Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 689
ХуЛитери: 2
Всичко: 691

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: mitkoeapostolov

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНощите на господин Н
раздел: Разкази
автор: Mia2442

За господин Н нощите винаги бяха имали собствено, самостойно значение. И не толкова като обикновени разделители на дните, а като пълноправни части на подредбата на света – изразители на вечната дуалност на материя и дух, инг и янг, мъжко и женско начало. И докато светлата, активната част на деня беше за господин Н. нещо, подразбиращо се от само себе си, то нощите, както и жените, оставаха пълна мистерия.

Всъщност, в младежките си години, господин Н гледаше на нощите си като на нещо нормално – лягаше и потъваше в дълбок сън, от който, обикновено, нищо не помнеше. Това донякъде подкопаваше чувството му за отговорност и контрол – изпадането в състояние на безпомощност и безпаметност. И когато съквартирантите му от студентското общежитие му съобщаваха, че през нощта е бълнувал, господин Н се измъкваше с някаква шега, но се чувстваше подведен и предаден. Идеята, че някакво негово Аз се изплъзва през нощта от контрола му, го накара още на втората година да си вземе самостоятелна квартира. И епизодичните момичета, които посещаваха тази квартира, си оставаха епизодични, защото господин Н не почувства никое от тях достатъчно близко, за да сподели нощите му. А те започваха да стават все по-обсебващи и застрашителни. Още с набижаването на нощта, господин Н започваше да се чувства нервен, да крачи възбуден от стая в стая и усещаше, че не му стига въздух.

Дори започването на работа в една софтуерна компания, не успя да извади господин Н от това състояние. Приближаващата нощ винаги хвърляше мрачни и трагични сенки по лицето му и господин Н панически се питаше дали ако умре тази нощ, някой ще го потърси и ще разбере, че него вече го няма. Ирационалният страх го караше да седи в леглото, опрян на възглавницата, и всячески да се насилва да не заспи, сякаш, ако успееше да дочака утрото буден, то щеше да му донесе гаранция за безсмъртие. Учудваше се как останалите хора успяваха да са весели и безгрижни, след като смъртта ги чакаше, но дълбоко в себе си знаеше, че просто те умело се преструват. И всичко, което правят е само, за да избягнат осъзнаването на нейната неуминуемост.

Господин Н посрещаше утрото облекчен, изморен и съсипан, сякаш се е сражавал с демони, на работа беше разконцентриран, но с приближаването на вечерта усещаше как започва да се изпотява и нервно да опипва ключовете в десния си джоб. Когато не ги намереше там, господин Н се паникьосваше, защото загубата на ключовете означаваше още една загуба на контрол, а той нямаше нерви за повече загуби.

И всяка вечер маниакално подреждаше леглото си, завивките, възглавниците, сякаш подготвяйки собственото си погребение, и вледенен от страх, сядаше в леглото, примирил се за поредното сражение.

Но лека – полека, след няколко особено големи житейски неудачи и крушения, господин Н откри личното си лекарство – алкохола. Чаша или две концентрат преди нощта му осигуряваха тъй нужния покой и заспиване. Постепенно дозата се увеличаваше, защото релаксът и усещането, че не му пука дали ще умре, бяха като балсам за изтерзаните му нервни клетки. Понякога господин Н си даваше сметка, че тези нощи на безпаметство са друга загуба на контрол, но той ги възприемаше като свое бунтарство и си казваше, че след като цял живот е бил отговорен за всичко и всички, може да си позволи да остави светът да се оправя сам. Включително и с неизбежната смърт. И започваше да чака настъпването на нощта като среща с най- страстна любовница. Алкохолът му даваше усещането за величие и контрол, а дори и за безсмъртие, което той никога преди не беше изпитвал.
Господин Н се пристрастяваше към своите нощи, защото негово величество алкохолът ги правеше леки, светли и красиви. Денят, със своя сивкав ритъм, беше едно досадно междучасие – разделяйки красивите нощи на господин Н, когато той владееше света.

