Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 709
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 712

Îíëàéí ñåãà:
:: Elling
:: pc_indi
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÇàìëúêíàëè
ðàçäåë: Ôàíòàñòèêà
àâòîð: dred

- Å, ïîëêîâíèê, êàêâî ùå êàæåòå?
Ãëàñúò íà ïðîôåñîð ×åíêî îòåêíà â ãîëÿìàòà çàëà è íàêàðà Äàíêî äà îòêúñíå î÷è îò îãðîìíàòà çëàòèñòà ñôåðà, êîÿòî âèñåøå íà îêîëî ìåòúð íàä ïîäà, ñúçäàâàéêè íàòðàï÷èâàòà èëþçèÿ, ÷å å ïî-ëåêà îò âúçäóõà.
- Íå å çëå-êàçà òîé äîêàòî ëåäåíèòå òðúïêè ñå ïëúçãàõà ïî ïîòíèÿ ìó ãðúá.
Âúïðåêè òåæêàòà áðîíåæèëåòêà, êîÿòî íîñåøå ïîëêîâíèê Äàíèë Äàíêî èìàøå ÷óâñòâîòî, ÷å ñòóä ïðîíèçâà êîñòèòå ìó. Ïðúñòèòå ìó ñòèñêàõà çäðàâî ðúêîõâàò-êàòà íà âèñÿùàòà íà ãúðäèòå ìó àâòîìàò ãîòîâè äà íàòèñíàò ñïóñúêà è ïðè íàé-ëåêèÿ íàìåê çà îïàñíîñò. Òàêàâà îáà÷å íÿìàøå, çàùîòî âñè÷êî áåøå ìúðòâî... âñúùíîñò áå ìúðòâî îò âåêîâå.
- Íå å çëå ëè???
Ãëàñúò íà ïðîôåñîð ×åíêî îòåêíà â çàëàòà êàòî êàìáàíåí çâúí è Äàíêî ñ ìúêà ñå ñäúðæà äà íå ìó èçâèêà äà íå ãîâîðè òîëêîâà âèñîêî. Ñúçäàòåëèòå íà òîâà íåùî ìîæåõà è äà ñà ìúðòâè, íî íå è îíîâà, êîåòî áÿõà ñúçäàëè. Òî áå ïî-æèâî ïîâå÷å îò âñÿêîãà è áðîäåøå èç êîëîñàëíèÿ êîìïëåêñ. Äàíêî áå âèæäàë òðóïîâåòå íà èçñëåäîâàòåëèòå- ðàçêúñàíè, îêúðâàâåíè è îáåçîáðàçåíè. Åäèí áîã çíàåøå êîëêî îò îíåçè íåùà ñå êðèåõà îò âåêîâå â î÷àêâàíå íà äâå ñàìîòíè æåðòâè êàòî òÿõ ñàìèòå.
- Òîâà å åäèí îò íàé-èçóìèòåëíèòå àðõèòåêòóðíè îáðàçöè íà Äóåìúð, êîèòî ñúì âèæäàë ïðåç öåëèÿ ñè æèâîò! Ñúîðúæåíèåòî å... òî å... òî å...-çàäúõà ñå ñëàáèÿ î÷èëàò ìúæ áÿëàòà óíèôîðìà íà ÷ëåí íà Èçñëåäîâàòåëñêèÿ îòäåë íà êîðïîðàöèÿ Ñèãìà-... ÈÇÓÌÈÒÅËÍÎ!!!
