Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 549
ХуЛитери: 0
Всичко: 549

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВъжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
раздел: Хумор и сатира
автор: krasavitsa

Кой си ти, гдето скачаш посред исторически събития?

Имало някога едно време.
Сега му викаме “зора на демокрацията”.
Макар и думата “демокрация” отдавна да била станала на пачавра от употреба, успели да я поизчеткат, поизперат и да й придадат някакъв нов смисъл, та целокупният български народ изведнъж много се запалил да се събира по площадите и да иска някой да му я даде.
Зимата била доста студена и един се сетил да им каже да подскачат - за да се стоплят, докато я чакат.
В тълпата имало всякакви хора.
Имало например портиер на завод на средна възраст и със съмнително средно образование, който бил сигурен, че е много по-умен от директора. Скачал и колкото повече главата му се издигала над останалите, толкова по-голям началник се виждал при демокрацията.
Една млада майка скачала за Хумана за бебето си, а едно момиче – за блузка от Кореком. Демократичните мечти на брат й пък стигали само до швейцарско джобно ножче.
До тях скачал научен сътрудник от БАН с черно под ноктите, който при демокрацията се виждал в Германия. Но не в някой научен институт, а в магазина за авточасти, откъдето си купува заветния шарнирен болт за трийсетгодишния Опел, с който будел завистта на колегите си.
Една жена скачала за холна гарнитура “Маргарита” като на съседката, а един мъж – за пералня, че по магазините нямало, а жена му все го пустосвала, че не е никакъв мъж, щом няма връзки да й купи една нищо и никаква пералня.
Имало и син на активен борец против фашизма, който не понасял баща си и се надявал демокрацията да му вземе голямата пенсия и големия апартамент, та да спре да му натяква непрекъснато, че си живее царски благодарение на него.
Опухана лелка скачала, за да й викат “госпожо” както някога на майка й, а една стара баба извършила само един подскок и после се задоволявала само с надигане на пръсти, защото очакванията й от демокрацията били от скромни по-скромни. Вече трети месец никъде не можела да намери кукичка за простора на балкона, та дано при демокрацията...
Един човек си представял как ще иде до Италия да види гълъбите на площада Сан Марко, а стига сме ги гледали само на филм...
Посред скачащите имало и един поет. Както е известно, поетите са същества специални – с много нежни умове и крехки познания за света, но за сметка на това с огромни и твърди претенции към него. Той бил толкова дълбок и истинен, че досега никое издателство не поискало да го издаде. Успокоявал се с това, че не е удобен на режима. Сега ясно виждал как при демокрацията стихосбирката му се чете по тлаки и по седенки и скачал, като ритмично си припявал на ум:
и моите песни (подскок)
все ще се четат (приземяване)
и моите песни (подскок)
все ще се четат (приземяване).

А демокрацията ги гледала отгоре и се подсмивала с усмивката на Мона Лиза.

Минало не минало много, да кажем – около една копраля време след изгрева на демокрацията, и народът започнал пак да се събира по площадите, за да се възмущава и недоволства. И как да е доволен? Някой му бил пробутал менте демокрация.

Научният сътрудник наистина отишъл до Германия, но се върнал без шарнирен болт. Струвал колкото петгодишен Опел, купен от България.
Момичето с блузката било недоволно, защото сега всяко махленско магазинче изглеждало като Кореком и било абсолютно невъзможно да се хвалиш с блузка. Брат й си купил швейцарско ножче, но не бил доволен, защото вече искал нова кола, ама последен модел.
Майката с бебето отдавна била забравила за Хуманата, сега била недоволна, че не може да прати детето в най-скъпото лондонско училище. И англичани нямат пари за най-скъпото, но това си е техен личен проблем, а у нас е дефект на демокрацията.
Портиерът си регистрирал фирма и станал не началник, а направо президент. Но така оплескал сметките, че фалирал и за малко да влезе в затвора. Добре, че съдът бил подкупен, та отървал решетките. Сега се възмущавал от подкупността на съда.
Синът на активния борец против фашизма установил с голяма почуда, че да се бориш против е по-доходоносно, отколкото да се бориш за, и с огромно недоволство наследил имотите на баща си, като му дошло времето.
Бабата намерила кукичка за простора, но не била доволна, защото демокрацията й забранила да си развява гащите на балкона.
Започнали да викат на всички жени “госпожо”, но се оказало, че някои не искат, искат да си останат другарки.
Наистина, перални имало навсякъде, но не всички имали пари да си купят. То и преди нямали, но се утешавали, че и без това ги няма по магазините, а сега – откъде утеха?
Онзи с гълъбите отишъл до Венеция, но те да вземат, че да го насерат. Никак не очаквал, че и в Европа има лайна и се разочаровал ужасно.
Жената с холната гарнитура не си купила “Маргарита”, защото вече нямало кой да произвежда маргарити. Купила си друга, по-хубава, и сега съседката й завиждала. Пак един доволен и един недоволен. Размяната на ролите не се отразява на статистиката.
Мечтата на поета се сбъднала – най-после издал стихосбирка, и то с твърди корици. Само дето никой не я купувал, а той я издал със собствени средства. Когато била ядосана, жена му го замервала с нея и много подло винаги успявала да му уцели главата.
А тя ставала и за многократна употреба.
Книгата де, защото главата и за еднократна не ставала. Както повечето глави.

