Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 917
ХуЛитери: 0
Всичко: 917

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНетрайни пеперуди
раздел: Разкази
автор: anonimapokrifoff

- Ти се върна?! Не мога да повярвам! – кафявите очи под тънко оскубаните дъги на веждите го гледат сластно и предизвикателно.
- Извинявай! Извинявай, но се изплаших. Нали ме разбираш? Тези хора са ми съседи, притесних се, че ще ме видят с теб и ще кажат на жена ми.
- Вие, грамадните мъже, сте пъзльовци. Всичко разбирам и не се сърдя. Отдавна свикнах – дългите гладки крака в къси панталони са протегнати на пейката и той не може да откъсне очи от тях.
- Няма да се повтори, обещам – продължава и отпива от стоплилата се бира. – Беше грешка. Наистина го осъзнавам.
- Когато си тръгна, си казах: отново дежавю. За кой ли път! Свикнах със самотата през годините, тя е вечната ми спътница. А какво искам? Нищо по-различно от всички на тази земя – просто любов. Единствена и вечна...
- Още като те видях, стомахът ми се преобърна от вълнение. Не можех да не дойда при теб! Нали разбираш какъв риск поемам? Ние сме само на две спирки от моята, в квартала сме...
- Забелязах те веднага. Взе бирата от гишето и се озърташе за маса. Имаше свободни, но дойде при мен. Казват, че човек се влюбвал за една пета от секундата. Сега си давам сметка, че на мен ми трябваше по-малко. Хлътнах по теб, усетих те, че си моят човек. Не мога да се излъжа за такова нещо! И когато си тръгна, светът се сгромоляса...
- Още веднъж извинявай! Моля те! – ръката му се плъзва по коприненото стегнато бедро.
- Сега не се ли боиш, че някой ще ни види? – месестите устни се нацупват кокетно.
- Не ми пука вече! Време е да бъда себе си. Ожених се много млад. Сега съм на 45, вече имам двама внуци, а миналата неделя правихме сватба и на втората дъщеря. Колко време ми остава? Кога ще живея?
- А жена ти? Ако разбере за нас?
- Не мога да те лъжа, не съм такъв. Не че не я обичам, но не е това, от което имам нужда. Разбираш ли? На младини я харесвах, обаче осъзнавам, че не е било истинска любов. Свикнал съм с нея, уважавам я – деца ми е родила. Искам и аз поне веднъж да изживея тази страст, която ме задушава, щом те погледна. И друг път е кипвала в мен, но все съм я смачквал, сякаш е змия, която ще ме ухапе смъртоносно. Наясно съм с всичко – ако близките ми научат за нас, ще ме отхвърлят до един. Затова е тази предпазливост, но тя не е нещо ненормално, нали?
- На мен можеш всичко да ми кажеш, аз съм широко скроен човек. Какво ли не са видели очите ми, какво ли не е изстрадало сърцето ми... Много мъже се наслаждаваха на тялото ми. И мачкаха, мърсиха душата ми – така се опитваха напразно да заглушат чувството си за срам, за грях. А нима е престъпление да си привлечен от някого? Повечето хора живеят без любов – като гъсеници, които се омотават в пашкула на вътрешната си самота и неудовлетвореност и умират в него, без да се превърнат в пеперуди. Пеперуди сме само когато обичаме. Макар и за малко, макар и нетрайни. Но си струва...
- Хората се размножават и без любов...
- Хахаха! Това ли е най-важното? А чувствата? Колко си сладък! Не можеш да разбереш мисълта ми, но това няма значение. Влюбих се в теб и искам да съм с теб. Само с теб! Разбираш ли?
- И аз, и аз! Нали ми вярваш? Но имам семейство: жена, деца, внуци...Не мога да разруша всичко това, не бива. Хората ме уважават, аз съм стабилен. Не съм пияница, почти не ходя по кръчми. Сега ожаднях в тая жега, реших по изключение да пия една бира. И видях теб. Иди и кажи, че няма съдба.
- Има, разбира се. А нашата е щастлива, защото се срещнахме. Бог ни помогна – как иначе да се открием в този широк и пренаселен свят? Оказва се, че от години живеем недалече един от друг, а едва днес се виждаме.
- Честно, искам да съм с теб непрекъснато. Сигурно е рано да ти говоря тези неща, но така го усещам. Обаче не мога да не мисля за близките си: ако жената ми прости, то децата – никога.
- Престани да ми говориш за децата си! – кафявите очи се напълват със сълзи. – И аз искам да имам свои, но зная, че е невъзможно. Питаш ли ме как се чувствам? Осъзнаваш ли каква мъка е това?
- Не се разстройвай, моля те! Ще имаш мен. Не непрекъснато, няма как, но ще знаеш, че мисля за теб дори тогава, когато не сме заедно.
- Отивам до тоалетната да си измия лицето – той впива поглед в отдалечаващото се малко стегнато дупе.
Августовски късен следобед. Жега и квартална кръчма. Маси под излинели от слънцето чадъри. Пълно е с народ: мъжки компании, жени с деца, семейства. Не, няма негови познати. Слава Богу!
- Много бързо се върна. Добре ли си? – прелъстителните крака пак са проснати на пейката.
- Да, оправих се, но онази жена на отсрещната маса ме дразни. Непрекъснато ме гледа. И слуша какво си говорим.
- Остави я, някаква баба с дядка. Важното е, че не ни знаят кои сме.
- Какво си мисли тя? Че е нещо повече от мен ли? Навярно е видяла само един мъж – своя. Раждала е сигурно, но едва ли е било от любов. Прецакала си е живота. Нейничкият не е останал капо. Виждам само гърба му, обаче аз и така разпознавам мъжете – по плещите и по тила. Този е шавал на младини като бесен и добре е направил, а тая не може да му го върне, защото сега е стара и дебела...
- Стига де! Остави я! Дай да говорим за себе си.
- Където и да отида, жените все ме зяпат. Мразят ме, защото се ужасяват, че ще им отнема мъжете. И са прави – само да поискам, всеки ще е мой и...
- Така ли? Нали каза, че единствено аз съм важен за теб?!
- Не ревнувай! – пълните устни се нацупват пак и изпращат въздушна целувка. – Ама си такова сладко съкровище, когато се ядосаш! Нали няма да си много груб с мен, лъвчо, нали? Ще бъдеш силен, но нежен, нежен...
- Ох! Иска ми се още сега да отидем някъде, но няма къде, мамка му! И трябва да се прибирам. Чакат ме, не мога да се бавя – след малко жената ще почне да звъни и ще се наложи да се обяснявам.
- Милото ми вълче, хванато в капан! Ще си тръгнеш и ще ме забравиш.
- Да те забравя? Никога.
- Лъжеш ме. Кога ще те видя пак? Няма да дойдеш с мен вкъщи – страх те е. Разбирам те, но от това не ми става по-леко, защото те обичам...
- Слушай, другата седмица съм в Благоевград, ще правя баните в къщата на един бизнесмен. Той ми осигурява квартира, ще отидем двамата. Ще си бъдем сами. Сега нямам кой знае колко пари – нали ти казах, че се охарчих по сватбата, но все ще се оправим. Какво толкова ни трябва? Важното е да сме си двамата. Така ще те... – той се приближава, шепне задъхано, а изрусената коса го гъделичка по устните.
- Но как ще те намеря? Че аз не ти зная дори името! – тънките вежди се пречупват недоверчиво.
- Пиши телефона ми: 088... – гласът му се снишава и почти не се чува. После се разнася звън. – Видя ли, че това е номерът ми?
- А как се казваш?
- Иван.
- Лъжеш ме – кафявите очи се присвиват изпитателно.
- Не те лъжа, наистина съм Иван. Обади ми се след три дена, за да се уговорим за пътуването. А сега трябва да вървя...
- За мен няма значение как точно ще те наричам – щом искаш да си Иван, бъди Иван.
- Такъв съм, вярвай ми. Ето, ще запаметя номера ти. А ти как се казваш?
- Камен. Но сърцето ми не е каменно, а по-меко и от пух. И ще умра като пеперуда в пламъка на любовта. Ще ти бъде хубаво с мен, Иване, или който и да си...


