Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 870
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 870

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈíêàòà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: dedenze

Èíêàòà ñå çàâúðíà â áàùèíàòà êúùà, äà âèäè è äà ïîìîãíå íà ñòàðèòå, ãîäèíàòà áåøå 1947. Áåøå åäèíñòâåíèÿò ñèí íà Ìèíêà è Éîðäàí, èçó÷åí ñ ãîëåìè óñèëèÿ, ïåðèïåòèè è ëèøåíèÿ. Áåäíîñòòà, íàäåæäàòà è ìå÷òèòå ãî áÿõà íàïðàâèëè ðåìñèñò è êîìóíèñò, ãîòîâ çà èäåÿòà äà äàäå æèâîòà ñè è çäðàâåòî, áåç óñëîâèÿ è êîëåáàíèå.
Áåøå áèò è èçòåçàâàí â êàçàðìàòà, èçêëþ÷âàí îò ãèìíàçèÿòà, íî ïðåä íèêîãî íå êîëåíè÷åøå è âÿðâàøå ,÷å óòðå, ùå å ïî- äîáðå. Íà ôðîíòà îòèäå äîáðîâîëåö, ìëàä è ñìåë, íà ãúðäèòå ñå âúðíà ñ îðäåíè è ìåäàëè çà áîåâà çàñëóãà, çà âîèíñêà äîáëåñò è ÷åñò... è ñ ìíîãî ìúêà è áîëêà çà çàãèíàëèòå äðóãàðè. Áåøå çàâúðøèë äâà ñåìåñòúðà èêîíîìèêà, íî Ïàðòèÿòà ìó ïîðú÷à äà ñòàíå îôèöåð è ó÷åøå â Íàðîäíî âîåííîòî ó÷èëèøå - Òúðíîâî ( äíåñ Íàöèîíàëåí âîåíåí óíèâåðñèòåò „Â. Ëåâñêè”).
Ãîë äî êðúñòà, ÷èñòåøå îáîðà íà æèâîòíèòå, êîãàòî ëîïàòàòà óäàðè â íåùî òâúðäî, áÿõà äåñåòèíà ãîëåìè, êîçëåíè ÷óâàëè, ïúëíè ñ æèòî. Òÿõíîòî æèòî áåøå ïî- ìàëêî, êàêòî è íèâàòà, êîÿòî åäâàì ãè èçõðàíâàøå, ïàçåõà ãî â õàìáàðà – ãîëÿì, äúðâåí ñàíäúê. ßâíî, òîâà å ÷óæäî æèòî, äîñåòè ñå ÷å òàçè ñåäìèöà, áèðíèöèòå ñúáèðàõà íàòóðàëíèÿ äàíúê è âñè÷êî çàïî÷íà äà ñå èçÿñíÿâà. Òîâà ñè å ïðåñòúïëåíèå è óêðèâàíå, ñèãóðíî íà ÷óæäî, êóëàøêî æèòî. Ïðèñåäíà ïîáÿñíÿë îò ÿä è çà÷àêà áàùà ñè äà ñå âúðíå îò ÷åøìàòà ñ áóðåòî çà âîäà è êàðóöàòà, òåãëåíà îò ñòàðèÿ, óìîðåí êîí. Íå ìèíà ìíîãî âðåìå è äî÷ó ïñóâíèòå íà áàùàòà, ïîðòàòà âñå çàÿæäàøå è ñå îòâàðÿøå òðóäíî. Ñèëåí è æèëàâ áúëãàðèí, íà ãîëà ïîëÿíà áåøå íàïðàâèë êúùà íà äâà êàòà, îáîð, ãðàäèíà, îòãëåäàë ñ áàáàòà òðè äåöà. Áåøå ñå èçó÷èë äà øèå è èìàøå êðà÷íà, øåâíà ìàøèíà „Ñèíãåð”, òàêà ÷å ïàðè çà äðåõè íå ñå äàâàõà. Å, ïîíÿêîãà íå óöåëâàøå äîáðå ðàçìåðà è êðîéêàòà, íî òîâà íà ñåëî, íÿìàøå ãîëÿìî çíà÷åíèå. Ñèíúò ìó Ñåðàôèì, êîéòî ïðèÿòåëèòå è õîðàòà íàðè÷àõà ãàëåíî Èíêàòà, ãî ãëåäàøå ñòðîãî è èçïèòàòåëíî.