Äàíêî ìúë÷àëèâî áëàãîäàðè, ÷å ñòîè ñ ãðúá êúì ïðîôåñîðúò, çàùîòî ×åíêî ùåøå äà âèäè èçðàæåíèåòî íà ëèöåòî ìó è äà ðàçáåðå, ÷å ïîëêîâíèêúò ñ ìúêà ñå ñäúðæàøå äà íå ãî õàëîñà ñ ïðèêëàäà íà àâòîìàòà ñè. Ïîñëåäíîòî, îò êîåòî èìàøå íóæäà å äà ïðåâðúùà â ñâîé âðàã ñàìèÿ ðúêîâîäèòåë íà Èçñëåäîâàòåëñêèÿ îòäåë íà Ñèãìà. Âå÷å áå âáåñèë äîñòàòú÷íî äèðåêòîð Áúðêîô, êîåòî áå è ïðè÷èíàòà äà áúäå èçïðàòåí ñ åêèïà ñè äà îõðàíÿâà íÿêàêâè ñè èäèîòñêè àðõåîëîãè÷åñêè ðàçêîïêè íà ïëàíåòà, çà ÷èåòî ñúùåñòâóâàíå íå áå è ïîäîçèðàë äî ïðåäè òðè ìåñåöà.. Íå âÿðâàøå äà èìà îùå ïî-ãàäíî ìÿñòî îò òàçè äðåâíà äóïêà èçêîïàíà â ñúðöåâèíàòà íà åäíà îò ìíîãîòî ïëàíèíñêè âåðèãè, íî ñ ÷îâåê êàòî ×åíêî íå èñêàøå äà ðèñêóâà. Ó÷åíèÿò ìîæåøå è äà å ìàëêî ñìàõíàò, íî èìàøå óì â ãëàâàòà ñè. À òîâà áåøå ëîøà êîìáèíàöèÿ.
Äàíêî çàëåïè íà ëèöåòî ñè îíîâà õëàäíî èçðàæåíèå, ñ êîåòî ÷ëåíîâåòå íà âîåííèÿ ïåðñîíàë ãëåäàõà öèâèëíèòå ó÷åíè è ñå îáúðíà. ×åíêî îáà÷å äîðè íå ãëåäàøå êúì íåãî. Ñèíèòå ìó î÷è áÿõà âïèòè â îãðîìíàòà çëàòèñòà ñôåðà â ñðåäàòà íà çàëàòà. Âñå ïàê êîëêîòî è äà íå ìó ñå èñêàøå Äàíêî íå ìîæå äà îòðå÷å, ÷å ñúîðúæåíèåòî å íàèñòèíà âïå÷àòëÿâàùî. Ñôåðàòà áå ñ äèàìåòúð îêîëî äåñåò ìåòðà, ñúñòàâåíà îò íÿêîëêî ÷àñòè, êîèòî ñÿêàø ãèãàíò áå ñãëîáèë. Íàä íåÿ ñå èçäèãàõà äâå àðêè îò ñèâêàâ ìåòàë, êîèòî ñå ïðåñè÷àõà ïîä ïðàâ úãúëà òî÷íî íàä ïîëþñà ѝ îôîðìÿéêè êðúãëà ïëîùàäêà. Áÿõà òàêà èçðàáîòåíè, ÷å ïðåäíàçíà÷åíèåòî èì äà ñëóæàò êàòî îáèêíîâåíè ñòúëáè äà íå ëè÷è. Àðêèòå ñúçäàâàõà íàòðàï÷èâîòî âïå÷àòëåíèå, ÷å ñàìî òÿ å ïðè÷èíàòà ñôåðàòà äà íå èçëåòè íàãîðå êàòî îãðîìåí ìåòàëåí áàëîí. Ñúîðúæåíèåòî ìîæåøå è äà å êðàñèâà ãëåäêà, íî èñòèíàòà áå ÷å íèêîé íå çíàåøå êàêâî å ïðåäíàçíà÷åíèåòî ìó.
- Èñêàø ëè äà ñå êà÷èì ãîðå?-ïðåäëîæè ïðîôåñîðúò è îùå ïðåäè Äàíêî äà å îòãîâîðèë çàêðà÷è êúì áëèçêàòà àðêà.
Ïîëêîâíèêúò ïîêëàòè ãëàâà è ãî ïîñëåäâà ñ âúçäèøêà. Áåøå òóê îò äîñòàòú÷íî äúëãî, çà äà ñâèêíå ñ ïîâåäåíèåòî íà ó÷åíèòå. Äúðæàõà ñå êàòî äåöà â ìàãàçèí ïúëåí ñ áåçïëàòíè áîíáîíè -èñêàõà äà îïèòàò îò âñè÷êî è òî âåäíàãà ñàìî, ÷å íå çíàåõà îò êúäå äà çàïî÷íàò. À ïîíÿêîãà òîâà ñòàâàøå îïàñíî. Äàíêî áå âèæäàë òðóïîâåòå.
