è áåäåí çàäíèê? Ãîñòîïðèåìñòâîòî íà õîðàòà, îáà÷å, çàïî÷íà äà ñïàäà, êîãàòî ñòàíà ÿñíî, ÷å óñëîâèÿòà íà òðóä ñà ãàäíè, çàïëàòèòå - íèñêè è ñåêíà ñúâñåì, êîãàòî ñå ïîäî÷ó, ÷å Âîëúò, êàíÿò ãî-íå êàíÿò ãî, ñè ÷óêàøå âñè÷êè çäðàâè è ïðèëè÷íî èçãëåæäàùè ðàáîòíè÷êè, çà äà íå ãè èçãîíè îò ðàáîòà.

Ãèïñîâ ïðîòîòèï íà ïàìåòíèêà áå èçëîæåí íà ïëîùàäà çà ðåôåðåíäóì îò íàñåëåíèåòî. Íà íåãî Òèøî ñå èçâèñÿâàøå â öÿë ðúñò, ñ ðàçâÿòè ïåøîâå íà ïàëòîòî, ñ ëóìèíåñöåíòíà ëàìïà âúâ âäèãíàòà äÿñíà è ñúñ ñâåù â ñìúêíàòà ëÿâà ðúêà, çà äà ñå ïîä÷åðòàå ñèëàòà íà òåõíè÷åñêèÿ ïðîãðåñ. Ïðîåêòúò áåøå äåëî íà ìåñòíèÿ ñêóëïòîð - áèâø äèðåêòîð íà "Êóëòóðåí îòäèõ è õóäîæåñòâåíà óêðàñà".  íååñòåòè÷íèòå ãîäèíè íà ïðåõîäà, êîãàòî ñå âèäÿ êðàÿ êàêòî íà îòäèõà, òàêà è íà óêðàñàòà, ãî áÿõà íàåëè êàòî äèçàéíåð íà îñâåòèòåëíè òåëà âúâ âúïðîñíàòà íåìñêà ôèðìà. Òèøîâèÿò ïàìåòíèê áå çà íåãî ãîëÿìî òâîð÷åñêî ïðåäèçâèêàòåëñòâî, ñëåä ïîðåäèöàòà ãîëè íèìôè è àìóð÷åòà ïîä àáàæóðåíè ÷àäúð÷åòà.

Òèøî äîéäå â ñòîëèöàòà ïðåäè òðè ãîäèíè, êîãàòî ãî ïðèåõà â Òåõíè÷åñêèÿ óíèâåðñèòåò. Îòïðàøè îò ðîäíèÿ ãðàäåö, ÿõíàë îãíåíîçåëåíèÿ ìîñêâè÷ íà áàùà ñè, ñ áàãàæíèê, ïúëåí ñ íàäåæäè è àìáèöèè è åäíî ñàê÷å äðåõè. Óíèâåðñèòåòúò ñå îêàçà óæàñíî ðàçî÷àðîâàíèå. Ïîâå÷åòî îò ïðåïîäàâàòåëèòå, èçòåðçàíè òåîðåòèöè ñ îáøèðíè ïîçíàíèÿ ïî ôèçèêà íà òâúðäîòî òÿëî, íî ñ ìåêè ðúöå, íå ìîæåõà äà íàó÷àò ìîì÷åòî íà íèùî íîâî. Êîëåãèòå ìó æèâååõà äåí çà äåí, áåç íèíàêâè èëþçèè çà ñâåòëî èíæåíåðñêî áúäåùå â Ðîäèíàòà. Íàáëÿãàõà ïðåäèìíî íà åçèöèòå, êàòî ÷å ëè ñëåäâàõà ôèëîëîãèÿ, à íå òåõíèêà, çà äà ìîãàò äà ñå ïëàñèðàò â ÷óæáèíà.