Така продължава и до днес историята българска – подскок - приземяване, подскок – приземяване...


Публикувано от alfa_c на 16.10.2011 @ 10:44:55 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   krasavitsa

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 20331
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията" | Вход | 12 коментара (56 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от verysmallanimal на 16.10.2011 @ 12:04:28
(Профил | Изпрати бележка)
:) :) :)
Едно време отсяваха през партийното сито и ревяхме, че са разменили зърното с плявата. Сега никой нищо не отсява - и си хапваме дробено, че и с корените барабар.
Един приятел казва: Когато Избухна демокрацията :)
Избухна и изпотроши ситАта....


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 16.10.2011 @ 15:44:07
(Профил | Изпрати бележка)
Познавах един възрастен човек, който малко след 10 ноември 1989 каза: - Е сега вече идва страшното! - Ама защо? – питаме го. – Защото никой не знае какво и как ще става, даже и комунистите. Затова е страшно.
Запомних и още размишлявам – така ли е било, не е ли...
Но все повече ми се струва, че е бил прав.

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от verysmallanimal на 16.10.2011 @ 20:38:30
(Профил | Изпрати бележка)
:) Китайците имат едно страшно проклятие: Дано живееш в интересни времена!
И - да - тръпки ме побиват :)

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 19.10.2011 @ 17:58:55
(Профил | Изпрати бележка)
Мен ме побиваха тръпки, когато гледах по телевизията изкривените от злоба неандерталски физиономии, които крещяха "С кръв сме взели тази власт, с кръв ще я дадем!"
:))))))

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 19.10.2011 @ 21:35:58
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Тези, които крещаха това, нямаха абсолютно никаква власт. Те бяха едни обикновени фенове на УЖ стария режим.
А ти си изключително заблудено същество, ако не виждаш, че властта е в същите ръце, в които беше и преди 89-та. И, понеже минава време и биологично се сменят поколенията, в най-"добрия" случай е в ръцете на синчета, дъщерички и роднини на онези, същите...
Богатите комунисти, които и преди 89-та си живееха не само по-добре от "капиталисти", ами много по-добре, понеже нямаше как да им фалира "фирмата", просто навреме усетиха световния крах на системата и мъдро трансформираха политическата си власт в икономическа. Интересното е, че успяха в същото време да запазят и политическата под различни "никнеймове"... :) Да, те пускаха и затворници, те произвеждаха мутри, охранители, рекетьори... Произведоха и милионери, и местни феодали.
Нищо от това не е променило нито едно правителство, включително и сегашното. Просто машата няма как да движи ръката, която я държи.
Методите на управление на стадото, естествено, претърпяват промени. Сега са по-различни, след като трябваше да се играе с картите и на НАТО, и на ЕС... Но тези, за които ти думам, дъще, са добри играчи. А ти, пак ще повторя, си страшно заблудена. Или не си, но това показваш с някаква си твоя цел... Ако наистина си вярваш, бих те нарекал романтик. Ама ме е страх да не те обидя с това определение, понеже няма романтизъм в нито едно от твоите опити за текстчета тук...

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 20.10.2011 @ 13:05:25
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си същият фанатизиран фен, но от другата страна.
Някой те е излъгал, че да си вечно подозрителен е равнозначно на умен.
Няма ли да ти е по-лесно вместо да ровиш кой кой е, да научиш кое е добре за държавата? И който и да е на власт, да искаш да го прави?
Сигурна съм, че в компартията е имало и много свестни хора – един бил заблуден, друг бил принуден, кой се приспособявал, кой не знаел нищо за света... – затова са се грижили никой да не мръдне оттук – да не го изпуснат от контрол и да научи нещо. Я виж Ангар, който иначе не е лош човек, какви ги ръси. :)))))))))

ВРЕМЕ Е ЗА НАЦИОНАЛНО ПОМИРЕНИЕ.

Германците са го постигнали, ние защо да не можем? Дори на тях им е било много по-трудно.
Що се отнася до мен, този път позна – аз съм едно красиво съчетание между разум и романтика. Или, както ме нарича един, когато не знае как да ми каже, че ме обича – пълна овца. :)))))))))))))))))))))))

