Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 501
ХуЛитери: 0
Всичко: 501

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XIX част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Угризения и любов.
2006



Тежестта на думите притискаше умореното ми съзнание като смазващ камък, поставен на изхода към свободата. Всички мисли, мъдрости, история от последните дни разпръсваха около мен сенки и образи, родени в удобното леговище на ума а аз притварях очи и исках просто да бъда сама - без мисъл, без чувства, без пълнеж. Човешкият живот има интересна направа - в моментите, когато уединението и тишината са жизненоважни, шума и гълчавата са ежедневие и неспокойната ми душа не намираше кътче за усамотение сред многобройните гости, роднини и мероприятия. Свекър ми е скромен човек, рядко ни придружаваше по коктейли и вечери, но обичаше да излизаме на пикник в гората, където липсваха задължителните вратовръзки и етикет и въпреки дима на печена риба и миризмата на бира, успявах да вдъхна глътка свежест между старите борове и поточетата. Той се чувстваше добре единствено там, в останалото време бе нервен, опък и твореше нещастие наред и за всеки, имал неблагоразумието да го заговори. Очите му грееха искрено само за Ванесса и не веднъж отправях благодарствен поглед към небесата за възможността да я имаме. Свекърва ми от друга страна балансираше между моята мрачна отнесеност, мъжа си и сина си - все така тих, често отсъстващ от дома и опитваше да внася мир и да задържа усмивките на лицата ни. Една сутрин телефона иззвъня и отсреща чух гласа на Семи: "Идваме с жената. Сестра ми са в Карс, поканих и тях". Дома ми бе достатъчно широк да поеме толкова гости, но мисълта за тълпи в хола пред телевизора, чоплещи семки, ми докара главоболие. Нямаше как - наизвадихме спалните комплекти, сервиза за гости, напазарихме и след два дни ги посрещнахме - усмихнати и готови за приключения. Приятелката на Семи толкова много приличаше на Бериван, че едва успявах да се спра да я гледам втренчено и да си докарам някоя неприятност. Първоначално всичко вървеше добре: закуски за девет души с огромен чайник, изпускащ чудни аромати на зазоряване, картофени банички и палачинки с петмез; пастички на обяд, след обилно отрупана софра; топла домашна обстановка, каквато може да създаде само близката родствена кръв и много задушевни разговори, гледане на кафе и приспивни песни, които пренасят назад във времето в нечие чуждо, и толкова близко ми детство. Еда - сестрата на Семи се бе омъжила наскоро за един узман чауш - военен на двугодишен договор и по разпределение бяха пристигнали в Карс - град, не далече от Татван, но заети с непрекъснатите мероприятия, вечери и задължения не бяха намерили време да ни посетят до сега. Искаше ми се да поговоря с нея, владееше отлично кюрдски език - наследство от майка си и да я поразпитам това - онова, но тя бе странно далечна. Носеше строги тъмни костюми дори в къщи, нанасяше силен грим още в ранни зори и поведението и като цяло напомняше една нова Ханъм Ефенди - студени очи, навирено носле и много амбиции. Съпруга и приличаше на случайник, попаднал до нея поради сгрешено подреждане на звездите, не продумваше и гледаше уплашено през целия ден. Семи не изглеждаше щастлив - причина да се задържам по - дълго в къщи. Новата му бъдеща жена категорично бе поела нещата в свои ръце и от кратките разкази, които слушах за съвместния им живот разбирах, че дори леля Хаджер се е смалила до примера на кротка свекърва и е приела разчупването на старинната традиция - булката да влезе в дома с червен пояс. Момичето носеше неприятното за мен име Есра, или бях в плен на лични предубеждения и не успявах да открия в нея нищо, за което да се хвана и да я обикна, но дори да опитвах, нелогичното и поведение в нашия дом ме смразяваше и отблъскваше. Есра сновеше из стаите, повдигаше капаците на сандъците ми, ровеше в кухненските шкафчета, цъкаше с език и сипеше забележки за разхвърляния ми характер, липсата на ред и хаоса, царящ навсякъде. Да си призная, освен в душата си хаос не виждах, но я оставих да обръща наопаки колкото иска, щом така се чувства добре. Ванесса не закъсня да реагира като мен - скри любимия си заек под леглото и в по - голямата част от деня стоеше на стража там или ходеше да го проверява.
- Да си вълви! Милише!!
- Не така, детето ми, тя няма вина че имаме само една баня.
Проблема не бе в липсата на хамам в къщи а в непрекъснатите гозби с обилно съдържание на чесън и лук и невъзможността ми да се впиша в обстановката. Не помня от кога съм вегетарианец но ненатрапчиво и малко хора от семейството ми знаят - обикновено се измъквах с извинение, че нямам апетит или ровех храната в чинията докато не стане време да разчистваме обаче няколко дни по ред цялата къща димеше отвсякъде заради печени на грил пилета, пържоли в млечна настойка, кюфтета по Измирски или не знам какви и в резултат езика ми бе по - остър от необходимото и дъщеря ми попиваше всичко, впечатлена от възможността да е като мама в по - различна рокля. Ежедневно...