Íà òðåòàòà ãîäèíà îò ñëåäâàíåòî Òèøî ñå ñáëúñêà ñ äîöåíò Äè÷åâà - ïðåïîäàâàòåë ïî áèòîâà åëåêòðîòåõíèêà. Òÿ áåøå êàòî ðóñà ëÿñòîâèöà ñðåä âðàíè - ðÿäêà õóáàâèöà ñðåä èíæåíåðêèòå. Íèùî ÷óäíî ÷å, ïîñðåä åäèí çàïîé íà îñìè äåêåìâðè, â äåëèðèóìà ñè Òèøî ñè ïðåäñòàâè òî÷íî íåÿ. Ïî ïðàøêè è ÷åðåí êîðñàæ ñ øèïîâå, ñ îòâåðòêà è ãàå÷åí êëþ÷ â íåæíèòå ñè ðúöå, òÿ ðåìîíòèðàøå êîìïþòúðà ìó ïîëóíàâåäåíà. Ñáëúñúêúò áåøå åäíîêðàòåí, íî ñ òåæêè ïîñëåäñòâèÿ çà ñòóäåíòà. Íÿêîëêî ñóòðèíè ïî-êúñíî, êîãàòî Òèøî îòâîðè âðàòàòà íà ñêðîìíàòà ñè êâàðòèðà, íàìåðè íà èçòðèâàëêàòà äîöåíòêàòà, ñåäíàëà âúðõó îãðîìåí êóôàð.  êðàêàòà é ñå ïðîñòèðàøå ëîêâà, î÷åâèäíî èçïëàêàíà îò íåÿ ïðåç íîùòà íà ðàçìèñúë äà ïîçâúíè ëè, èëè äà ñè îòèäå. Æåíè ñúñ ñúëçè â î÷èòå òðàéíî íàðóøàâàõà ðàâíîâåñèåòî íà Òèøî. Ïî íÿêàêâî ÷óäî, ñëåä ïîëîâèí äåí êàíäúðìè, òîé âñå ïàê óñïÿ äà ÿ óáåäè äà ñè âäèãíå êóôàðà è äà ñå ïðèáåðå ïðè ìúæà, äåöàòà, ïå÷êàòà è âèáðàòîðà. Ïðåç ñåïòåìâðè Òèøî áåøå ñêúñàí è íà ïîïðàâèòåëíèÿ.

Ïðåêúñâàíåòî îêîí÷àòåëíî óáåäè ìîì÷åòî, ÷å íå ìó òðÿáâà äèïëîìà. Êóïè ñè åäíà êîëè÷êà è ñå õâàíà äà ïðîäàâà õîò äîã â ïàðêà, çà äà èçêàðà äîñòàòú÷íî ëåâ çà áèëåò äî Ãåðìàíèÿ è çà ðåãèñòðèðàíå íà èçîáðåòåíèåòî ñè â Åâðîïåéñêîòî ïàòåíòíî âåäîìñòâî â Ìþíõåí. Îïòèìèçúì, ãðàíè÷åù ñ âäåáèëÿâàíå, ãî êàðàøå äà âÿðâà, ÷å ìîæå äà ñïàñòðè äâàäåñåò õèëÿäè åâðî ïîñðåäñòâîì êðåìâèðøè. Ìåæäó äðóãîòî, êîëè÷êà íàèñòèíà ïå÷àòàøå ïàðè, íåçàâèñèìî îò íå îñîáåíî òúðãîâñêîòî ìÿñòî. Òàéíàòà ñå êðèåøå â ìàëúê òàëèñìàí, êîéòî Òèøî ïîëó÷è îò áàáà ñè ïî ìàé÷èíà ëèíèÿ.