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2011 @ 15:04:51
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
За първи път ми харесва това, което написа (в този си коментар).
Първите ти два реда, с които опитваш да ме обидиш, предполагам, са реакция на моите необуздани емоционални изказвания спрямо теб.
(Никога не съм твърдял, че съм умен, за разлика от теб).
Ако бях умен, по твоите критерии, може би трябваше да приема веднага след 89-та "държавническата" работа, която ми предлагаха. Може би трябваше да приема едно от първите три места в предизборната депутатска листа, да се набутам в парламента, да се корумпирам и сега да гледам от по-различен ъгъл това, което се случва с около 90 процента от българите в собствената им Родина...
Щото "сит на гладен не вярва", нали?
Да, в компартията имаше и свестни хора, такъв е най-добрият ми приятел. Когато не отказа на любезната покана на компартията да го приеме в своите редици :), аз не го разбрах. А той простичко ми обясни, че няма никакъв шанс за професионална кариера, ако отхвърли предложението. А човекът беше умен, много по-умен от мен, разбираше висшата математика много по-добре от мен, беше технократ, стана добър инженер. По-късно, понеже беше уверен в силите на "работната си ръка" и на ума си, разбира се, взе кредит от банка, за подсигури нормално жилище за семейството си. Оттам-нататък банково-олигархическата система му еба майката. Само защото не употреби ума си и способностите си, за да се махне от България. Познавам лично пенсионери, които бяха натрупали спестявания такива, че да не разчитат днес на 100 евро пенсия. По време на изкуствено предизвиканата хиперинфлация тук, спестяванията им се превърнаха в почти един чувал захар.
Лично познавам хора, които източваха влакови композиции от Кремиковци, които отиваха на море с 200 000 (тогава марки) пари и им стигаха за две седмици. Познавам лично хора, които си "купиха" банки и ги фалираха. Които си построиха къщи в Симеоново и Драгалевци за милиони, които си поръчваха с презокеански кораби уникални автомобили от US и, които после се оплакваха, че отоплението на къщите им струвало 3000 долара месечнои, че бензинът за автомобилите им бил "непосилно" :) скъп.
Познавам лично хора, които "изгоряха" в "пирамидите".
Хиперинфлацията имаше двоен ефект. От една страна се обраха парите на пенсионерите, от друга - така наречените "кредитни милионери" успяха да си "върнат" дълговете. Разбира се, някои от тях и тогава не си ги върнаха и пак останаха милионери. И такива познавам лично. Ако се се чудиш защо повтарям "лично", то е, защото информацията ми не е от Гугъл или от Уикито.

Преди да продължа дългото си любовно писмо към теб ще кажа, че и аз не мисля, че Ангар е лош човек. И ти, и той, сте заблудени по сходен начин. Той мисли, че "лошите" са отнели хубавата държавна власт, ти мислиш, че "лошите" са добрите. И двамата не вдявате че са едни и същи.

Няма как да не ровя кой кой е. Тогава, когато думите му и онова, което всъщност прави (без платените медийни изкривявания), са на обратни полюси. И на Б.Б. бих се доверил, въпреки, че е изчадие и маша на крадливата бивша комунистическа номенклатура, въпреки, че се е занимавал с рекет и контрабанда (а дали и сега не го прави?), ако той правеше нещо полезно за така наречения електорат.
Със сигурност той прави нещо полезно за държавата, ама не чаткаш ли, че държавата се превърна в душманин на народа си?
Държавата България няма нищо общо с Родината България.
Държавата днес е олигархическа престъпна организация!
Никога, като теб, няма да се вържа на приказките "аз ги хващам, ама те ги пускат".

Наистина съжалявам за многото думички, които изписах, понеже не вярвам, че ще ги разбереш.

И, съвсем накрая, да ти кажа защо ми хареса коментара ти:

"ВРЕМЕ Е ЗА НАЦИОНАЛНО ПОМИРЕНИЕ"

Това няма как да не ми хареса, не крия, че съм романтик, а това звучи наистина романтично! Да можеше това да стане, бих те открил, да ти измия краката и после да изпия водата...
Но...
Няма как да стане...
Живял съм в Германия, (само защото даваш пример с тази страна) и знам, че все още "източните"

още коментари...

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 20.10.2011 @ 16:56:16
(Профил | Изпрати бележка)
Не искам да те обиждам, просто съм искрена. Всеки иска всички да мислят като него. Е нема такава картинка!
Различни сме, различно мислим, различни способности и некадърности имаме, различно живеем и в материалния, и в духовния свят.
Винаги ще има бедни, средно богати и много богати, това е нормално и всякакви претенции за изравняване са неморални. Който е забогатял с кражби и престъпления – има съд. Там е змията и точно затова е битката сега – защото всичко друго можем, но съдии не можем да си внесем. Висшият съдебен съвет, който е от 5 души, се състои от трима избрани от парламента, двама посочени от президента. Розумьеш? От това положение в правораздаването, което е сега, по-лошо не може да стане.
Нямах предвид помирение между източна и западна Германия, а по-старо – след войната, когато заради национал-социалистическата партия на Хитлер срама пред света е трябвало да поемат и тези германци, които не са имали нищо общо с нея. Компартиите в соцлагера са като нея, че и отгоре.
Преди няколко години по немски канал гледах един клип и се сбърках – в клипа обясняваха на младите германци да не се учудват, ако някой някъде по света им покаже, че ги мрази само защото са германци. Обясняват на няколко поколения вече, че носят национална вина заради двете войни, предизвикани от техните предци. Но за да се въздигнат и да станат за по-малко от половин век след войната пак най-голямата икономическа сила на Европа, как ли са го направили? Бачкали са и са гледали кой как работи, а не са си викали - ти такъв, а аз не.
И е крайно време да стане ясно на всички безработни – държавата помага за създаване на работни места, но самата тя не ги създава. Помага с инфраструктура – това, което едва сега става у нас. Никой инвеститор няма да дойде да построи завод тук, ако нямаме пътища и канализация – това е задължението на държавата.
Междувременно ми направиха забележка – не съм била пълна, а абсолютна уфсъ.
Аре, със здраве. :))))))))))