Публикувано от alfa_c на 15.08.2013 @ 20:14:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   anonimapokrifoff

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 06:42:10 часа

добави твой текст
"Нетрайни пеперуди" | Вход | 8 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нетрайни пеперуди
от nellnokia на 15.08.2013 @ 20:46:53
(Профил | Изпрати бележка)
Еха.. колко нетрайни били пеперудите! Чудех се каква ще е развръзката... но такъв вариант беше изненада! Признавам!


Re: Нетрайни пеперуди
от anonimapokrifoff на 15.08.2013 @ 22:08:41
(Профил | Изпрати бележка)
Идеята е, че играта винаги е една и съща - независимо дали участниците са от различен или от еднакъв пол.

]


Re: Нетрайни пеперуди
от doktora на 15.08.2013 @ 23:39:04
(Профил | Изпрати бележка)
...разкрепостено, актуално и без значение...играта е една и съща, кой кого, независимо от пола.;))
Браво, Ано хех
Пеперудите, а... да, изгарят в "огинът" на страстите си...
Впрочем, добър си майстор на диалога, да ти го рекна... защото аз рядко чета сценарии... лош спомен от театралните ми години, но това не те интересува, навярно.))))))))))))


Re: Нетрайни пеперуди
от anonimapokrifoff на 15.08.2013 @ 23:45:52
(Профил | Изпрати бележка)
Вярно - това наистина прилича на сценарий.

