Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 448
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 451

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: Icy
:: Heel

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÇâåçäíîòî ìîì÷å è ñåëñêîòî ìîìè÷å
ðàçäåë: Ïðèêàçêè
àâòîð: secret_rose

Ðîäè ñå íà òîçè ñâÿò â åäíà áóðíà è òåæêà íîù êîãàòî ðèáàðèòå õâúðëÿõà óëîâà ñè ïðåç áîðäà à æåíèòå âðúùàõà ïëîäà íà çåìÿòà, íåáåòî áå íèñêî è îëîâíî è íèêîé íå ïîçíàâàøå ñëúíöåòî.
Ìàéêà ìó ãî öåëóíà ïî ÷åëöåòî, ïðåêúñíà çëàòíàòà âðúâ ïîìåæäó èì è ñå ðàçñåÿ â íèùîòî. Äúëãî ãëåäà ñëåä íåÿ ñúñ ñëåïèòå ñè î÷åòà. Ïîñëå ñå ðàçïëàêà. Ïëàêà äúëãî, íåçíàéíî äúëãî, à ñúëçèöèòå ìó èçëèâàõà ïîðîè íàä ñåëàòà è íàâîäíÿâàõà êúùèòå, çàëèâàõà îáîðèòå, ïëàøåõà æèâîòíèòå è íàâñÿêúäå âñÿâàõà ñìóò è ïå÷àë. Ïî íÿêîå âðåìå ïðîñòî çàìëúêíà. Äúæäîâåòå ñïðÿõà è ïðåä î÷èòå ìó èçíåâèäåëèöà èçíèêíàõà äâå ïðèêàçíè ñúùåñòâà - ìàëêè è ïðîçðà÷íè, öåëèòå èçâàÿíè îò âîäíè êàï÷èöè.
- Çàùî íàðóøàâàø ðåäà, ìàëêî ìîì÷å? Íå çíàåø ëè, ÷å òàêà íå áèâà.
- Âèå ïúê êîè ñòå - ñìðúùè ñå íàóì ìàëêèÿ è òàêà ñå ÿäîñà, ÷å ðàçòúðñè âñè÷êî íàîêîëî. È êîëêîòî ïîâå÷å ñå ÿäîñâàøå, òîëêîâà ïî - ñòðàøíî ñòàâàøå. Öÿëàòà çåìÿ ñå ðàçöåïè, ïîãúëíà ïàñèùàòà è ãîðèòå, êúùóðêèòå íà èçïëàøåíèòå ñåëÿíè ñå çàêëàòóøêàõà ïî âúðõîâåòå íà ñêàëèòå à åäíî àãúíöå ñå çàïëåòå íà ïðå÷óïåí êëîí è óâèñíà íàä ïðîïàñòòà. Çåìåòðúñè äåëÿõà ñòàðî îò ìëàäî, æèâî îò ìúðòâî è íåâèæäàí ñòðàõ çàëÿ çåìÿòà. À òîé ñå ÿäîñâàøå, ÿäîñâàøå... äîêàòî íå ñå óìîðè è çàñïà. Ùîì çàñïà, âñè÷êî óòèõíà, õîðàòà ñå çàåõà ñ äåëàòà ñè è æèâîòà ïîòðúãíà.
Äâå ìàëêè ñêàëíè äóõ÷åòà òúðêóëíàõà êðà÷åòà äî íåãî è ãî ïîãàëèõà ïî íîñëåòî.
- Íåäåé, ùå ãî ñúáóäèø è ïàê ùå èçëåå äúæäîâå.
- Àêî íè âèäè ùå ñå ÿäîñà è ùå íè íà÷óïè íà îùå ïî - ìàëêè ïàð÷åòà. Êàêâî äà ïðàâèì?