Áîòóøèòå íà ×åíêî çàòðàêàõà ïî ñòúëáèòå íàãîðå êúì ïëîùàäêàòà íàä ñôåðàòà. Äàíêî ãî ïîñëåäâà, ïëúçãàéêè ïîãëåä íàîêîëî áåç äà ñâàëÿ ðúöå îò àâòîìàòà ñè. Çàëàòà èçãëåæäàøå ïóñòà è èçîñòàâåíà.
Ìúðòâà ñúùî êàòî îíåçè, êîÿòî ÿ áÿõà ïîñòðîèëè.
Äàíêî îòíîâî óñåòè ëåäåíèòå òðúïêè ïî ãúðáà ñè. Áåøå òóê ïîâå÷å îò ìåñåö, íî îùå íå ìîæåøå äà ñâèêíå ñ òîâà ïðîêúëíàòî ìÿñòî. Íåðâèòå ìó áÿõà îïúíàòè äî ñêúñâàíå è âå÷å áðîåøå äíèòå äî èäâàíåòî íà ñëåäâàùàòà âîåííà ÷àñò, êîÿòî ùåøå äà ãè ñìåíè. Äî òîãàâà îáà÷å îñòàâàõà 23 äíè, êîèòî ìó ñå ñòðóâàõà êàòî 23 ãîäèíè. Ïðåç ñâîèòå 49 ãîäèíè, 30 îò êîèòî ïðåêàðàíè íà àêòèâíà âîåííà ñëóæáà Äàíèë áå ó÷àñòâàë â äåñåòêè êîíôëèêòè íà ñâåòîâå, ÷èéòî èìåíà äîðè íå ìîæåøå äà ïðîèçíåñå. Íèêîãà îáà÷å íå ñå áå ÷óâñòâàë òîëêîâà óïëàøåí. Äîðè îíàçè êîøìàðíà ñåäìèöà, êîÿòî áå ïðåêàðàë â îêîïèòå íà Ãëåðîíäàí- 4, äîêàòî ñíàðÿäèòå íà Ãëåðîíäàíñêèÿ áóíòîâíè÷åñêè êîðïóñ ñå ñèïåõà íàä íåãî, èçáèâàéêè äðóãàðèòå ìó ñ õèëÿäè íå ñå áå ÷óâñòâàë òàêà. Íå ìîæåøå äà êàæå êàêâà å ïðè÷èíàòà, íåùî â ñàìîòî ìÿñòî, êîåòî...
-Íå å ëè êðàñèâî?
Ãëàñúò íà ×åíêî ãî èçòðúãíà îò ìèñëèòå ìó. Äâàìàòà ñòîÿõà íà êðúãëàòà ïëîùàäêà íà ïîâå÷å îò äåñåò ìåòðà íàä çåìÿòà. Ïîä òÿõ ñå âèæäàøå çëàòèñòàòà ñôåðà, êîÿòî âñå òàêà âèñåøå âúâ âúçäóõà áåç äà äîêîñâà íèòî àðêèòå íèòî ïîäà. Åäèíñòâåíèÿ çíàê, ÷å ñúîðúæåíèåòî å íåùî ïîâå÷å îò ïàìåòíèê áå ïðîñòèÿ ïóëò, ñúñòàâåí îò ïåò öèëèíäúðà. Äâàòà îò äÿñíî è äâàòà îò ëÿâî ïðèòèñêàõà ñðåäíèÿ, êîéòî áå ïî-ãîëÿì è çà ðàçëèêà îò îñòàíàëèòå íå çàâúðøâàøå ñúñ áóòîí îò ñèíêàâ êðèñòàë, à ñ ïîëóñôåðà èçðàáîòåíà îò ìàòåðèàë, êîéòî ïðèëè÷àøå íà ñòúêëî.
-Çàáåëåæèòåëíî, íàëè?-îáàäè ñå âúçõèòåíî ×åíêî, íî Äàíêî íå ãî ñëóøàøå.