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 20.10.2011 @ 19:35:18
(Профил | Изпрати бележка)
Уф, напоследък съм се изнервила и правя гафове. :))
Поправям се:

ВСС се състои от 25 души. От този състав на съвета членове по право са председателят на Върховния касационен съд, председателят на Върховния административен съд и Главният прокурор, назначени с указ на президента на републиката. Единадесет от членовете на съвета се избират от Народното събрание, а останалите единадесет – от органите на съдебната власт.

Тримата най-важни се назначават от президента. :)))
Ако мнозинството в парламента избере 11, плюс 3, назначени от президента, стават 14, които евентуално биха могли да обърнат нещата в съдебната система.
Иначе - гаранция, че правораздаването ще си остане същото.

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2011 @ 19:41:28
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Със здраве и наздраве! :)

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 20.10.2011 @ 22:40:41
(Профил | Изпрати бележка)
Ако искаме справедливост, съдът трябва да се разбишка. Макар че дори красивичкият ми ум не може да си представи как ще се реформира толкова затворена система като съдебната, в която нито избираме някого, нито можем да го свалим, и в която вече 20 години всички са съгрешавали и всеки знае прегрешенията на другите. А повече от очевидно е, че този, който пръв каже - баста, дотук беше, ще си го окачат на въжето като стой та гледай. Тепърва ще има бомби и сеири секакви.
Но не може да продължава така. Ако не стане с М. Попова вицепрезидент, ще трябва много бързо да се направят тези извънредни съдилища и тогава със сигурност ще им пробутат доста подставени хора, за да ги компрометират. Нещо подобно е ставало в Италия във връзка с мафията преди половин век, но не знам подробности как са се оправили.
И сега, след като споделих с теб най-съкровените си мисли и чувства досежно международното положение по света и у нас, надявам се да спреш да ме обвиняваш, че съм се захласнала по мускулите на ББ.
:))))))

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 21.10.2011 @ 16:35:53
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
http://www.youtube.com/watch?v=grIhwjBGvOs

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 21.10.2011 @ 16:45:40
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
ако имаш време, изгледай всички части...

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 21.10.2011 @ 22:18:20
(Профил | Изпрати бележка)
С това многоточие накрая го даваш много драматично... :))))
Знам го тоя, и една книга има преведена на бг, но няма да се занимаваме сега със световната конспирация, нека си оправим нашите конспирации най-напред.
Но пък може би тук е мястото да ти напомня, че както многооплюваният ни финансов министър, така и премиерът казаха - каквото и да викате, каквито и протести да правите, заеми няма да вземаме! А точно това се сочи като основен похват на въпросните "килъри". Спи спокойно, ББ и СД те пазят.
:)))))))))

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от nikoi (boo@abv.bg) на 16.10.2011 @ 12:12:39
(Профил | Изпрати бележка)
Тъй.
Хареса ми.
Само че се чувствам обидена. Или остави ме мен, аз не съм повече от една красавица, само че не може да слагаш всички поети под един знаменател.


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 16.10.2011 @ 13:09:45
(Профил | Изпрати бележка)
А кой те кара да се идентифицираш с поета?
Аз например се идентифицирам с бабичката с гащите! И с други мога, но тя ми харесва най-много.
:))))))))))

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от nikoi (boo@abv.bg) на 16.10.2011 @ 13:20:38
(Профил | Изпрати бележка)
Аз мога да се идентифицирам и с пералнята, само че не е там работата, ясно ти е какво ме кара да се идентифицирам с поета.:)
Както и да е, поне си е вярно, и освен че ме ядоса, ме и усмихна, което може би е породено от присъщата на бабичките с гащите емоционалност.

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 16.10.2011 @ 13:41:41
(Профил | Изпрати бележка)
Не искам да обиждам никого, най-малко пък nikoi. :))
Казала съм"един поет", не съм обобщавала. Обобщаваш ти. :)
Ако изоставя красавицата и се кръстя грозница, ще се успокоите ли?
Но нито мисленето, нито писането ми ще се променят, знаете много добре. :)))

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от nikoi (boo@abv.bg) на 16.10.2011 @ 14:22:40
(Профил | Изпрати бележка)
Я чакай, чакай:)
Кои сме "ние"?
Що ме натикваш в тълпата?
Замени ника си в изречението ми с който друг никнейм пожелаеш.
Няма да се успокоим, щото сме чувстващи и се вълнуваме повече, отколкото мислим. Върху писането ти нямам кой знае какъв поглед, ясно ти е. Стой си каквато си, иначе няма да е интересно. Обобщавам аз, взимайки предвид некомпетентния Ивайло Балабанов, мисълта за поетите, на които мисленето не е силна страна под предходното ти произведение и това тук. Общо взето идеята е една и съща.
Мнението си (макар и мнение на лаик) за творбата го споделих.
Разяснения - направих. Обобщения - според теб също.
Айде със здраве, чакам следващи творби, в които леееееко ще е загатната интелектуалната нищета на ритнатите от Пегас.
Поздрави!