- Äà íàìåðèì ìàéêà ìó. Òÿ çíàå êàê äà ãî ãëåäà.
Èçðîíèõà ñå íàäîëó ïî ïúòÿ à åäíî äåâîé÷å, ñêðèòî çàä áëèçêèòå õðàñòè ÷ó âñè÷êî, ñâàëè øàðåíàòà êúðïà îò ãëàâàòà ñè, çàâúðçà ÿ ïðåç ðàìî, âäèãíà ñïÿùèÿ ìàë÷óãàí è ãî ïîëîæè â íåÿ. "Äà âúðâèì äà íàìåðèì ìàìà, ìúíè÷å". È òðúãíà. Îò ñåëî íà ñåëî, îò íèâà íà íèâà, ïèòàøå è ðàçïèòâàøå íî íèêîé íå áå ÷óë íè áå âèäÿë ìàéêà ìó. Íå ãî è èñêàõà â äîìîâåòå ñè, ÷å ùîì çàïëà÷åøå, çàïî÷âàøå ïîðîéíî äà âàëè à ÿäîñàõà ëè ãî - çåìåòðúñè ðàçöåïâàõà çåìÿòà è ìîðÿõà äîáèòúêà. Äåâîé÷åòî ãî ëþëååøå äî ñúðöåòî ñè, ïååøå ìó ïðèñïèâíè ïåñíè è îáèêàëÿøå çåìÿòà ñ íåãî. Ñðåùíåøå ëè ìëå÷íà êîçè÷êà, èçìîëâàøå îò ìëåêöåòî è, ñúáèðàøå ãî â ëèëèåâî ëèñòî è õðàíåøå ìàë÷óãàíà ñ íåãî, êúïåøå ãî â áèñòðèòå èçâîð÷åòà è òúðñåøå ëè òúðñåøå ìàéêà ìó. Ðàçïëà÷åøå ëè ñå, äâàìàòà ñå ñêðèâàõà ïîä íÿêîÿ íàâåäåíà ñêàëà äîêàòî îòìèíå äúæäà, ÿäîñàøå ëè ñå - ïîêà÷âàõà ñå íà íàé - âèñîêèÿ âðúõ è ÷àêàõà çåìåòðúñà äà ñïðå. Èçáðîäèõà ìíîãî çåìè, ïðåïëóâàõà áåçêðàéíè ìîðåòà, ãîðÿõà çàåäíî ïîä ïàëåùîòî ïóñòèííî ñëúíöå è òàêà èçìèíà ìíîãî âðåìå, ìèíàõà öåëè ñåäåì ãîäèíè. Äåâîé÷åòî ïîðàñíà, ïðåâúðíà ñå â êðàñèâà ìëàäà ìîìà à ìàë÷óãàíà ñè áåøå âñå ñúùèÿ - íàìðúùåí è íåäîâîëåí. Ìíîãî ìîìöè èäâàõà ïðè íåÿ äà ÿ óãîâàðÿò äà èì ïðèñòàíå, êðàñîòàòà è áåøå ÷óäíà è èñòèíñêà, íî âèäåõà ëè äåòåòî, íàõëóïâàõà êàëïàöè è áÿãàõà íàäàëå÷å. Ñòàðèòå õîðòóâàõà äà ãî îñòàâè íà íÿêîÿ ñÿíêà è äà íå ìèñëè çà íåãî íî òÿ íå ñêëàíÿøå. Ãëåäàøå ãî è ãî îáãðúùàøå ñ öÿëàòà ñè ëþáîâ.
- Çàùî íèêîãà íå ñå ñìååø, ìàë÷î - ìèëâàøå ãî ïî ñâåòëàòà ãëàâèöà è öåëóâàøå çâåçäàòà íà ÷åëîòî ìó. À òîé áúð÷åøå âåæäè÷êè, íàöóïâàøå óñòíè÷êè è ðîíåøå òîïëè, áèñåðíè ñúëçè.