Áàáåòî ñúâìåñòÿâàøå íÿêîëêî ïðîôåñèè - âðà÷êà, çíàõàðêà, ïñèõîàíàëèòèê è ñåìååí êîíñóëòàíò.  ñòàðàòà êúùóðêà íà êðàÿ íà ãðàä÷åòî íåïðåêúñíàòî âðåøå îò íàðîä. Òèøî áåøå ïðàêòè÷íà ëè÷íîñò, âúðë àòåèñò è íåïðåêúñíàòî ÷îâúðêàøå áàáà ñè: "Êàæè ìè ÷èñëàòà îò òîòîòî òè! Äðóãî íå ìè òðÿáâà. È ùå óñïåÿ ëè äà ñâàëÿ Ëåí÷åòî îò íàøèÿ êëàñ?" Áàáà ìó ñè îòìúùàâàøå çà çàÿäëèâèòå çàáåëåæêè ÷ðåç ëåáëåáèÿ â êàôåòî è êèñåëåö â áàíèöàòà. Êàòî òðúãíà äà ìðå ãî èçâèêà è ìó êàçà: "×åäî, âçåìè òîâà îò ìåíå. Çíàì, ÷å íå âåðâàø, àìà îò ÷åðíà æåíà è ðóñ ìúæ äà ñå ïàçèø! Äóøè÷êàòà ìè å â êðúñòà, õàèð ùå òè íîñè!" Ïîäàäå ìó ïðîñòî ÷àìîâî êðúñò÷å, ñ êàïêè ñìîëà ïî ãðóáî èçäÿëàíàòà ïîâúðõíîñò. "Îò íàøèÿ áîð å, äåòî ëàíè ãî ñúáîðè áóðÿòà è åäâà íå óòðåïà äÿäî òè.", ïîÿñíè ñòàðàòà. Òèøî çàáóòà íÿêúäå êðúñòà è ñå ñåòè çà íåãî ÷àê êîãàòî ñå çàõâàíà ñ õîò äîãà. Îêà÷è ãî íà åäíà êîæåíà êàèøêà íàä ñåðãèÿòà è êàòî ñå çàâòå÷å åäèí íàðîä! Çà ìåñåö ñúáðà åäíà òðåòà îò ïàðèòå. "Áðå, ïóñòàòà ìó áàáè÷êà! Êàê íå ãî èçðîâèõ ïî-ðàíî, äî ñåãà äà ñúì çàìèíàë!", ìèñëåøå ñè Òèøî.

 åäèí ÷óäåí ìàéñêè äåí, ñëåä âúïðîñà "Ñ êàêâî äà áúäå?", ïîñëåäâà òúæíà òèøèíà. Òèøî âäèãíà ãëàâà îçàäà÷åí è ïîòúíà â íàé-ïúëíîâîäíèòå è ïå÷àëíè î÷è, êîèòî ñúùåñòâóâàõà íà çåìÿòà. "Ðåâå, ùîòî ñè çàãóáè ãëàñà. Ìúêíå ìå çà ãîâîðèòåë, äà é ïðåâåæäàì ìúë÷àíèåòî. Äàé äâà ñ íàäåíè÷êè è ñúñ âñè÷êî", èçñòðåëÿ âíåçàïíî ïîÿâèëèÿ ñå Äè÷î. "Äîâå÷åðà èìàìå ãàëàêîíöåðò çà äèïëîìèðàíåòî. ×àêàò ñå ëîâöè îò öÿëà Åâðîïà äà íè ñëóøàò. Êàçàõà, ÷å ùåëè äà èäâàò è îò Ùàäñîïåðà, à Ìèëà âíåçàïíî îíåìÿ. Ìèóà ìíîãî å óíèóà, ãóàñíè ñòðóíè âúçïàóèóà! Ñïðè äà ðåâåø, ìà, ùîòî ùå îêüîðàâååø ñúùî!". Ïåâèöàòà ïðîäúëæàâàøå äà òúðêàëÿ ïîòîöè ñúëçè è äà ïîäñìúð÷à ñúðöåðàçäèðàòåëíî. Æåíà ñúñ ñúëçè â î÷èòå - ëîøî. Êðàñèâî è òúæíî ìîìè÷å ñ ïîòîöè è ñìúð÷îâå - îùå ïî-ëîøî! Òèøî ïî÷óâñòâà, ÷å çàïî÷âà äà ñå äàâè. Îáúðêà àëãîðèòúìà, ïîðÿçà ñå, èçãîðè ñè ðúêàòà è, äîêàòî ñå óñåòè, ñâàëè êðúñòà îò ñåðãèÿòà. Ìåòíà ãî ìåæäó ôèëèèòå, ïîðúñè ãî îáèëíî ñ ãîð÷èöà, ïîäàäå é ãî è ÷àê òîãàâà èçïëóâà è ñè ïîå äúõ. Äè÷î ãî ãëåäàøå ó÷óäåí "Ê'âî òè ñòàíà áå, áðàòëå! Òÿ ìîæå äà å îò÷àÿíà, íî ÷àê äà ãðèçíå äúðâîòî!" Òèøî ñå îïîìíè: "Ñëîæè ñè ãî íà âðàòà. Äîâå÷åðà ùå ïååø êàòî àíãåë! Ñàìî îáåùàé äà ìè ãî âúðíåø, ÷å å ñêúï ñïîìåí îò áàáà." Ìèëà çàõúõðè íåùî. "Ïèòà äàëè ñ ãîð÷èöàòà äà òè ãî âúðíå, èëè äà ãî ïî÷èñòè. Åé, ìàé óñïÿ äà ÿ èçêàðàø îò äåëèðèóìà! Êàçà äà òå ïîêàíÿ äà ãëåäàìå êîíöåðòà çàåäíî."