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от alfa_c на 12.11.2011 @ 11:00:14 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

17.04.2024 год. / 00:48:35 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Извезани души, XIX част" | Вход | 20 коментара (77 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XIX част
от petia_bozhilova на 22.11.2011 @ 20:19:47
(Профил | Изпрати бележка)
Помагаш, Розичке, много! Колко ли ти струва...


Re: Извезани души, XIX част
от joy_angels на 17.11.2011 @ 19:12:35
(Профил | Изпрати бележка)
Думите ти променят всички, които се докосват до тях.
Сигурна съм.
Това трябва да те прави ... не, не щастлива. Спокойна.


Re: Извезани души, XIX част
от anonimapokrifoff на 12.11.2011 @ 11:19:21
(Профил | Изпрати бележка)
Давай нататък, не спирай.


Re: Извезани души, XIX част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 12.11.2011 @ 12:02:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Като те чета и на мен ми се иска да ревна, ама така, че да разкъртя небесата, защото нещо сгрешено има в направата на нас ли, на света ли... Не знам и да го направя, Онзи дали ще ме чуе.
Поздрав!


Re: Извезани души, XIX част
от zaltia на 12.11.2011 @ 12:17:07
(Профил | Изпрати бележка)
BayramInIz mUbarek olsun!
Невероятно красиво разказваш Меги...


Re: Извезани души, XIX част
от ANG на 12.11.2011 @ 12:22:08
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
"В ислямския свят хората избягват директните приказки и показват по възможно най - заобиколен начин какво искат"...

...мисля, че няма значение дали светът е ислямски, християнски, еврейски или далекоизточен. мисля, че нещата зависят от нивото на мислене (духовно/интелектуално)


..."за целта съществуват пригодени действия, достатъчно красноречиви за тях и неясни за мен, но щом водеха до желан резултат аз бях съгласна да не разбирам".

...мисля, че това пък са твоите компромиси (позволени до някаква степен само). мисля, че това е основата на твоите конфликти - вътрешни и външни. мисля, че е ясно, че ти не можеш да промениш и "поправиш" онзи свят - можеш да поправяш единствено себе си. Когато знаеш какво ИСКАШ и го отстояваш... и ако ти бях адвокат щях да добавя в твоя защита, че светът на чувствата често е объркан и човек понякога иска дори и невъзможни или нелогични неща (защото обикновено ги вкарва в коловозите на своите шаблони - тук може и да не ме разбереш)

извън по горното от моя коментар, в литературен аспект все повече задобряваш (според мен). Ще се повторя като кажа, че може би това се дължи на факта, че описваш любов, истински преживяни чувства (а не мизерии, войни и пр.)


(апропо- фактурата ти стана прекрасна благодарение на пряката реч)


Re: Извезани души, XIX част
от boliarkabg на 12.11.2011 @ 12:23:52
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
в дълбоки размисли ме хвърлят твоите преживявания. Като теб и аз се блъскам насм и после натам. Само ще кажа на глас-не разбирам твоите двама мъже, възхищавам им се, а на тебе казвам: не зная какво става напред, с нетърпение чакам да чета, но зная,че си щастливка. Обичана и разбирана от такива мъже в такъв живот по такива места. Радвам се и ти благодаря.


Re: Извезани души, XIX част
от elsion (negesta@gmail.com) на 12.11.2011 @ 14:02:52
(Профил | Изпрати бележка)
това не е просто история, това е пътуване... лутане на духа, и то с достойни спътници

още веднъж бих ти казала - учудващо откривам себе си на много места, поне подобие на себе си, защото аз бледнея... но подобие - да.
И това едновременно ме радва (намалява усещането ми за ненормалност:) и ме натъжава. Защото такъв е и самият ни копнеж към абсолюта - в силата си и неизказаността си, копнежът е едновременно много красив и опияняващ и в същото време - съсипващ, заради усещането за отделеност от него, за непостижимост...

В написаното има и много любов.
...


Re: Извезани души, XIX част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 12.11.2011 @ 15:10:53
(Профил | Изпрати бележка)
Тук мога да кажа,че си избрала най-точното заглавие!
Сърдечни поздрави!