Ïîãëåäúò íà ïîëêîâíèêúò ñå ðååøå èç ïóñòàòà çàëà. Ãîëîòî ïîìåùåíèå äî ñåãà ìó áå èçãëåæäàëî íåäîêîñíàòî îò âðåìåòî, íî îò òóê âèæäàøå, ÷å òîâà å åäíà èëþçèÿ. Òóê-òàì ñå âèæäàõà áóöè ìàçèëêà ïàäíàë îò ñôåðè÷íèÿ òàâàí, êîéòî ïúê áå ïîêðèò ñ ïåòíà çåëåíèêàâà ïëåñåí. ×àñò îò êîëîíàòà, êîÿòî ïîääúðæàøå åäèíñòâåíèÿ âõîä êúì çàëàòà ñå áå îò÷óïèëà. Ïî ïîäà ïúëçÿõà ïî÷òè íåâèäèìè ïóêíàòèíè îñòàâåíè îò çåìåòðåñåíèÿòà, êîèòî áÿõà ëþëåëè öÿëîòî ñúîðúæåíèå âåêîâå íàðåä. Íÿêîëêî êàìåííè ïëî÷è, ñ êîèòî áå çàñòëàí ïîäà áÿõà íàòðîøåíè íà ïàð÷åòà, à äðóã- ñå èçäóâàõà ïîä íàòèñêà íà çåìíàòà òâúðä ïîä òÿõ. Ìåòàëúò îò êîéòî áå íàïðàâåíà öÿëàòà êîíñòðóêöèÿòà- íÿêîãà èñêðÿùî-çëàòèñò, ñåãà áå ìúòåí. Ïóëòúò áå ïîêðèò ñ ïðàõ, à òóê òàì ñå âèæäàõà áó÷êè ìàçèëêà ïàäíàëè îò òàâàíà.
Âðåìåòî íå áåøå ïîùàäèëî äîðè ñêðèòèÿ äúëáîêî ïîä çåìÿòà êîìïëåêñ.
- Çíàåòå ëè çà êàêâî ñëóæè?-ïîïèòà Äàíêî, ãëåäàéêè ïðàøíàòà ïîëóñôåðà.
- Îùå íå ñìå ñòèãíàëè äî òóê. Àêî èçñëåäâàíèÿòà ïðîäúëæàò ïî ãðàôèê ùå ñòèãíåì äî òóê ñëåä îêîëî äâà ìåñåöà. Äî òîãàâà òðÿáâà äà ñìå ïðîó÷èëè ãîðíèòå äâå íèâà...-ïðîôåñîðúò ñå óñìèõíà, ïîêàçâàéêè äâà ðåäíà ñèòíè áåëè çúáè-... íî ÷åñòíî êàçàíî íÿìàì òúðïåíèå. Òàêà ÷å åäâà òîãàâà ùå ìîãà äà âè êàæà çà êàêâî ñëóæè òîâà íåùî-òîé ïîñåãíà êúì ñòúêëåíàòà ïîëóñôåðà, íî çàìðúçíà, êîãàòî ñòîìàíåíèòå ïðúñòè íà Äàíêî ñå ñêëþ÷èõà îêîëî òúíêàòà ìó êèòêà.
- Ïîìíèòå ëè êàêâî ãîâîðèõìå çà òîâà, ïðîôåñîðå?
×åíêî äðúïíà ðúêà è Äàíêî ãî ïóñíà.
- Ãëåäàìå, íî íå ïèïàìå-èçìúðìîðè ó÷åíèÿò íàöóïåí êàòî ìàëêî äåòå.
- Èìåííî. Ùå ïèïàòå êîëêîòî ñè èñêàòå êîãàòî öåëèÿ âè åêèï äîéäå òóê, îõðà-íàòà îáåçîïàñè ìÿñòîòî è ñòàíå ÿñíî, ÷å òîâà ÷óäî íå å íÿêàêâî îðúæèå èëè íåùî ïîäîáíî.
- Íå ìè ïðèëè÷à íà îðúæèÿ.
- Ïîâÿðâàéòå ìè, ïðîôåñîðå, ïðåç æèâîòà ñè ñúì âèæäàë ìíîãî îðúæèÿ, êîèòî íå ïðèëè÷àò íà òàêèâà. Îáèêíîâåíî òå ñå îêàçâàò è íàé-ñìúðòîíîñíèòå.
×åíêî ñå óñìèõíà ñ òúíêèòå ñè óñòíè.
- Êàêâî èìà ïîëêîâíèê? Äà íå áè äà ñå ñòðàõóâàòå?