Åäíà çàðàí îùå ïî òúìíî äåâîéêàòà ãî óâè â øàëà ñè, ñòèñíà ãî çäðàâî è òðúãíà íà äúëúã ïúò. Âúðâÿ ÷åòèðèäåñåò äíè è ÷åòèðèäåñåò íîùè è ñòèãíà íàé - âèñîêèÿ âðúõ íà çåìÿòà. Òóê íåáåòî áåøå ïî - áëèçêî è îùå ïî - íàìðúùåíî, ïî ñêàëèòå ðàñòåøå åäèí æèëàâ ìúõ è íàîêîëî íå ïðåëèòàøå æèâà ïòèöà. Íà íàé - îñòðàòà ñêàëà èìàøå ãîëÿìî ãíåçäî à â íåãî - äâàíàäåñåò ÷åðíè ïèëåíöà. Äåâîéêàòà ïîëîæè ìîì÷åòî íà çåìÿòà, èçâàäè ïëàòíåíà òîðáà îò ðúêàâà ñè è íàïóñêà â íåÿ åäíî ïî åäíî ïèëåíöàòà. Ïîñëå ãóøíà äåòåòî è ñå ñêðè çàä ñêàëàòà.
Íå ìèíà ìíîãî è íåáåòî ñúâñåì ñå ñúáðà, äîáè êðèëå è ãëàâà, ïîñëå ãîëÿì îñòúð êëþí è íàêðàÿ ñå èçâè â îãðîìíà ÷åðíà îðëèöà. Îðëèöàòà êàöíà íà ðúáà íà ãíåçäîòî è çàïèùÿ. Òàêà çàïèùÿ, ÷å öÿëàòà çåìÿ ñå ðàçòðåñå è çåìÿ è ìîðå ñå îáúðêàõà.
- Êîé å áèë òóê? Êîé ìè å ïèïàë äåöàòà? Êúäå ñà ìè ïèëåíöàòà!
Äåâîé÷åòî òðåïåðåøå îò ñòðàõ íî ïîëîæè äåòåòî è òîðáàòà ñ îðëåòàòà íà çåìÿòà è ïðèáëèæè.
- Àç áÿõ.
- Êîÿ ñè òè, òà ñìååø äà ìå ïðåäèçâèêâàø òàêà! Ñêîðî äà ìè âúðøåí äåöàòà!
- Íÿìà. Ïúðâî ùå ìè îáåùàåø íåùî.
Îðëèöàòà ÿ ïîãëåäíà ñ îñòðèòå ñè î÷è, èçêðÿñêà ñèëíî êúì íåáåñàòà è êëþìíà.
- Êàçâàé êàêâî èñêàø.
- Äà èçëåòèø íàãîðå, ìíîãî íàãîðå, ÷àê äî òàâàíà íà íåáåòî è ñ òåæêèÿ ñè êëþí äà ïðîáèâàø äóïêè â íåãî. Íà âñÿêà ïðîáèòà äóïêà ùå òè äàâàì ïî åäíî ïèëåíöå.
Îðëèöàòà ñå íàäèãíà, ðàçïåðè êðèëå è ãè ïëÿñíà ñ âñå ñèëà. Öÿëàòà çåìÿ ñå ðàçòúðñè îò ñòðàõ.
- Òè, ÷îâåøêî äåòå, çíàåø ëè êàêâî èñêàø îò ìåí.
- Çíàì. Àêî íå ãî íàïðàâèø, íÿìà äà ñè âèäèø äåöàòà âå÷å.
Îðëèöàòà ÿ ïîãëåäà îùå ìàëêî ñ ÷åðíèòå ñè î÷è è êàòî ñòðåëà èçëåòÿ íàãîðå è ñå èçãóáè âúâ âèñèíèòå.