- Êâî ñè ìå äçÿïíàë – èçáîáîòè Éîðäàí, äîñåòèë ñå êàêâà å ðàáîòàòà – çàðèé ÷óâàëèòå äîáðå!
Èíêàòà ïîíå÷è äà êàæå íåùî, íî æåëåçíèÿò ïîãëåä è ñâèòèòå óñòíè íà áàùà ñè, ïîçíàâàøå îòëè÷íî. Âå÷åðòà ñåäíàëè íà ñîôðàòà ñå ïðåñòðàøè:
- Òàòêî, àç ñúì êîìóíèñò, èìàì àâòîðèòåò, õîðàòà ìå óâàæàâàò è ïîäîáíè íåùà íÿìà äà òúðïÿ. Àêî ãè íàìåðÿò â íàøàòà êúùà, ùå ìå èçêëþ÷àò îò Ïàðòèÿòà è èçãîíÿò îò âîåííîòî ó÷èëèùå.
- È êâî îò òîâà, ìíîãî ïàðòèè ñúì âèäÿë, íè åäíà ñâÿñòíà. Òî÷íî ùîò ñè êîìóíèñò, ïðè ìåí íå òúðñÿò è ïîäìèíàâàò ! Ìîæå áè èñêàø äà ìå èçäàäåø, ìíîãî âàæíî, òóê Ñèáèð íÿìà, íàé- ìíîãî äà ñè ïî÷èíà è îòäúõíà îò êúðñêàòà ðàáîòà - êàçà Éîðäàí è ïðåñïîëîâè þç÷åòî ñúñ ñêîðîñìúðòíà, ãðîçäîâà ðàêèÿ.
Ìàìà Ìèíêà ñå ïðåêðúñòè, êðîòêî è ìèðîëþáèâî êàçà:
- Ìèëå, äîøúë ñè ñè çà äâà, òðè äåíà, íå ñå êàðàéòå! Æèâîòà å êðàòúê çà êàâãè è ðàçïðàâèè !
- Íà êîãî å æèòîòî äåòî êðèåø – òèõî ïîïèòà Èíêàòà.
- Íÿìà äà òè êàæà, ÷óæäî ãëàâîáîëèå íå òè òðÿáâà, ïà è ìîæå äà èçãîðèòå ÷îâåêà. Ñàìî äà çíàåø, ÷å å äîáúð è ðàáîòëèâ, ïðèÿòåë, íà êîãîòî ñúì ìíîãî çàäúëæåí. Êîãàòî áåøå ó÷åíèê, åäíà âîëñêà êîëà ñ æèòî íå ñòèãàøå çà ó÷åíåòî òè íà ãîäèíà. Áèðíèöèòå áÿõà ñúùèòå, òîãàâà òîé ñêðè ìîåòî æèòî, ñåãà àç êðèÿ íåãîâîòî! Äà ïîìîãíåø â áåäà, òîâà å ìîÿòà èñòèíà è ïîëèòèêà, òâîÿòà íå ðàçáèðàì è íå ìå èíòåðåñóâà !
Èíêàòà íå ìîæà äà çàñïè! Íà äðóãèÿò äåí, çàðîâè ÷óâàëèòå ïî- äîáðå è íå êàçà íà íèêîãî. Ãîäèíè ñëåä òîâà ðàçêàçâàøå íà ñèíà ñè òàçè èñòîðèÿ, îöåíÿâàøå, ÷å áàùà ìó å ïîñòúïèë ïðàâèëíî. Ïàðèòå äà ñå èçó÷è, áÿõà ñòèãíàëè ñàìî çà íåãî, ñåñòðèòå ó÷èõà äî 8 êëàñ. Íåçàâèñèìî, ÷å æèâååøå â äúðæàâåí äâóñòàåí àïàðòàìåíò, ïîä íàåì ñ äâå äåöà, âçå è äâåòå äúùåðè íà ñåñòðèòå ñè, äîêúòî ñå èçó÷àò â Ãàáðîâî. Îãúíÿò â ïå÷êàòà õâúðëÿøå ìåêà òîïëèíà, õðàíà è ó÷åáíèöè