- Ñòðàõ ìå å îò íåùà, êîèòî ïîçíàâàì, ïðîôåñîðå. Òàêèâà, êîèòî íå çíàì äîðè çà êàêâî ñëóæàò ìå óæàñÿâàò. Çà òîâà è-òîé êèìíà êúì ïóëòà-íå ãè ïèïàì.
- Íå ìè ïðèëè÷àòå íà òàêúâ ÷îâåê, ïîëêîâíèê.
- Íà êàêúâ?
- Íà ÷îâåê, êîéòî ñå ñòðàõóâà.
Äàíêî ñå óñìèõíà.
- Ïðåç ãîäèíèòå ñëóæáà ñúì âèæäàë ìíîãî õîðà, êîèòî íå çíàåõà êàêâî å ñòðàõ. Çíàåòå ëè êàêâî å îáùîòî ìåæäó âñè÷êè òÿõ?
- Íå.
- Âñè÷êè ñà ìúðòâè.
×åíêî âïåðè â íåãî øèðîêî îòâîðåíèòå ñè î÷è.
- Ñòðàõúò å îíîâà, êîåòî íè ïàçè æèâè, ïðîôåñîðå-ïðîäúëæè Äàíêî íåâúçìóòè-ìî.-Òîé êàðà äåöàòà äà íå ñå êà÷âàò â êîëà ñ íåïîçíàòè, äà ñå îãëåæäàìå êîãàòî ïðåñè÷àìå óëèöàòà, äà íå èçëèçàìå íàâúí ïî òúìíî... Ìîãà äà âè óâåðÿ, ÷å èìåííî ñòðàõúò, à íå ñìåëîñòòà å ïðè÷èíà âîéíèöèòå êàòî ìåí äà îöåëÿâàò â ñðàæåíèÿòà. Òîé å è ïðè÷èíàòà äà íå èñêàì äà ïèïàì íèùî â òîâà ïðîêúëíàòî ìÿñòî. Çà òîâà íà âàøå ìÿñòî áèõ çàïî÷íàë äà ñå ñòðàõóâàì è òî áúðçî. Òîãàâà ìîæå áè ùå äîæèâååòå äåíÿ, â êîéòî äà íàïóñíåòå òàçè ïëàíåòà. Íÿêîëêî âàøè ñúòðóäíèêà íÿìà äà èìàò òàçè âúçìîæíîñò. È òå êàòî âàñ îáè÷àõà äà ïèïàò ðàçíè íåùà áåç äà çíàÿò çà êàêâî ñëóæàò, íàëè ïðîôåñîðå?
×åíêî êèìíà âïåðèë ïîãëåä â ïóëòà. Ñèíèòå êðèñòàëíè êîï÷åòà íà ÷åòèðèòå öèëèíäðè÷íè ïóëòà èçëú÷âàõà ìåêî ñèíêàâî ñèÿíèå, êîåòî ïîäêàíâàøå äà ïîëîæèø ðúêà âúðõó òÿõ. Àñèñòåíòúò ìó Àíòîí Âèòìàí- ìîì÷å íà 24 ãîäèíè, êîåòî ñå áå âêëþ÷èëî â åêñïåäèöèÿòà ñàìî, çà äà íàïèøåøå äîêòîðàíòóðàòà ñè, áå íàòèñíàë åäèí ïîäîáåí áóòîí ïðåäè îêîëî äâå ñåäìèöè. Íàìåðèõà ïàð÷åòà îò òÿëîòî ìó ðàçïèëåíè èç öÿëîòî ïîìåùåíèå. Äî òîãàâà ×åíêî íå áå âèæäàë òîëêîâà ìíîãî êðúâ.
Âúîäóøåâëåíèåòî îò ðàçõîäêàòà èç ìúðòâèÿ êîìïëåêñ ñå ñòîïè. Ïî ãúðáà íà ïðîôåñîð ×åíêî ñå ïëúçíàõà ëåäåíè òðúïêè.
-Ìèñëèòå ëè, ÷å òîâà ñúîðúæåíèå èìà íåùî îáùî ñ èç÷åçâàíåòî íà Äóåìúð, ïîëêîâíèê?
Äàíêî ñâè ðàìåíå.