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 16.10.2011 @ 14:54:01
(Профил | Изпрати бележка)
Всички чувствителни, колчем си намерят за какво да се засегнат, се опитват да ми го върнат, използвайки ника ми. Ако не си имала предвид това, извинявай. :)
Подчертах специално и дори повторих, че заключението, че мисленето не е силна страна на поетите, не е мое, аз само го цитирах.
Много моля моите доводи да бъдат оборвани с разумни и логични доводи - включително и за стихотворението на г-н Балабанов. И с по-малко докачения. :))

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от nikoi (boo@abv.bg) на 16.10.2011 @ 17:27:31
(Профил | Изпрати бележка)
Какво да оборвам: не било твое, ама си го цитирала:)))
Разумно и логично е всичко, казано от теб, ъъъ, нали.
Ника ти го ползвам, щото не ти знам името, пък и тук така е прието. Но ми даде хубава идея:)
Не съм тръгнала да споря, а да се възмущавам - следователно няма доводи:)
Инак при спор правилата са ми ясни, нищо, че нито съм krasavitsa, нито умница.
И понеже искаш само остър академичен ум в твоето пространство, аз отлитам, щото имам големи бели криле.
От емоции.


]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 16.10.2011 @ 13:02:00
(Профил | Изпрати бележка)
Аз пък скачах защото дядо ми и чичовците ми са били в Белене, и вярвах, че виновните за това трябва да бъдат съдени, но това може да се случи само при демокрация... не и при псевдо такава. Както и много други неща, които явно са непонятни за апологетите на подменената ни демокрация!


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 16.10.2011 @ 14:21:07
(Профил | Изпрати бележка)
Имам молба към теб, Vesan.
Би ли коментирал есето "Летят торбички..." на iszaard.
На първа страница е.

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 16.10.2011 @ 19:45:09
(Профил | Изпрати бележка)
Демек повече да не се изказвам под твои неща!?
Разбрах... извинявай! Няма!

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 16.10.2011 @ 20:26:09
(Профил | Изпрати бележка)
Съвсем не, коментирай ме, но просто ме интересува мнението ти и за есето на iszaard.
То засяга актуален обществен проблем, а и в него няма апологетика към подменена демокрация - няма да се ядосваш, както когато четеш мен. :))))

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 16.10.2011 @ 19:45:33
(Профил | Изпрати бележка)
Демек повече да не се изказвам под твои неща!?
Разбрах... извинявай! Няма!

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от boliarkabg на 16.10.2011 @ 13:16:57
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
първо: добре ни излъгаха, познавайки ни добре, невинни и незнаещи, копнеещи за Демокрацията наистина.
второ: копнежите и ентусиазма ни нямаше нищо общо с това,което се случи, защото случилото се си беше режисирано по чужд сценарий.
трето,четвърто и т.н.
Не отричам хубавото,което е било през цялата ни история, нито пък отричам хубавото, което е днес. Не искам някой друг да ми казва кога съм живяла добре или зле.
Хареса ми "хумора и сатирата " ти, благодаря. Нужно е понякога да се замисляме, защото от стискане на паричките за най-необходимото и от викане "долу", "горе" поемаме по инерция....


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 18.10.2011 @ 14:18:03
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей. :)))
Сигурно думата "копнеж" ти е дошла от текста ми. :))
Защото да се копнее за държавно устройство някак не ми върви.
Но ми дойде до гуша от вайкания и оплаквания колко сме били зле, и всичко това да се свързва с демокрацията, та ми стана ясно, че далеч не всички са били наясно (а и сега все още не са), че демокрацията е свобода на личната инициатива и не гарантира никому материално благополучие, ако седи и чака някой да му го осигури.
И който и каквито надежди да е имал, все пак сега сме много по-добре, отколкото преди 1989. Но пазарът е много по-богат и мераците ни - много по-големи.
Благодаря за вниманието и разбирането. :)))

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 16.10.2011 @ 19:15:41
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
:)Любим рефрен дори на децата от яслена група по онова време беше: " Кой не скача е червен! ":)) И скачаха и го повтаряха попили от всенародния ентусиазъм без дори да знаят какво точно значи .:) А Демокрация(власт на народа) е просто един термин- фантом. Нещо като Дядо Коледа,само дето той наистина съществува.Няма такова животно Демокрация и следователно няма как да дойде нещо, което не съществува и е невъзможно за рисуване. Както се казва: " по- скоро камила през иглени уши ще мине,нежели..." И май се получава така,че искаме да бъдем такива,каквито сме били тогава,когато сме искали да бъдем такива каквито сме сега. Остава ни надеждата,че ще дойде все някой ден с грация такава Крация,която демоса свободно да уважава и обича!
Поздрави за текста! И изобщо за всичките ти приземяващи такива!