èìàøå çà âñè÷êè è ðàçëèêàòà â ïîëà è âúçðàñòòà íà äåöàòà, íÿìàõà íèêàêâî çíà÷åíèå. Æåíà ìó, ìàìà Ïåïè ñå ãðèæåøå çà âñè÷êè êàòî îðëèöà è íåæíà ìàéêà ! Öåëèÿò ñè æèâîò ïîñâåòè íà õîðàòà, ïîìàãàøå íà âñè÷êè ñ êàêâîòî ìîæå! Ïîñëîâè÷åí å ñëó÷àÿò ïðåç 1953 ãîäèíà, êîãàòî çàâúðøâà Ãåíåðàëùàáíàòà àêàäåìèÿ „Ð.Ñ.Ðàêîâñêè”â Ñîôèÿ è ñðåùà íà óëèöàòà åäèí ìàëúê ðåéñ åêñêóðçèàíòè îò ðîäíîòî ñåëî Ñëîìåð. Íå ìîãàò äà íàìåðÿò ìåñòà â õîòåë è òîé ãè ïðåáèðà â åäíîñòàéíèÿ, ñëóæåáåí àïàðòàìåíò. Êàê è êúäå ñà ñïàëè íå å ÿñíî, ìàìà Ïåïè áðåìåííà â ñåäìèÿ ìåñåö ñ âòîðîòî äåòå, ñàìî ñè ñïîìíÿøå, ÷å íå å ìîæåëà äà ñå äîáåðå äî òîàëåòíàòà, à Èíêàòà è êàçâàë äà ïî÷àêà !? Äîáðîòàòà èì, íå îñòàâàøå íåíàêàçàíà, ïëàùàõà ÷óæäè ãðåøêè, íåáëàãîäàðíîñò è ñìåòêè. Ïîñòîÿííî ñå ìåñòåõà - Ñâèùîâ, Ñîôèÿ, Ïàâëèêåíè, ßìáîë, Ãàáðîâî, âîåííàòà ñëóæáà ãî èçèñêâàøå.
Èíêàòà è ìàìà Ïåïè, îòäàâíà ñå ïðåñåëèõà â îòâúäíîòî, äàíî å ïî- äîáðî ìÿñòî. Îñòàíàõà ñêúïèòå ñïîìåíè è äúëáîêàòà áëàãîäàðíîñò â ñúðöàòà íà ïîêîëåíèÿòà, ïðèÿòåëèòå è õîðàòà!


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 09.02.2013 @ 11:36:47 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   dedenze

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
384 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 8836
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Èíêàòà" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (6 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Èíêàòà
îò kalin8 (b.kalinov578@abv.bg) íà 09.02.2013 @ 17:56:27
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://kalin8.blog.bg/
Çà Èñòèíèòå æèòåéñêè å ðàçêàçúò!
Áëàãîäàðÿ!
Á.


Re: Èíêàòà
îò Danielita íà 10.02.2013 @ 20:13:42
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òàêèâà õîðà ìàé âå÷å íÿìà. Âå÷íà èì ïàìåò!


Re: Èíêàòà
îò agripina íà 21.03.2013 @ 13:08:27
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàçêàç çà äîáðèòå õîðà, ìíîãî å õóáàâ! Ïîçäðàâè!