Ето защо господин Н започва да се изкушава да превръща и дните на нощи, носейки една малка бутилка в джоба си. И често отпиваше от нея в тоалетната по време на работа. Колегите му се подсмихваха снизходително, но когато един ден излезе от там, олюлявайки се, неговият шеф му каза, че от утре може да не идва на работа. Нея вечер господин Н изкара пиян като казак, но на сутринта, осъзнал, че няма за къде да бърза, той се похлупи на същото много подредено легло и плака като дете.

Отне му почти половин година да се вземе в ръце – добре, че имаше спестявания от работата си. Изкара си абстиненцията с цялото потене, тремора и повръщане – но без алкохол. Нощите и дните му се сливаха, но един първичен инстинкт за оцеляване го държеше. Започваше бавно да се изправя, макар че нощите му бяха тежки – събуждаше се разтреперан, изплашен – започваше да се тъпче с храна, а после се унасяше в кошмари. Постепенно, обаче, откри четенето и нощите станаха най-смисления му период. Четеше всичко, но особено история и физика – беше пристрастен към всякакви теории за паралелни вселени и квантови реалности. Когато очите му се уморяха, той се изхитряше да чете с едно око, а после с другото – за да си вземе докрай новия наркотик. А накрая заспиваше и не си спомняше дали случилото се в съня е прочетено или част от друга реалност. Дори една нощ, когато видя падаща звезда, си каза - Колко жалко, ето една звезда, която е загубила контрол!

И ето, че един ден господин Н тъкмо се връщаше от интeрвю за нова работа – интервюто беше минало много добре – когато погледът му попадна на едно заглавие. Той беше прав в тролея, а съществото, което четеше тази книга, беше седнало с изобилие от червенокоси къдри. *Дългият път на деня към нощта* прочете господин Н, а после и името на автора – пиеса от Юджийн О Нийл.
- Хубава ли е тази книга? – попита силно заинтригуван господин Н.
- Много! – вдигна глава момичето и господин Н. видя най-изумителните зелени очи.
- Ще ми разкажете ли – нека пием кафе заедно - ако не бързате! – господин Н сам не вярваше, че произнася тази реплика.
- Защо не? - откликнаха червените къдри и светът просто спря да се върти.

A няколко дни по-късно:
- Знаеш ли, че нещо бълнува тази нощ? – казаха червенокосите къдрици, като се преобърнаха и го целунаха.
- Така ли? – усмихна се господин Н. – И казах ли нещо, което светът заслужава да научи? - той се пресегна и отвърна на целувката.
- Не, глупчо! – червените къдрици се засмяха, а с тях и господин Н.

Долу, на пода, между набързо разхвърляните дрехи, се валяше безсрамно и връзката ключове на господин Н.


Публикувано от alfa_c на 09.01.2012 @ 17:15:44 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Mia2442

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
544 четения | оценка 5

показвания 44745
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Нощите на господин Н" | Вход | 10 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нощите на господин Н
от mariq-desislava на 09.01.2012 @ 17:38:52
(Профил | Изпрати бележка)
Подредбата на живота се корени в хаоса от емоции, такъв извод си извадих аз.:)


Re: Нощите на господин Н
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 10.01.2012 @ 17:39:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Втори закон на термодинамиката?;)
/ за ентропията, към която всичко се стреми!:)/
Поздрави Мари-Дес - радвам се, че намина!:)

]


Re: Нощите на господин Н
от zebaitel на 09.01.2012 @ 19:54:57
(Профил | Изпрати бележка)
Ами да, любовта е вид плацебо!!! Хубав разказ, Миа! Браво ти!


Re: Нощите на господин Н
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 10.01.2012 @ 17:41:05
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Плацебо, лекарство, а понякога и зависимост - нали знаеш, дозата прави отровата!;)
Благодаря ти, Живе - радва мнението ти!:)

]


Re: Нощите на господин Н
от radi_radev19441944 на 09.01.2012 @ 19:02:37
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Ха! Ми то това си е цял роман в две три страници :)


Re: Нощите на господин Н
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 10.01.2012 @ 17:43:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Хей, Ради, даваш ми идея - благодаря ти!:):):)
Ама ако разтегна тази история в роман, да знаеш - ти си виновен!;)
Поздрави и усмивки!:):):)

]


Re: Нощите на господин Н
от anonimapokrifoff на 09.01.2012 @ 18:20:29
(Профил | Изпрати бележка)
Майсторски написано!