Çàãúðìÿ è çàòðåùÿ è ñâåòêàâèöè ðàçêúñàõà íåáåòî. Äåâîéêàòà õóêíà êúì ïòè÷åòàòà è ìîì÷åíöåòî, ïðåãúðíà ãè è ñå ìóøíà ïîä ñêàòàëà. Ãðúìîòåâèöèòå ñèïåõà îãúí íàä çåìÿòà, ïàëåõà íàðåä è äèìÿõà â îãðîìíè îãíüîâå. Ñúâñåì ïðèòúìíÿ è íàñòúïè ÷åðíà, ñòðàøíà íîù. Öÿëàòà íîù ãúðìÿ è òðåùÿ à íà ñóòðèíòà íåáåòî çàñòèíà, åäíà ìàëêà äóï÷èöà ñå îòâîðè è ïðåç íåÿ ìèíà òúíè÷úê, ñâåòúë ëú÷. Çàñëèçà íàäîëó ñ òàíöîâà ñòúïêà, ñòèãíà äî ìîì÷åòî è öåëóíà çâåçäàòà íà ÷åëöåòî ìó. Òî îòâîðè î÷åòà è ñå óñìèõíà. Äåâîéêàòà èçâàäè ïúðâîòî ïòè÷å îò ÷óâàëà, âíèìàòåëíî ãî ïîíåñå è ãî îñòàâè â ãíåçäîòî. Òî èçêðÿêà ñ ãëàñ÷å, íåáåòî ñå ðàçòúðñè, ïðîãëåäíà ñ î÷èòå íà îðëèöàòà, âèäÿ ïèëåòî è âåäíàãà âòîðà äóï÷èöà ñå ðàçòâîðè â íåáåòî. È îò íåÿ ñå çàñïóñêà ìúíè÷úê òúíè÷úê ëú÷ è ïðàâî â çâåçäàòà íà ìîì÷åòî. À òî ïàê ñå çàñìÿ è ïîðàñíà ñ öÿëà ãîäèíà. Êîëêîòî ïîâå÷å äóïêè ðàçêúñâàøå îðëèöàòà â íåáåòî, çà äà îñâîáîäè ðîæáèòå ñè, òîëêîâà ïî ñå ñìååøå ìàë÷óãàíà è ðàñòåøå ïðåä î÷èòå íà äåâîéêàòà êàòî ïî ÷óäî. Íåáåòî âñå ïîâå÷å ñå ïðîÿñíÿâàøå è ñëúí÷åâèòå ëú÷è, ñúáðàíè â çäðàâî ñíîï÷å ñå âëèâàõà â ÷åëîòî íà ìîì÷åòî. Êîãàòî è ïîñëåäíàòà, äâàíàäåñåòà äóï÷èöà áå ïðîáèòà, è äåâîéêàòà íàáåãîì îòíåñå ïèëåíöåòî â ãíåçäîòî ìó, íåáåòî èçâåäíúæ ñå ñâè, èçòúíÿ, èçòúíÿ è ñå ïðúñíà íà ìàëêè ïðîçðà÷íè îáëà÷åòà. Íàä òÿõ ñ öÿëîòî ñè âåëèêîëåïèå èçãðÿ åäíî ÷óäíî ñâåòëî ñëúíöå, êàêâîòî õîðàòà íå áÿõà âèæäàëè äî ñåãà, óñìèõíà ñå è èçïðàòè öÿëàòà ñè ñâåòëèíà â ìîì÷åíöåòî. À òî ñòàíà íà êðà÷åòà è çàïî÷íà äà ðàñòå, ðàñòå, äîêàòî íå ñå ïðåâúðíà â ñíàæåí ìîìúê. Îáúðíà ñå êúì äåâîéêàòà, ïîäàäå è ðúêà è ïðîìúëâè:
- Íàøåòî öàðñòâî íàñòúïè.
È òîãàâà íàâñÿêúäå ïî çåìÿòà èçãðÿ äåí, ðàçöúôòÿõà ãðàäèíè îò óõàííè ðîçè, æèâîòèíêè è õîðà ïðèèæäàõà îò ÷åòèðè êðàèùà íà ñâåòà äà ïîçäðàâÿò ñïàñèòåëÿ è ñïàñèòåëêàòà ñè à íåáåòî, íåáåòî ñèÿåøå è ïåðåøå îáëà÷åòà êàòî ìàé÷èíè îðëîâè êðèëå, áåëè êàòî ïóõ, ïîãàëâàøå ñ òÿõ äâàíåäåñåòòå ïòè÷åòà è ãè õðàíåøå ñ èñòèíñêà îáè÷. Òàêà ñâåòà ñå ïðåâúðíà öåëèÿ â ñâåòëèíà è ïîâå÷å íèêîé íå âèäÿ ìðàêà è ñÿíêàòà.