- Íå ñúì ó÷åí è íÿìàì ïðåäñòàâà äàëè òî÷íî ÒÎÂÀ èìà íåùî îáùî, íî îò îíîâà, êîåòî ñúì âèäÿë äî ñåãà çíàì ñúñ ñèãóðíîñò, ÷å öÿëà ðàñà íå èç÷åçâà ïðîñòî åé òàêà. Àêî òðÿáâà äà ñúì èñêðåí ñå íàäÿâàì íèêîãà äà íå ðàçáåðà êàêâî ìîæå äà ïðè÷èíè íåùî òàêîâà.
- Âñå ïàê íå âè ëè å ëþáîïèòíî ïîíå ìàëêî? Öÿëà ðàñà, íÿêîëêî ìèëèàðäà æèâè ñúùåñòâà ïðîñòî ñå ñòîïÿâàò â íèùîòî â åäèí è ñúù ìîìåíò íà öÿëàòà ïëàíåòà. Ïðîñòî òàêà-×åíêî ùðàêíà ñ ïðúñò è çâóêúò îòåêíà êàòî ïëåñíèöà â ïóñòàòà çàëà.-Íÿìà òðóïîâå, íÿìà ñëåäè îò âîåíåí êîíôëèêò èëè ìàñîâî èçìèðàíå, íèùî, êîåòî äà îáÿñíè èç÷åçâàíåòî èì è âèå íå èñêàòå äà ðàçáåðåòå çàùî?
Äàíêî áå ïðèäðóæàâàë èçñëåäîâàòåëñêèòå åêèïè â ïîíå äóçèíà îáåêòà íà òåðèòîðèÿòà íà öÿëàòà ïëàíåòà. Íàâñÿêúäå âèæäàøå åäíî è ñúùî íåùî- íåîïðàâåíè ëåãëà, ìàñè ñúñ ñëîæåíè ñúäîâå, ðàçòâîðåíè êíèãè, íåäîïèòè ÷àøè è íåäîÿäåíà õðàíà... è ïóñòîòà. Âñè÷êè ïðåäñòàâèòåëè íà ðàñàòà, êîÿòî ó÷åíèòå áÿõà íàðåêëè Äóåìúð áÿõà âîäåëè ñúâñåì îáèêíîâåí æèâîò- áÿõà ñå õðàíåëè, ñïåëè è ðàáîòåëè, äîêàòî â åäèí ìîìåíò âñè÷êè íå áÿõà çàðÿçàëè òîâà, êîåòî ñà âúðøåëè äî ìîìåíòà è ïðîñòî èç÷åçíàëè. Íÿìàøå òðóïîâå, íÿìàøå îïóñòîøåíèÿ, ãîâîðåùè ñà âîéíà èëè áîëåñò, àáñîëþòíî íèùî- ñàìî ïðàçíè ãðàäîâå, ñ ïðàçíè äîìîâå, ñ ïðàçíè ñòàè.
- Âúîáùå íå äúðæà äà íàó÷à, ïðîôåñîðå. Ïðåäïî÷èòàì äà ñúì â ïúëíî íåâåäå-íèå çà îíîâà, êîåòî ìîæå äà çàëè÷è öÿëà ðàñà òàêà ñÿêàø íèêîãà íå å ñúùå-ñòâóâàëà.
Ïî òúíêèòå óñòíè íà ïðîôåñîðà ïðîáÿãà ëåêà óñìèâêà.
- Íàïîìíÿòå ìè íà äîêòîð Ìåöêåð.
- Êîé?
- Âèêòîð Ìåöêåð, ïúëíèÿ ìúæ ñ î÷èëàòà, êîéòî ðúêîâîäè ðàçêîïêèòå íà îáåêò 8. Ìèñëÿ, ÷å ñòå ãî âèæäàëè.
 óìà íà Äàíêî èçïëóâà åäíî ïúëíî, âèíàãè çà÷åðâåíî ëèöå, îò êîåòî íåèçìåííî ñå ëååøå ïîò. Áåøå ãî âèæäàë íÿêîëêî ïúòè äîêàòî îðãàíèçèðàøå îõðàíàòà íà îáåêò 8, êîéòî ñå íàìèðàøå íà îêîëî ïåòñòîòèí êèëîìåòðà îò òóê.
- È êàêâî çà íåãî?
- Òîé èìà èíòåðåñíà òåîðèÿ çà Äóåìúð.
- Åäíà îò ìíîãîòî.