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 16.10.2011 @ 21:30:06
(Профил | Изпрати бележка)
Ти ме прочете по-добре, отколкото аз сама мога да се прочета, благодаря ти.
Това: "И май се получава така, че искаме да бъдем такива, каквито сме били тогава, когато сме искали да бъдем такива, каквито сме сега." - си е направо прозрение. :)))
А историята показва, че демос-ът никога не е бил доволен и никога никого не е уважавал и обичал. Както е казал Чърчил, демокрацията не е най-добрият начин на управление, но все още никой не е измислил по-добър.
Така че аз предлагам да зарежем празните надежди и да си живеем живота такъв, какъвто е отреден всекиму. :)

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от salza (lorien575@abv.bg) на 16.10.2011 @ 21:39:44
(Профил | Изпрати бележка)
Народът си беше чистосъдечен и доверчив като дете, на което изневиделица предложиха големия, лъскав подарък наречен демокрация, докато по върховете функционери, ДС-та и прочее ловки манипулатори присвояваха безследно всичко до което можеха да се докопат, а Младенов се провикна Не купувайте/ т.е. фотосинтезирайте/.

Но постепенно, след поредицата политически лъжи, грабежите наречени приватизация и Жан Виденовата зима, детето-народ помъдря, придоби непоносимост към политиците и разбра, че подаръкът е празна кутия и трябва да се спасява поединично...

Народът ни е лъган и мамен от плутократската върхушка, изоставен от светлите си умове, затова интелектуалки като теб биха звучали позитивно ако сарказмът им имаше друга посока...


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 16.10.2011 @ 22:32:24
(Профил | Изпрати бележка)
Добре е, че напомняш и за двете национални катастрофи след 1989.
Ако народът е толкова внушаем и се връзва на приказки, че никога не бил живял толкова зле, колкото сега, аз правя съпоставка – дано се усети, че нещата вървят напред и се почувства по-добре.
В текста ми няма сарказъм, има само напомняне, което pc-indi отбеляза най-точно.
Интелектуалците на този народ не живеят по-добре от него, колкото и да не му се вярва.

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от angar на 17.10.2011 @ 16:33:35
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Какво му липсва на текста, според мене.
Липсва му началото: кой или кои му казваха на тоя народ: скачайте и ще получите: ти - това, ти - това, ти - онова. Т.е. кои и защо бяха режисьорите.
И скачащите въобще не бяха майки и бабички, нито невинни момиченца. "Кой не скача е червен!" - крещяха те, и ако някой покрай тях не минаваше подскачайки, биеха!


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 17.10.2011 @ 18:32:30
(Профил | Изпрати бележка)
Ама ти отнесе ли си го? :)))))

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от angar на 17.10.2011 @ 21:13:45
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Не съм го отнесъл - разумните хора не минаваха близо край тях. Особено след като пуснаха криминалните от затворите, за да ги влеят в редиците им и да подсилят и с тях подскачащите. После, след няколко години някои от по-младите подскачащи викнаха:"Излъгаха ни, употребиха ни!" Ами малки бяхте, излъгахте се.

Друго искам да коментирам аз - това, че както бил казал Чърчил, "Демокрацията не е най-добрият начин на управление, но все още никой не е измислил по-добър." Тази мисъл от много хора се приема на доверие, но тя не е вярна.
Чърчил е прав само в това, че демокрацията не е добър начин на управление. Тя, както се доказва и у нас, е диктатура на мутрите, на организираната престъпност, на рекета, на мошениците и безнаказаните грабежи.
Много по-добра от демокрацията е диктатурата на честните хора. Диктатура срещу престъпниците, срещу организираната престъпност, срещу мошениците и грабителите и пр. и пр. нечестни.
Възниква въпросът кои са честните хора? Маркс е смятал, че това е пролетариатът. Тодор Живков, респективно комунистите - че това са трудещите се. Надявам се да се роди някой, който да разработи този въпрос - кои са, как да се обединят за да вземат властта и как да наложат диктатурата си. Защото докато това не стане, народите ще си остават под диктатурата на престъпниците.

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 17.10.2011 @ 21:42:53
(Профил | Изпрати бележка)
Ама толкова много криминални ли е имало? Нали уж нямало престъпност преди 1989, пък ти ги изкарваш десетки хиляди.

Колкото до излъгването - тц, и точно това казвам и с текста си.
Демократичната държава е с многопартийна система - имаме я, с разделение на властите - имаме го, със свободно придвижване на хората - имаме го, свободна частна инициатива - имаме я, с частни медии - имаме ги, свобода на мисленето и словото - имаме ги, та отгоре. Дълго мълчал народ не може да се наприказва, та сега всеки глупак гледа да се изтъпанчи на публично място, за да каже какво мисли по въпросите, от които не разбира.
Те така го виждам аз...

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от angar на 17.10.2011 @ 23:41:05
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Ами нямаше толкова много криминални, защото ги вкарваха в затворите. Затова тогава хората можеха да живеят и без решетки на прозорците си, и без да се заключват даже, и децата до тъмно си играеха сами, нямаше професии като бодигардове, частни охранители и всякакви рекетьори.
И защо й са на държавата много партии, ако народът е единен? Може да има и само една партия, ако е партия на целия народ. И защо да няма свобода на словото и свобода на придвижването, на кого пречи? И има ли нужда от етнически партии, ако няма междуетническа нетърпимост.

