Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 741
ХуЛитери: 4
Всичко: 745

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: pinkmousy
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЦиганско лято
раздел: Есета, пътеписи
автор: sonnic

На Хипо

Тази година циганското лято просто не дойде. Надеждите на мнозина се превърнаха в разочарование. Едно усещане за липса, непълнота се настани в и без това трудното ежедневие...Усещах отсъствието му не толкова в материален аспект (време за „бране” на дърва), колкото в духовен. Циганското лято беше за мен едно блажено, изпълнено с нега и приятни разсъждения време...
Зимата приближава, хладният й дъх се носи в ранните утрини, но после слънцето постепенно го измества и към обяд дебелите дрехи натежават. Притиснат от тяхната тежест и замаян от есенното слънце, човек забавя забързания си ход и някак неусетно се настройва на вълната на размишленията. Дребни подробности от околния свят стават повод за неочаквани асоциации, за вечните въпроси за смисъла на човешкия живот...
Не знам как е с другите, какво е за тях циганското лято , но на мен ми действа особено... изпадам в неадекватно полусънно състояние, виждам дребните нещица наоколо, а те ме водят към странни асоциации...сравнения...анализи, които в крайна сметка все стигат до безсмислието на живеенето, до абсурдността на това живеене...
Циганското лято – уталожено, така пъстро и същевременно спокойно!
Дръзкото настъпление на пролетта е отминало, жаркото лято – също... Настъпващата есен някак неусетно обагря със спокойни, утаени краски света около нас. Ярки, но същевременно ненатрапващи се, като жарава, която бавно дотлява в огнището. Светлинките на пламъка вече не играят по тавана, но все още е топло и уютно... Жарта дава усещане за сигурност, нищо че скоро ще се превърне в пепел...И тихи размисли за живота пристъпват в съзнанието... пепелта на живота съвсем скоро ще покрие всичко, но желанието да се отпуснеш в меката топлина на отминаващото те обзема напълно, кротичко потъваш в ефирната му прегръдка и ти се иска потъването да продължи дълго, дълго... Светът наоколо бавно и красиво угасва... мисълта за студената зима е някъде отвъд прага...тя ще почака, нейният ред предстои, но все още е рано...
Циганското лято...на човешкия живот.


Публикувано от aurora на 28.08.2012 @ 10:28:59 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   sonnic

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 19:54:39 часа

добави твой текст
"Циганско лято" | Вход | 6 коментара (13 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Циганско лято
от anonimapokrifoff на 28.08.2012 @ 10:41:21
(Профил | Изпрати бележка)
Няма по-тъжно нещо от циганското лято на човешкия живот. Хубав текст.


Re: Циганско лято
от sonnic на 04.09.2012 @ 15:53:32
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина тъжно е, но е и красиво с мъдростта си.
Благодаря, че прочете!

]


Re: Циганско лято
от hixxtam (hixxtam@hulite.net) на 28.08.2012 @ 11:55:29
(Профил | Изпрати бележка) http://slovo.bg/hixxtam/
Всеки има своето циганско лято, Соня! Всяко циганско лято е специфично и различно, както е различен вътрешния мир във всяко човешко същество. Циганското лято е равносметка, Соня, равносметка на постигнатото в активния живот, времето когато поглеждаш засаденото от теб дърво и си казваш наум - "Каква корона има, Боже, а беше една малка и беззащитна фиданка. Какви сладки и вкусни плодове ражда. Някой трябва да ги обере, някой който все още може и има желание..."
Циганското лято - време на осъзнаване, време в което суетността е останала нейде между пролетта и лятото, време в което можеш да кажеш - "Направих каквото можах, доволен съм, а вие?"
Благодаря за посвещението в "моето циганско лято"!


Re: Циганско лято
от krasavitsa на 28.08.2012 @ 17:10:41
(Профил | Изпрати бележка)
Дръж така, хипо! :-))
И аз си го представям точно като теб. Когато си живял смислен живот и си градил, няма за какво да съжаляваш и от какво да се оплакваш. Бъди здрав!

]


Re: Циганско лято
от sonnic на 04.09.2012 @ 15:58:08
(Профил | Изпрати бележка)
Прав си, както винаги, Хипо! Хубаво е, че си имаме нашето "циганско лято", красиво е!
Посветих ти го, защото го написах отдавна под влияние на твоето стихотворение, което така много ми хареса. Бях го забравила и имах намерение да го редактирам, но ... просто го пуснах.
Благодаря ти и за идеята, и за мъдрия коментар!

]


Re: Циганско лято
от Boryana на 28.08.2012 @ 13:25:38
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво ми бе да прочета, Соник.
Обичам циганското лято- някак прозрачно е, наситено с усещания, които странно имат качеството да са, както не съвсем обясними и различими, така и остри, пронизващи, необичайни... Дано го дочакаме, Соник...


Re: Циганско лято
от sonnic на 05.09.2012 @ 09:04:45
(Профил | Изпрати бележка)
Да, красиво и необяснимо е... Аз вече съм в него, но ти имаш още много време...трупай дребни красиви нещица за твоето циганско лято...
Благодаря, че прочете!

]


Re: Циганско лято
от doktora на 28.08.2012 @ 13:28:06
(Профил | Изпрати бележка)
И тихи размисли за живота пристъпват в съзнанието... пепелта на живота съвсем скоро ще покрие всичко, но желанието да се отпуснеш в меката топлина на отминаващото те обзема напълно, кротичко потъваш в ефирната му прегръдка и ти се иска потъването да продължи дълго, дълго... Светът наоколо бавно и красиво угасва... мисълта за студената зима е някъде отвъд прага...тя ще почака, нейният ред предстои, но все още е рано...
Циганското лято...на човешкия живот.

Браво, Соня...прекрасно есе, мила! А и той го заслужава, истина ти казвам!

Коментар няма да правя, Найден и Ано го казаха...
Док:)))


Re: Циганско лято
от sonnic на 04.09.2012 @ 15:59:06
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Докторе, зарадва ме!

]


Re: Циганско лято
от blagova (blagova@mail.bg) на 28.08.2012 @ 13:36:32
(Профил | Изпрати бележка) http://taniablagova.com
Първо - поздравления за темата и интересното `и развитие. Аз също много обичам "циганското лято".
Второ - Мисля,че тъгата не влиза в неговата характеристика. Помислете, не е ли то нещо като втори шанс, като бонус да изживееш нещото,което не си осъзнавал преди като важно, за да се почувстваш щастлив. А в природата - тя си е "прекрасная пора, очей очарование" още от времето на А.С. Пушкин :):) Успех,Сон!


Re: Циганско лято
от sonnic на 04.09.2012 @ 16:03:05
(Профил | Изпрати бележка)
Така е, наистина. А очарованието идва и от спомените (човек обикновено помни само хубавите), и от наслаждението на придобитата с годините мъдрост. Важното е да успеем да се насладим на този втори шанс!
Благодаря за прочита, коментара и пожеланието!

]


Re: Циганско лято
от rajsun на 28.08.2012 @ 16:03:53
(Профил | Изпрати бележка)
И след най-дългата зима идва пролет.
Обратното по-добре да го забравим)))

Бъди!


Re: Циганско лято
от sonnic на 04.09.2012 @ 16:04:37
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Райсън, ще се опитам да следвам съвета ти!

]