]


Re: Нетрайни пеперуди
от mariniki на 20.08.2013 @ 15:01:27
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
Повечето хора живеят без любов – като гъсеници, които се омотават в пашкула на вътрешната си самота и неудовлетвореност и умират в него, без да се превърнат в пеперуди. Пеперуди сме само когато обичаме. Макар и за малко, макар и нетрайни.

това страшно ми хареса... а краят е не само изумителен...
просто се забива като шип в очите...
аплодисменти за теб..


Re: Нетрайни пеперуди
от anonimapokrifoff на 20.08.2013 @ 15:19:00
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, че прочете разказа!

]


Re: Нетрайни пеперуди
от mamontovo_dyrvo на 22.08.2013 @ 15:18:28
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво е написано, ама не е моя тематика... Но да са живи и здрави...Само да не парадират...


Re: Нетрайни пеперуди
от anonimapokrifoff на 22.08.2013 @ 15:38:29
(Профил | Изпрати бележка)
Разбирам те - повечето мъже се стресират от подобни сцени.

]


Re: Нетрайни пеперуди
от ANDROID2 на 23.08.2013 @ 17:42:31
(Профил | Изпрати бележка)
Ако си Иван в днешния свят какво ли не би могло да ти се случи.
Интресно е, че четящият (аз) е изненадан от за(раз)връзката, а не и героите.
Може би на тях тепърва им предстоят изненадите...след многоточието.
Какво от това ако са чували или нечували легендата за андрогините.
Малко са онези, които биха казали, без да излъжат, че са готови да разберат стремежа на пеперудата ... и на Камен.

Разбираем поздрав от човекоподобен за описаната форма на пеперудена нетрайност!


Re: Нетрайни пеперуди
от anonimapokrifoff на 23.08.2013 @ 20:24:30
(Профил | Изпрати бележка)
В стремежа на пеперудите и на Камен няма нищо неразбираемо - поне според мен. Благодаря за съпричастието към героите!

]


Re: Нетрайни пеперуди
от ANDROID2 на 24.08.2013 @ 10:41:50
(Профил | Изпрати бележка)
За този разказ с неочакван край дори и без да се четат коментарите може да се предположи, че те всъщност са индивидуалните продължения на многоточието в края.
Ако го прочетат и коментират повечко хора би могло да покаже кого мнозинството рабира, приема, допуска, обича повече - животните или малцинството, които са малко по-различни?
Ех, ако можеше да се запечата и физиономията на всеки читател, неочаквано оказал се върху многоточието. :)

Може да послужи за етюд на студентите в театралната академия или на предаването АЛАМИНУТ.
(Малко герои, лесен декор, кратък и необременяващ сюжет с диалози, коиито позволяват изява на идивидуализъм и интерпретация, завършващи така, че зрителят остава с "отворена уста", с усмивка или поклащайки глава в размисъл...)

Поздрав траен и с усмивка от човекоподобен!

]


Re: Нетрайни пеперуди
от anonimapokrifoff на 25.08.2013 @ 12:51:32
(Профил | Изпрати бележка)
Благодарности, роботоподобен!

]


Re: Нетрайни пеперуди
от Milvushina на 26.08.2013 @ 15:51:49
(Профил | Изпрати бележка)
Дето викат, мъжката любов била най-силна. С причина го казват!

Да си призная, че претупах средата и погледнах края, защото нямах търпение да видя дали съм познала. Познала съм! Обаче козът ми е, че сутринта четох за живота на Чайковски.

Преди да сме мъже и жени, сме човеци. Физиката и химията надделяват над биологията понякога.


Re: Нетрайни пеперуди
от anonimapokrifoff на 26.08.2013 @ 21:25:50
(Профил | Изпрати бележка)
Точно в тези случаи химията е насочена към еднаквата, а не различната биология.

]


Re: Нетрайни пеперуди
от Boryana на 29.08.2013 @ 20:51:09
(Профил | Изпрати бележка)
Този ти разказ беше изненада за мен.:) Но не по-малко хубава от останалите. Не ти е проблем надничането в главите на различните. Малко хора умеят това.


Re: Нетрайни пеперуди
от anonimapokrifoff на 29.08.2013 @ 21:05:10
(Профил | Изпрати бележка)
Просто съм воайор - от неизлечимите.

]


Re: Нетрайни пеперуди
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 30.08.2013 @ 19:06:45
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми хареса! Раздвоение между дълг, любов и страсти...
Поздрави!!!:)


Re: Нетрайни пеперуди
от anonimapokrifoff на 31.08.2013 @ 23:16:24
(Профил | Изпрати бележка)
По-скоро дилема дали да бъдеш себе си, или да се съобразиш с обществото.

]