И престъпността, и междуетническата омраза, и партиите на етническа основа се появиха, защото демокрацията ги позволява. Защото тези неща, които ти изброяваш, демокрацията ги дава само де юре, а де факто ги дава само на богатите и силните! Какво ги грее хората свободата на придвижване, като за 22 години повечето от тях толкова обедняха, че не могат да мръднат от селото си? И за каква свобода на словото да говорим, когато медиите са продажни, журналистите подкупни, и всички съсловия са корумпирани? На какво правосъдие, на какво здравеопазване да разчита обикновеният човек? "С този, който е по-богат от тебе, не се съди!" - това е, на което ни научи демокрацията.

"Всеки глупак гледа да се изтъпанчи на публично място, за да каже какво мисли по въпросите, от които не разбира." - казваш ти, като визираш мене, а в мое лице и поетите изобщо. Изключвам себе си, но именно поетите са едни от най-мислещите хора. Така е било и ще бъде! "Всичко, което казват философи, поети, ще се сбъдне!" - е казал поетът (Гео Милев). Защо го е казал така? Защото поетите по мислене стоят редом до философите! Нещо повече - в много случаи те са едни и същи хора! И нещо още повече - те са и "по-горе" от философите, защото освен че мислят, имат и смелостта и дързостта да изрекат на глас, високо и на всеослушание това, което мислят!

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 18.10.2011 @ 11:58:44
(Профил | Изпрати бележка)
Ще ти отговоря сега и - хайде да не се отклоняваме толкова от текста ми. Кажи има ли в него нещо невярно според теб, и толкоз, да минем този път без странични коментари.

1. Кой ги е пуснал криминалните и с каква цел, след като затворите са си били още в ръцете на старата власт – тя, разбира се, и с някаква цел, разбира се.
2. Нормално е да има много и различни възгледи за управлението на общите дела – така е навсякъде по света (за който отдавна ти казвам, че не знаеш нищо, ами вземи да почетеш повече дали онези благоустроени държави са станали таива с еднопартийно управление). Една единствена партия означава политически терор – както е било у нас преди 1989.
3. Днес смелост и дързост да кажеш какво мислиш изобщо не са нужни. Нужни са само при политически терор – както е било преди 1989. Съчетание на ум и смелост в един човек съвсем не е задължително, а и рядко се среща.
4. С всичко може да се злоупотребява, с демокрацията – също. Ако някой злоупотребява със свободите си, това не значи, че свободите са лошо нещо. Ако някой убие с нож, ножът ли е лош, или той? Ти изкара целокупния български народ престъпници, които могат да бъдат спрени само с терор. Благодаря ти от името на народа.
5. Това, че се идентифицираш с глупака, си е твое решение.
6. Чудя се аз защо се натискаш толкова да получиш признание, че си поет, а то било от ламтеж за власт – под прикритието на поета чрез поезията ти да казваш кое какво е и как да стане!
:))))))))))

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от gorskapastirka на 18.10.2011 @ 14:21:15
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох разказите ви "красавица". Забавни са. Но в тях няма истина. Никой от обикновенните хора на България не е скачал, освен ако не казвате на надеждата, скачане. Всеки е искал да има нещо, което му е липсвало. Но така го искат всички хора по света. Скачанията по това време са другаде: скачат с нечувани размери банковите сметки на комунистическите олигарси, от заплати триста-петстотин лева за една нощ се внасят десетки, стотици милиони, срещу които зейват пропорционално изпразнени фондове и всякакъв вид народно богатство. Политиците на запад, наблюдавайки тази дейност, я нарекоха "шокова терапия".

Поне от писнето ви тук, прави впечатление, че обичате да налагате мнения, които също не отговарят на истината, за останалите участници. В това което пишете има информация, дали е пълна или е достоверна е въпрос, но със сигурност липсват знания.

Прочетох стихотворението на един поет за деня на военно въздушните сили в България. Този човек е скачал в името на България, със знания, смело и с успех. До него е оставил и стихотворение - истинско.

Вашите подскоци, в тези разкази, с каквато и мотивация да са, напомнят за видяла красивата жаба че подковават коня, вдигнала и тя крак. Може би имате повече нравствени заложби от това, опитайте.

Колото до една партия. При днешните политически и икономически катаклизми в България, точно една партия е решението. Партията на бкп не е критерии а антипод, от който са излюпени повечето от днешните партий в България. Един народ, една партия. Но скачащите не са съгласни на това.




