Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 526
ХуЛитери: 6
Всичко: 532

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: Heel
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: Georgina

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСвитъкът на мъртвеца
раздел: Романи
автор: tzvetcomarinov

Майката на Григор искрено се зарадва на възможносттта, тя да се занимава с децата. Когато нейните внуци я посещаваха, винаги се подмладяваше. Затова и сега, веднага след първите думи за опознаване и научила имената им, впусна се да обяснява и отговаря на въпроси за посаденото в нейната градина.
Сетне ще влязат в кошарата с разказване, дано само до тогава и овцете се върнат от пашата. Е, разбира се няма как да пропусне и любимия си номер. Гостенчетата непременно да опитат току-що откъснати от тях самите краставици и най-хубавите домати. Които според нея, дори не бива да сравняват с купените от техните родители в градския супермаркет.
Така мъжете спокойно можеха да гледат своята работа. Цъфна върху лицето на възрастната жена лека изненада, когато синът каза, че те щели да прескочат до вуйчото. Можеше да го поканят и тук да си поприказват, но като са решили така, майката не реагира с нищо по-нататък.
Бившият селски овчар се отнесе малко скептично към ония приказки, дето стигнаха до ушите му. Едва когато попитаха къде са лопатите за да ги сложат в багажника, неговото лице стана по-ведро. Оживи се. Седнал вече на предната седалка, още повярва, че тия момчета са приели неговото желание присърце.
За мястото не се лутаха никак. Вуйчото застана лесно и точно до него като триангулачен знак. По-младите не се бавиха излишно, веднага извадиха инструменти да копаят и отхвърлят пръстта. Отстрани приличаха на въодушевени иманяри. Подведени от някой хитрец, че именно на ръба на изоставената кариера трябва да търсят и ще намерят богатството. Бившият пастир стоеше до тях и мълчаливо наблюдаваше работата им, но това не успя да заблуди племенникът. Роднината повече от очевидно се вълуваше, мислеше за нещо свое и две мнения по въпроса нямаше. След като слязоха на два стифа дълбочина, следователят подпря рамо на дръжката и каза.
- Стоп.
Главен сержант Натов беше съгласен да спрат, изкопаха вече достатъчно. Ако вуйчо му сега започне да прави някакви възражения, ще трябва да отговаря и непременно да го убеди в правилносттта на взетото решение. Вместо него, отвори уста следователят. За да каже.
- От тук нататък, няма да забиваме лопатите като градинари, а ще натискаме внимателно. Действаме напред, но само както го правят археолозите при своите разкопки.
За първата причина на това указание, главният сержант се досети почти веднага. На достатъчно ниво са вече, трябва да очакват и появата на нови човешки кости. Други Григор Натов сякаш не виждаше, а и не попита за каквото и да било. Нека вуйчо му добре да види, довел е човек дето по-разбира от тия работи. Повече от това не може и да иска, да направи.
Не стана ясно, дали следователят се довери на инстинкта си или случайно досети, но започна да работи по-внимателно с върха на лопатата. Заместваше го от време на време с пръстите на двете ръце и резултатът възнагради неговата упоритост. Белотата, която лъсна срещу очите им, трудно можеше да бъде сбъркана с тая на камънака, дето кротуваше поне на метър-два по-надолу. Григор Натов замени поизморения криминалист, но и без неговите указания знаеше как да продължи. Да разкрие съвсем костта, която наистина трудно можеше да бъде сбъркана с друга, защото беше човешка надлакътна кост.
Криминалистът го помоли да излезе от изкопа, а онова, което взе да прави, щеше с гаранция да предизвика неговия смях и коментар. Стига да не бе присъствието на вуйчото. Когато тръгваха от града, той взе служебното куфарче, но Григор Натов изтълкува това като формална постъпка. Ето сега, помощникът на спеца разтвориха съвсем при края на изкопа. Следователят извади от там фотоапарата и се зае да извършва с цялата сериозност действията така, сякаш се намираха на истинско местопрестъпление. Погледна сянката и часовника си, преди да е поставил бялата пластмасова линийка до разкопаваното. След това направи няколко общи снимки и отново слезе долу. Човешката кост наблюдаваше с недоумение цялата шетня около себе си, но остана такава и когато положиха линийката успоредно до нея. За да направят и още няколко снимки в по-близък план. Приключил с фотографските занимания, следователят реши, че може и да говори. Каза.
- Нека поработим още малко с лопатите. Трябва да има още за снимане и вземане на доказателства.
Григор Натов съвсем недоумяваше, защо трябва да се търсят още кости, но хвърли скрит поглед към изражението на своя вуйчо и разбра. Единственият правилен отговор, който трябва да каже е тоя.
-Добре.
Възрастният човек гледаше мълчабиво диалога и работата на по-младите. Трудно можеше да се отгатне по изражението му, доволен ли е от онова, което правят. С категоричност го сепна въпроса.
- Може ли да си спомните, от къде тръгнаха костите напред в оня момент. Преди да се запремятат заедно с пръстта към дъното на кариерата.
Вуйчото го погледна така, сякаш попита как се доят овцете. Григор Натов не можеше никак да проумее, защо е толкова важно положението им, преди да са лъснали пред хорските очи. Макар и да беше убеден в другото. Такива картини не застават ежедневно пред погледа и съвсем правдиво, оставят по-трайно впечатление.
Бившият селски овчар вместо да отговори с уста, взе в ръцете си лопатата. След най-мизерното колебание я положи на земята и рече.
- Според откъртеното, някъде тук трябва да е било началото на едната. - Премести дръжката на инструмента на около две педи и добави. - А тук, началото на другата.
И без консултация със следователя, главният сержант вече можеше да заяви, така биват разположени костите на човешки скелет. Гостенинът забрави да си изкаже мнението по въпроса, но изглежда остана доволен от отговора.

Цветко Маринов


Публикувано от Administrator на 08.11.2013 @ 09:58:10 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   tzvetcomarinov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 14:35:09 часа

добави твой текст
"Свитъкът на мъртвеца" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.