Âå÷åðòà Òèøî è Äè÷î ñå íàìúðäàõà íà ïúðâèÿ ðåä. Ìèëà íå èçëåçå, à ïî íÿêàêúâ ìàãè÷åñêè íà÷èí ñå ìàòåðèàëèçèðà íà ñöåíàòà, ñ áëåñòÿùà ðîêëÿ è äèàäåìà â ãàðâàíîâàòà êîñà. Êàïêèòå ñìîëà íà êðúñòà îêîëî øèÿòà é áëåñòÿõà êàòî çâåçäè. Î÷èòå é ñå áÿõà óäâîèëè è ïðèëè÷àøå íà èçâúíçåìíî. Êîãàòî çàïÿ, Òèøî èç÷åçíà. Ðàçòâîðè ñå âúâ âúçäóõà è ñå ïîíåñå íàä ãðàäà. Îñâåñòè ñå îò äâàòà øàìàðà, êîèòî Äè÷î ìó áåøå ìåòíàë. Çàëàòà áåøå ïðàçíà. "Îòíåñîõà ÿ áàðîâöèòå îò Âèåíà. Öåëóâàì Âè ðúêà, ãîñïîæèöå! Öâåòÿ! Ëèìóçèíà! Êàêâî é íàïðàâè áå, áðàòëå! Äàé è íà ìåíå îò ñúùîòî, è àç äà ñå ïëàñèðàì òàêà!" "Äà òè öåëóâàò ðúêà ëè èñêàø! Ãîòîâî áå!", êàçà Òèøî, îøàøàâåí îò ùàñòèå, ìåòíà ñå äðàìàòè÷íî íà åäíî êîëÿíî è òåàòðàëíî îëèãàâè êîñìàòèòå ðúöå íà áàðàáàíèñòà. "Ìàõàé ñå îò ìåíå, ñáúðêàíÿêî! Êúø!", èçãúðìÿ Äè÷î è ãî ïîâëå÷å êúì êëóáà çà ïî áèðà.

Ñëåä êîíöåðòà òúðãîâèÿòà çàïàäíà. Ïàðèòå çà ðåãèñòðàöèÿòà ïðåñòàíàõà äà ñå òðóïàò. Äè÷î è Ìèëà èç÷åçíàõà. "Ñèãóðíî ñà îòïðàøèëè êúì ìîðåòî", ìèñëåøå ñè Òèøî è ïðîäúëæàâàøå äà ÷àêà òúðïåëèâî.

