Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 862
ХуЛитери: 1
Всичко: 863

Онлайн сега:
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЛошо време
раздел: Хумор и сатира
автор: boliarkabg

Тая сутрин слънцето още на изгрев се отказа от борбата с облаците. Остави ги на воля да се стелят, да се къдрят, да се спускат ниско почернили от закани. После пък да се издигат нагоре и да посивяват до бяло с още по-страшни закани за градушка. С една дума дъждовен ден.
Дори в дъждовни дни се налага човек да излиза навън по работа. Грабнах чадъра и смело излязох. Имах работа къде ли не. В ателиета, магазини,че и на банкомат! То когато времето е мокро нали знаете: прочиства въздуха от прах и миризми, но пък усилва миризмите на мокрите дрехи. Вървя си аз, а носът ми вече долавя така характерната и позната ни от последните години миризма на обработвани „европейски” дрехи. Не я понасям заради унижението,че се усеща и от някои мои дрешки макар и не толкова много на брой. Вървейки волю-неволю след миризмата настигам една много възрастна жена. Върви внимателно, подпира се на тънко бастунче. Стара е, не е възрастна констатирам задминавайки я. Въздишам: ех, поне е облечена прилично въпреки миризмата. Сигурно пенсийката едва й стига за ядене,камо ли за дрехи. Вървя към едната си цел и тъкмо да забравя миризмата на Европа, тя отново се сейва край мене. Този път я носи жена на средна възраст. Изключително стилно облечена, тон в тон, с красива прическа, с елегантни обувки. Е, викам си, нищо, как иначе да си позволи маркови дрехи. Това също ще отмине, ще започнат жените ни да си позволяват и със заплатите маркови дрехи, не само от Дрипшоповете. Мисля си ги аз тези неща и си влизам, и излизам от съответните места на моите задачи. Избивам си ги една по една и настроението ми въпреки дъжда се повдига с една степен. Поглеждам оределите си стотинки, но надеждата,че банкомата ще пусне нещо решавам да вляза в изпречилия се пред очите ми магазин. Домашни потреби. Отдавна съм си харесала две весело цветни закачалци в тон с кухнята ми. Ще си ги взема ей така, за разкош. Приближавам,свивам си чадърчето и пристъпям като млада булка вътре. Оглеждам се, няма купувачи, но няма и продавачи. Стреснато понечвам да изляза и я забелязвам. Продавачката. Тъкмо гаси отегчено цигарата си под шапрончето на съседния магазин. Отправя въздишка и многозначителен поглед към пушещия й колега от друг магазин и с провлачена стъпка влиза при мене. Мънкам някакво извинение, а тя в пълно мълчание ми хвърля на витринката двете незначителни пластмасови боклучета, прибира жалките ми стотинки и излиза преди мене. „На бодлива крава Бог рога не дава - мисля си аз - затова и не съм собственик на магазин. Такава работничка не бих търпяла и секунда”. Излизам и малкото слънчице на настроението ми отново се е скрило зад тъмните облаци до голямото слънце на небето. Добре поне,че банкомата този път зажужава приятно, брои. Значи банката ми е благоволила най-после да зареди на банкомата отдавна приведените по сметката ми пари. Тъкмо да ги прибера щастлива и - о, Боже, отново оная миризма на Европа зад гърба ми. Казвам си,че това вече е параноя, зле ми действа тая сутрин дъждовното време. Но не! Обръщам се и зад мене се усмихва съвсем младо момиче с карта в ръка. Чака за банкомата, дрешките му са секси и спортни, весели, отиват му. Е,казвам си, младо е още, заплатата му е малка, откъде да си купи дрехи, естествено,че от Европата.
Пресичам паркинга към къщи и си мисля: „Я се стегни, я се усмихни, не заприличвай на вечно мрънкаща лелка. Какво ти е на живота. Магазини бол, купи си и глезотийки, банкомата ти „пусна”, наоколо добре облечен свят. Какво ти пука от кой магазин са им дрехите на жените. Нали са облечени. Я да са дрипави и боси по-добре ли ще е?” На тоя въпрос си отговарям с усмивки, въздишки и надежди.
Та такива разходки си направих тая сутрин в приятно ръмящия пролетен дъждец. Не,че времето е лошо, само дъждовна пролет е . Хайде, че стана обяд.

Милка Маркова


Публикувано от aurora на 15.05.2012 @ 11:26:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   boliarkabg

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 18022
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Лошо време" | Вход | 6 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Лошо време
от PostScriptum на 15.05.2012 @ 12:01:40
(Профил | Изпрати бележка)
Много са ни облаците, вярно е. Но идва юни, какви ти облаци тогава. А дрипшоповете (браво!) са едно от измеренията на нашата си, българска демокрация. Не че няма такива и в истинските демокрации (миналата седмица бях Германия), но те са по-скоро за имигрантите - та много българи и там ще ги познаеш по тази специфична миризма...Мрачна е била тази разходка, но пък виж банкомата...все от някъде идва надежда. Хареса ми! Поздравления!


Re: Лошо време
от lordly (lordly@mail.bg) на 15.05.2012 @ 12:38:10
(Профил | Изпрати бележка)
Не се кахъри напразно, Милка! Я си припомни песента на пеещото квазимодо!


Re: Лошо време
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 15.05.2012 @ 13:40:48
(Профил | Изпрати бележка)
Облаците...се спускат ниско почернели от закани...
Началото е като откраднато от разказ на Хемингуей.
Нови поздравления за завладяващия поетичен разказ!
Щастие и творчески успехи!


Re: Лошо време
от stefka_galeva на 15.05.2012 @ 14:16:19
(Профил | Изпрати бележка)
Една рускиня..."враг на народа"...разказваше: В Сибир, пролет, първите капчици дъжд... попили по вълненото и палто. И...и невероятно ухание на "Шанел"... и надежда. Сега се замислих...с усмивки, въздишки и надежди. И аз. Поздравчета! :):)


Re: Лошо време
от secret_rose на 15.05.2012 @ 16:06:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
...


Re: Лошо време
от mariniki на 15.05.2012 @ 18:07:55
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
толкова са ми близки мислите ти...
а ти как топло само и истинно пишеш
за тези дребни и тъжни неща от живота...
Милка, докосва ме всяка дума...
сърдечно..