Re: Извезани души, XIX част
от Caniko на 12.11.2011 @ 15:30:06
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
`Всички на тази земя искаме да се доберем до Духа`
Лутаме се, падаме и ставаме, търсим своята пътеводна звезда.
:-))))))))))))


Re: Извезани души, XIX част
от kris_krispo на 12.11.2011 @ 16:25:10
(Профил | Изпрати бележка)
....

Ох,чакай да хлацна и аз,че съм тук пък после ще питам.


Re: Извезани души, XIX част
от mariq-desislava на 12.11.2011 @ 22:19:19
(Профил | Изпрати бележка)
Аз пък мисля, че поне веднъж трябваше да си позволите от другата близост, за да имате спомени. Сега имате само мечти. Не е трудно да обичаш повече от един човек, просто някои от нас имат повече любов за раздаване.{}


Re: Извезани души, XIX част
от krasavitsa на 12.11.2011 @ 22:35:59
(Профил | Изпрати бележка)
Според мен ти липсват по-детайлни описания на някои действащи лица и вмъкването им ще предизвика преструктуриране на цялото.
Най-общо - мисля, че макар и някои глави да са готови, ще трябва да преработваш текста още. :)))


Re: Извезани души, XIX част
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 12.11.2011 @ 22:56:14
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави, Меги!


Re: Извезани души, XIX част
от ami на 13.11.2011 @ 00:21:54
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
"...и съм с теб повече от колкото..."
всички получаваме това, от което имаме нужда..и само от нас зависи дали ще му направим път към себе си, за да го опознаем като достатъчно
Благодаря ти Меги, много :)


Re: Извезани души, XIX част
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 13.11.2011 @ 14:43:43
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Да...Порастване е да направиш от живота си роман и да съумееш да поддържаш художествения облик не само в изписването, а и в самите ...реални серии.:)Много добре е когато човек познае формите на любовта, както и да е свързал живота си с хора, които също я познават и имат отворени и настроени сетива за познание.Очевидно Ирис е онази свещена любов,която именно това прави-настройва всички струни на душата ти за да долавяш хармоничните звуци на вселената и да познаеш и развиеш себе си.Няма как да опорочиш такава любов като ...й смъкнеш гащите,примерно.:) За това си има други хора.:) Достатъчно близки сте, дори повече от близки и така.И благословена си,мисля,че те е споходила,знаеш го.Не че порочна и лоша е другата близост! В никакъв случай.Просто...както Бог праща ангелите си на ръце да ни вдигат и пазят..така и Любовта праща ангелите си.Различни за различните познания.Не може учителя по алгебра да ни научи на география и обратното.Освен ако не сме в началните класове..:) А на всеки сякаш му се ще в един човек да открие всичко.Може и да е възможно, и ако е така, то това наистина би била Онази Великата,незнам.. Както и да е...Много вълнуващ,много красив и безценен се получава романа ти.Напомни ми някак и за друг Ирис- от приказката на Херман Хесе,която показва любовта на Анселм,като успява да го научи да намери пътя към себе си и уникалната си първична красота. Пиши, пиши..Четем с интерес.Дори и коментарите.:) Единственото, което се надявам искрено,признавам си , е когато един ден излезе отпечатано,да бъде българска литература!
Сърдечен поздрав от мен!


Re: Извезани души, XIX част
от Ufff на 13.11.2011 @ 20:33:04
(Профил | Изпрати бележка)
Колко ми е хубаво да знам, че има такива хора. Че ви има.


Re: Извезани души, XIX част
от zebaitel на 13.11.2011 @ 20:52:52
(Профил | Изпрати бележка)
Чета те, Тайничко, не пропущам! Не пиша, защото не знам какво! Толкова много мисли избухват в главата ми, че не мога да ги подредя! А ти пиши! Прегръщам те!


Re: Извезани души, XIX част
от sia на 14.11.2011 @ 09:20:26
(Профил | Изпрати бележка)
Четох тези дни и двете последни части,
само исках да кажа да продължаваш да пишеш и -
благодаря!


Re: Извезани души, XIX част
от Haramiata на 15.11.2011 @ 20:55:05
(Профил | Изпрати бележка)
Раздипля се пъстрата везба ... Гледам я, разпознавам я. Както и шевиците- имат си език, разказват, дано мъдрите ти и търсещи читатели не спират при самата шевица, а отидат нататък, през нея, към където сочи, за където разказва... Интересното е, че сред преминаващите читатели може даже и ти да се окажеш. Представяш ли си? Сама из себе си да се ориентираш като си четеш собственото пътешествие!
Търкаляй се, кълбенце, отведи ни към пъстрите чудеса на Изтока, който е в самите нас ...
Благодаря!