Øàðåíàòà ðîêëÿ íà åñåíòà çàïî÷íà äà ïðîçèðà è ïîä íåÿ ëúñíà èçòåðçàí ñêåëåò îò êëîíè. Âåùèöèòå çàòúðêàëÿõà òèêâè ïî àëåèòå, ïîìúêíàõà òîðáè ñúñ çàðçàâàò è çàîáìåíÿõà ðåöåïòè çà òóðøèè. Îò Ìóçèêàëíîòî ó÷èëèùå íàä ïàðêà ñå íîñåøå âîé íà íà÷èíàåùî ñîïðàíî, êàòî îïåëî. Ðèæèÿò äèñïå÷åð, ïðåâèò ïîä òåæåñòòà íà äâàéñåòêèëîãðàìîâà ðàíèöà, óíèëî êðà÷åøå êúì âòîðè "à". Ìîáèëíèÿò íà Òèøî èççâúíÿ. Áåøå áàùà ìó: "Ñèíå, èäâàé ñè âåäíàãà! Âîëúò òè ñâèë èçîáðåòåíèåòî è äóõíàë çà Ãåðìàíèÿ! Ôàáðèêàòà ôàëèðà. Ïîëèöèÿòà òå òúðñè äà òå ðàçïèòâà çà äîêóìåíòèòå." Òèøî ñ ðàçòðåïåðåíè ðúöå íàáðà Ìþíõåí, îò êúäåòî ëþáåçíî ãî óâåäîìèõà, ÷å òàêîâà èçîáðåòåíèå å áèëî ðåãèñòðèðàíî ïðåäè ñåäìèöà.

Ïðåç íîåìâðè ãðàäåöúò ñúâñåì îïóñòÿ. Ãëàä ñå íå òðàå è íàðîäúò ñå ïðúñíà äà ñè òúðñè ïðåõðàíàòà. Çàâàëÿõà ïðîëèâíè äúæäîâå. Òèøî ñå áåøå çàòâîðèë â êúùàòà íà áàáà ñè. Íà ñòåíàòà âèñåøå çàáîäåíà ñòðàíèöà îò ãîëÿì åæåäíåâíèê. Ïîä çàãëàâèå "Íàøå îñåìíàéñåòãîäèøíî ñîïðàíî ïðîáèâà â Ùàäñîïåðà" ñå ìúäðåøå ñíèìêà íà Ìèëà, ñ ïðîñòèÿ äúðâåí êðúñò îêîëî íåæíàòà øèÿ. Ñëåä êàòî èçïèåøå ïîðåäíàòà áóòèëêà ðàêèÿ, Òèøî ÿ öåëåøå ìåæäó î÷èòå ñ äàðòñ. Ïî óëèöàòà ïîðîÿò âëà÷åøå ïàð÷åòà îò Òèøîâèÿ ìîíóìåíò.  êàíàâêàòà ïðåä öúðêâàòà òèõî äîãàðÿøå ãèïñîâàòà ñâåù.



Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 22.11.2004 @ 13:37:01 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Nadie

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 8


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 15:55:40 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Òèøî" | Âõîä | 4 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Òèøî
îò aurora (vasia@hulite.net) íà 22.11.2004 @ 13:39:18
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îòäàâíà íå áÿõ ïîïàäàëà íà òàêîâà áèñåð÷å òóê:) Çà ìåí áåøå ãîëÿìî óäîâîëñòâèå.
Ïîçäðàâëåíèÿ!


Re: Òèøî
îò Merian íà 22.11.2004 @ 13:49:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://lightfull.hit.bg
Áëåñòÿùî!...
ìåæäóâðåìåííî áÿõ èç÷åëà è äðóãèòå òè ðàçêàçè....
Ïîçäðàâÿâàì òå!


Re: Òèøî
îò Geo (pipindo@yahoo.com) íà 22.11.2004 @ 14:31:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íå ìè ñå áåøå ñëó÷âàëèî ñêîðî äà ïîïàäíà íà
íåùîæ òîëêîâà äîáðî :)
Ïîçäðàâëåíÿ :)


Re: Òèøî
îò Obgru6tane íà 29.01.2005 @ 20:01:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ne znam dali go pi6e6 na edin dyh, no to4no taka se 4ete6!!! Wpe4etlena sym!!! I mnogo se posmqh:)))