- Èìàéêè ïðåäâèä êîëêî ìàëêî çíàåì çà òàçè ðàñà òåîðèèòå ñà åäèíñòâåíîòî, êîåòî ìîæåì äà ãðàäèì, ïîëêîâíèê. Òà äîêòîð Ìåöêåð òâúðäåøå, ÷å âñè÷êî òîâà å ïîñòàíîâêà.
- Ïîñòàíîâêà?
- Äà, åäèí âèä òåàòúð. Íåùî êàòî îãðîìåí ìóçåé ñ âîñú÷íè ôèãóðè. Òîé ñìÿòà, ÷å äðóãà ðàñà å ñúçäàëà âñè÷êî òîâà-òîé ìàõíà ñ ðúêà îáõâàùàéêè ïóñòàòà çàëà-è Äóåìúð ïðîñòî íå ñà ñúùåñòâóâàëè.
- Çíà÷è ñïîðåä íåãî âñè÷êè òåçè ãðàäîâå è ñúîðúæåíèå ïî öÿëàòà ïëàíåòà ñà íåùî, êîåòî òðÿáâà äà íàñ çàáëóäè íàñ èëè âúîáùå âñåêè, êîéòî îòêðèå òàçè ïëàíåòà, ÷å Äóåìúð ñà ñúùåñòâóâàëè.
- Äîêòîð Ìåöêåð å óâåðåí â òîâà.
- È ñ êàêâà öåë?
×åíêî ñâè ðàìåíå.
- Ïî òîçè âúïðîñ è Âèêòîð íå å ñúâñåì íàÿñíî.
- Çíà÷è íÿêàêâà ðàñà, êîÿòî íå ïîçíàâàìå è ñ î÷åâèäíî òâúðäå ìíîãî ñâîáîäíî âðåìå õâúðëÿ âåðîÿòíî âåêîâå òðóä è êîëîñàëíî êîëè÷åñòâî ðåñóðñè, çà äà èçãðà-äè åäèí äåêîð ñ ïëàíåòàðåí ìàùàá. È âñè÷êî òîâà, çà äà íè íàêàðà äà ïîâÿðâàìå â ñúùåñòâóâàíåòî íà äðóãà ðàñà. Íå ñúì ó÷åí, íî äîðè íà ìåí ìè çâó÷è ìàëêî íàëóäíè÷àâî.
- Íå ãî ñïîìåíàâàéòå ïðåä Ìåöêåð. Òîé ìíîãî äúðæè íà òåîðèÿòà ñè. Ñïîðåä íåãî òîâà îáÿñíÿâà çàùî íÿìà íèòî åäèí òðóï èëè äîðè ñêåëåò íà ìúðòúâ äóåìúð íà öÿëàòà ïëàíåòà, êàêòî è ôàêòà, ÷å íå ñìå îòêðèëè äîðè åäíî òÿõíî èçîáðàæåíèå áèëî òî íà êàðòèíà, â êíèãà èëè íà ñíèìêà.
Äàíêî ïîìúë÷à íÿêîëêî ñåêóíäè âïåðèë çàìèñëåí ïîãëåä â ïðàøíàòà ïîëóñôåðà.
- Ïðåç 34-òà áÿõà ðàçïðåäåëåí íà åäíà ïëàíåòà, êîÿòî ñå êàçâàøå Àëäóèí.