Re: Нощите на господин Н
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 10.01.2012 @ 17:48:01
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Мнение от майстор като теб си е комплимент - мерси, Аноним!:)
/ има много стилистични неща за поправка - липсва ми концепция за глаголните времена и ги ,, налучквам,, ; има и думи, които могат да се заменят с по-подходящи и т.н. Но ...сигурно някой ден един редактор ще си трови нервите - аз съм дотук!;)/

]


Re: Нощите на господин Н
от ami на 09.01.2012 @ 18:04:40
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
Интересните метаморфози на една зависимост ;)


Re: Нощите на господин Н
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 10.01.2012 @ 17:49:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Много точно казано - добър диагностик си, Ами - благодаря за присъствието ти тук!:):):)

]


Re: Нощите на господин Н
от QuiSho на 01.02.2012 @ 17:44:05
(Профил | Изпрати бележка)
много хубава история


Re: Нощите на господин Н
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 01.02.2012 @ 19:23:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Благодаря - краят е хубав, да!:)
(обмислям, обаче, продължение, което ще има друг край...но да видим!;)

]


Re: Нощите на господин Н
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 21.02.2012 @ 15:29:28
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесен е разказът, Миа!
Поздрави:)


Re: Нощите на господин Н
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 21.02.2012 @ 20:17:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Благодаря ти, Влади - може би и господинът е като феникс в кафез, знам ли?:):):)

]


Re: Нощите на господин Н
от pijama на 17.03.2012 @ 08:57:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.androv.bookriders.net
Безсрамната връзка ключове на господин Н. в края ми се тресна в съзнанието. Навлезе визуално там, преди да се разсее в неясен силует някъде в постоянната памет.

Не че треморът и гущерите и други земноводни, които се появяват в кошмарети в трета фаза, са по-леки като внушение...

А и Надежда има, разбира се. Аз даже познавам лично няколко. :)

Поздрави, разбира се. :)


Re: Нощите на господин Н
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 17.03.2012 @ 11:44:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Хей, благодаря ти - ти рядко коментираш и за да го сториш, явно наистина ти е харесало!:)
Въпреки че ...хепиендът може би стои малко изкуствено - искам да кажа повече като пожелание...защото, ако устоите на някого се крепят върху другиго / нова форма на зависимост!/, то ако другият си тръгне...
Нещо подобно ми се върти в главата - продължение на разказа, където господин Н се връща към бутилката, но да видим - ще бъде доста реалистичен, но безнадежден финал!
И разбира се - поздрави също - пясъчни, още варовични!:):):)

]


Re: Нощите на господин Н
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 28.05.2013 @ 00:43:36
(Профил | Изпрати бележка)
много увлекателно е написано!


Re: Нощите на господин Н
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 28.05.2013 @ 20:05:53
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Женя, радвам се, че ти е харесало!:):):)
Понякога мога да пиша и сериозна литература!;)
Сърдечни поздрави!:)

]


Re: Нощите на господин Н
от libra на 28.05.2013 @ 20:31:32
(Профил | Изпрати бележка)
много ми хареса, а особено ми хареса плавния преход към позитивния финал, за жалост рядко се случва в живота подобна история да има позитивен завършек, но аз като един непоправим оптимист винаги вярвам в добрия край, иначе добрия край без вяра няма как да се случи :)
поздрав за хубавия разказ :)


Re: Нощите на господин Н
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 28.05.2013 @ 21:03:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Много си права, Либра - позитивният финал е повече пожелателен, но в унисон с квантовата физика би могъл да бъде привлечен - мислите са енергии, които можем да насочваме - донякъде! Или както ти казваш - вяра!:)
Страшно се радвам, че ти е харесал - той ми е едно от любимите деца - благодаря и поздрави сърдечни!:)

]