___________________________
Âäúõíîâåíî îò åäíà êàðòèíà...


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 07.12.2011 @ 22:22:19 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ïðèêàçêè

» Ìàòåðèàëè îò
   secret_rose

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 7


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

16.04.2024 ãîä. / 11:28:24 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Çâåçäíîòî ìîì÷å è ñåëñêîòî ìîìè÷å" | Âõîä | 10 êîìåíòàðà (26 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Çâåçäíîòî ìîì÷å è ñåëñêîòî ìîìè÷å
îò darkterminal íà 08.12.2011 @ 01:22:22
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàçòðåâîæè ìå! Êàê ñà âèæäàëè çâåçäèòå ïðè òîëêîâà ñâåòëèíà? Ì?


Re: Çâåçäíîòî ìîì÷å è ñåëñêîòî ìîìè÷å
îò arkoudaki íà 08.12.2011 @ 07:52:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çäðàâåé!
Îáè÷àì ïðèêàçêè à òàçè ìå çàâëàäÿ!


Re: Çâåçäíîòî ìîì÷å è ñåëñêîòî ìîìè÷å
îò Vesan (proarh92@abv.bg) íà 08.12.2011 @ 08:23:42
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Êðàñèâà è ìúäðà ïðèêàçêà!


Re: Çâåçäíîòî ìîì÷å è ñåëñêîòî ìîìè÷å
îò Caniko íà 08.12.2011 @ 13:24:44
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://caniko-cania.blogspot.com/
Õåé, çäðàâåé ìèëè÷êà,
Õàðåñâàì çâåçäíè ïðèêàçêè, îñîáåíî òåçè ñ happy end.
:-)))))))))))))


Re: Çâåçäíîòî ìîì÷å è ñåëñêîòî ìîìè÷å
îò anonimapokrifoff íà 08.12.2011 @ 14:37:34
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çàâèäíà ôàíòàçèÿ èìàø, áðàâî!


Re: Çâåçäíîòî ìîì÷å è ñåëñêîòî ìîìè÷å
îò vladun (valdividenov@abv.bg) íà 08.12.2011 @ 17:38:31
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äåöàòà ùå õàðåñàò ïðèêàçêàòà, âúçðàñòíèòå - ñúùî, ãàðàíòèðàì:)


Re: Çâåçäíîòî ìîì÷å è ñåëñêîòî ìîìè÷å
îò desert_inrose íà 08.12.2011 @ 18:22:53
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ïðèçíàâàì ñè, ÷å ïî÷òè íå ÷åòà ïðîçà (òóê)
è âúîáùå, ïî-äúëãè÷êè ïðîèçâåäåíèÿ (íÿìàì âðåìå...)
íî êîãàòî ïðî÷åòà íåùî òâîå, íèêîãà íå ñúæàëÿâàì :)


Re: Çâåçäíîòî ìîì÷å è ñåëñêîòî ìîìè÷å
îò zebaitel íà 08.12.2011 @ 20:55:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñÿêàø âñå ïî-îáðàçíî ïèøåø, Òàéíè÷êî! ×óäåñíà ïðèêàçêà! Íàèñòèíà èìàø ñòðàõîòíî âúîáðàæåíèå! Áëàãîäàðÿ òè çà óäîâîëñòâèåòî!


Re: Çâåçäíîòî ìîì÷å è ñåëñêîòî ìîìè÷å
îò pc_indi (pc_indi@abv.bg) íà 08.12.2011 @ 21:38:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://indi.blog.bg/
Ìììì ìíîãî ìè å ïðèÿòíî äà ìå áàëàìîñâàø ñ ïðèêàçêè äîêàòî ÷àêàì ñëåäâàùàòà ñåðèÿ íà Èçâåçàíèòå äóøè..:) Øåãàòà íàñòðàíà, õàðåñà ìè!:)
Ïîçäðàâ!


Re: Çâåçäíîòî ìîì÷å è ñåëñêîòî ìîìè÷å
îò atiragram íà 09.12.2011 @ 06:40:57
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ òè,
ñëúí÷åâà äóøà!

Ìíîãî ìè õàðåñà.

Ãîëÿÿÿìà ïðåãðúäêà:)))