-  ñåêòîð Íîðä ëè? Ìèñëÿ, ÷å ñúì ÿ ÷óâàë. Òîâà êàêâî îáùî…
- Òà òàì ñå ñáëúñêàõìå ñ ìåñòíîòî òóçåìíî íàñåëåíèå. Áÿõà äîñòà ïðèìèòèâíè, íå ïîçíàâàõà çåìåäåëèåòî è ñå èçõðàíâàõà ñàìî ñ ëîâ. Âåäíúæ åäèí îò õîðàòà ìè, êîéòî ùåøå äà ñå ïðèáèðà ó äîìà ðåøè äà íàïðàâè ñíèìêà íà åäèí òóçåìåö çà ñïîìåí. Çíàåòå ëè êàêâî ñå ñëó÷è ñëåä êàòî ìåñòíèÿ âèäÿ ôîòîãðàôèÿòà?-×åíêî ïîêëàòè ãëàâà è Äàíêî ïðîäúëæè:-èçâàäè êàìåíåí íîæ... îò îíåçè, êîèòî èçïîëçâàõà äà äåðàò óáèòàòà ïëÿ÷êà... è ãî çàáè â ãúðëîòî ñè. Ïðåðÿçà ãî îò óõî äî óõî ñ åäíî äâèæåíèå ïðîñòî åé òàêà. Ïî-êúñíî ðàçáðàõ, ÷å ïëåìåòî âÿðâà, ÷å èçîáðàæåíèÿòà ïëåíÿâàò äóøèòå íà îíîâà, êîåòî èçîáðàçÿâàò. Îíçè íåùàñòíèê ïðîñòî íå å èñêàë äà æèâåå áåç äóøàòà ñè. Îò òîãàâà çíàì, ÷å âñÿêà êóëòóðà èìà ñâîèòå âÿðâàíèÿ, êîèòî ìîæå è äà èçãëåæäàò ñòðàííè îò íàøà ãëåäíà òî÷êà. Àêî ïðèåìåì, ÷å òåçè äóåìúðè ñà âÿðâàëè â ñúùîòî íå å êîé çíàå ÷óäíî, ÷å íå ñà èçîáðàçÿâàëè ñåáå ñè. Êîëêîòî äî ëèïñàòà íà òåëà- ìîãà äà âè èçáðîÿ ïîíå äåñåò ïëàíåòè, íà êîèòî èçãàðÿò ìúðòúâöèòå ñè.
×åíêî ñå óñìèõíà.
- Ñáúðêàëè ñòå ïðîôåñèÿòà ñè, ïîëêîâíèê. Òðÿáâàëî å äà èçáåðåòå ìàëêî ïî-íàó÷íî ïîïðèùå.
Äàíêî ñâè ðàìåíå.
- Òîâà ïîïðèùå ñè ìè õàðåñâà-òîé ïëúçíà ïîãëåä èç ïóñòàòà çàëà.-Ùå ïðàâèì ëè îùå íåùî òóê?
- Íå.
- Òîãàâà ùå å ïî-äîáðå äà ñå âðúùàìå ïðè äðóãèòå ïðåäè äà ñà èçïðàòèëè åêèï äà íè òúðñè. Çíàåòå ïðàâèëàòà, íàëè?
- Âúðâÿ îòçàä, ãëåäàì âúâ âñè÷êè ïîñîêè è àêî âèäÿ íåùî äà ìúðäà- âèêàì.
Äàíêî êèìíà è òðúãíà íàäîëó ïî ñòúëáèòå. Áîòóøèòå ìó çàòðàêàõà ïî ïîòúì-íåëèÿ îò âåêîâåòå ìåòàë. Ïðîôåñîð ×åíêî õâúðëè åäèí ïîñëåäåí ïîãëåä èçïúëíåí ñ êîïíåæ êúì ïóëòà, êîéòî ñàìî ÷àêàøå äà áúäå äîêîñíàò. Ïðåä î÷èòå ìó îòíîâî èçïëóâà óæàñÿâàùàòà ãëåäêà íà îêúðâàâåíèòå êúñîâå ïëúò- åäèíñòâå-íîòî îñòàíàëî îò ìëàäèÿ ìó àñèñòåíò. Ïî ãúðáà ìó ïîëàçèõà ëåäåíè òðúïêè. ×åñòî ãî âèæäàøå â êîøìàðèòå ñè. ×åíêî îáúðíà ãðúá íà ïóëòà è çàêðà÷è íàäîëó ïî ñòúïàëàòà ñëåä ïîëêîâíèêà.
Êàêâèòî è òàéíè äà êðèåõà Äóåìúð òå íÿìàøå äà áúäàò ðàçêðèòè äíåñ.


Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 23.06.2012 @ 17:32:52 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ôàíòàñòèêà

» Ìàòåðèàëè îò
   dred

Ðåéòèíã çà òåêñò

Àâòîðúò íå æåëàå äà ñå îöåíÿâà ïðîèçâåäåíèåòî.

Ð å ê ë à ì à

Ðèìè ñ ..èâ
àâòîð: LeoBedrosian
543 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 32536
îò 50000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Çàìëúêíàëè" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.