]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 18.10.2011 @ 15:11:24
(Профил | Изпрати бележка)
Хе, още един ник, регистриран специално, за да напише този коментар. И липсата на логика, и намеците, и правописните ти грешки вече ме насочиха към човек, на когото съм казала отдавна, че няма смисъл да разговаряме.
Затова - нула внимание, килограм презрение. :))))))

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от angar на 19.10.2011 @ 10:55:27
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Какво да му коментиране на текста от литературна гледна точка - политически фейлетон. Има и присмех (да го наречем хумор), и лично отношение, и оценка на историята от гледна точна на автора. Някои от читателите са съгласни с интерпретацията на автора, подкрепят я и го хвалят. Но тъй като е политически фейлетон, естествено е по-интересни да са коментарите.
И аз от тях бях провокиран да се обадя. Нямам друг мотив да го правя, освен, като свидетел на събитията, да се противопоставя на някои неверни внушения.
Като например на това, че криминалните престъпници са били пуснати от затворите от комунистите, защото "затворите са си били още в ръцете на старата власт – тя, разбира се, ги е пуснала, и с някаква цел, разбира се."
Но ние гледахме, как от покривите на затворите те развяваха СИНИ ЗНАМЕНА; и като излязоха от затворите, с тези СИНИ ЗНАМЕНА се вляха в митингите на СДС. А между митингите, а и досега, си се занимават с това, за което при социализма са били вкарвани в затворите: крадяха, пребиваха, насилваха, рекетираха. И натрупаха престъпления за десетки дела, но са си на свобода.
Революционната и контрареволюционната ситуации имат общи черти. Една от тях е, че старата власт вече не може да управлява по старому. След 1989 година социалистите вече не можеха да управляват по социалистически. За тях не беше възможно нито да задържат престъпниците в затворите, нито да попречат на появата на банковите пирамиди, нито на присвояването на приватизационните фондове, нито на криминалната приватизация, нито на разрушаването на промишленоста и разрухата на земеделието, нито на "куфарчетата с пари", ако е имало такива", въобще те не бяха в състояние да попречат на нищо от това вредно, което се случи. Всичко това бяха белези на демократичния начин на управление. А че от това са се възползвали и бивши комунисти, е отделен въпрос - правилата са се променили, и те, като умни хора, са заиграли по правилата.
И не аз изкарвам престъпници "целокупния български народ", напротив, аз смятам че честните хора са болшинство, и затова те имат право на диктатура над престъпниците. Ти си тази, която във фейлетона си описваш българския народ като глупав и користолюбив.
А това, че в момента всички съсловия са корумпирани (така поне личи от публикациите, от докладите на ЕС и главно от разказите на хората, които са се сблъсквали с тях), също е резултат от променените правила на играта. Какъв е моралният кодекс на строителите на капитализма? Философите могат да казват друго, но поетът Христо Смирненски го е формулирал кратко и точно: "Без чест ли си? Прави ти чест!"

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 19.10.2011 @ 12:55:44
(Профил | Изпрати бележка)
Каквито и знамена да са развявали затворниците, Ангар, защо сте ги пуснали, щом са криминални? От грижа за народа? :)))

Хайде сега да видим героите ми, които са само 11, но ако трябваше да изредя всичко, от което е страдал народът ни под комунистическо робство, трябваше да ги направя повече от 100:
1. неудовлетворения некадърен портиер
2. майката с Хуманата
3. брат й с ножчето
4. научния сътрудник
5. жената с холната гарнитура
6. мъжът с пералнята
7. сина на активния борец
8. “госпожата”
9. бабата с кукичката
10. онзи с гълъбите
11. поета

От 11 герои пет - 2,3,5,6 и 9 - са с чисто битови очаквания.
Други пет - 1, 7, 8, 10 и 11 не са с искания за битови придобивки.
Номер 4 е смесен – уж е учен, но търси признание сред колегите си чрез материалното.
Недоволствата са поравно от материално и духовно естество - затова казах на мисан4о, че чете тенденциозно. Според него съм представяла народа “умствено закърнял и битово вторачен”.

А аз питам - всички вие, които днес опявате най-лъжовно, че народът никога не бил живял толкова зле, какво целите? Да докажете, че демокрацията е нещо лошо и битово сме живели най-добре по време на терора преди 1989? Нема да стане. :))))
Точно вие наблягате на битовото, а не аз. Нали непрекъснато повтаряте как вашите герои са си дали дори живота за свободата?
За свободите, които имам сега, лично аз съм готова да понеса и битови несгоди. А ако някой не знае какво да прави с тези свободи, проблемът е негов.

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от angar на 19.10.2011 @ 14:42:12
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
По време на терора преди 1989! Смях в залата!
Може през петдесетте години да е имало терор, но през 70-те и 80-те не знам да е имало.
Ето част от една моя поема от онова време (1982):
"....
Ала страната е велика,
щастлива е и е свободна,
когато е такъв във нея
обикновеният човек!

Аз съм щастлив и съм свободен.
С това, че не изпитвам страх.
С това, че моята държава
със нищо слабия не угнетява.
Че мога, без закона да пристъпвам,
по разум и по съвест да постъпвам.
Стопанин съм на своята земя.
Ценя човека, който съумява
на мястото им да поставя злите,
а радост да доставя на добрите,
и сам такъв да бъда се стремя!

Човешкият ми дял не бе суров.
Ожених се щастливо, по любов.
Децата ми, обичани, растат,
и не аз тях – те мен ще погребат!
Изкарвам средствата си за живот
със постоянен труд, със много пот,
обаче във професия такава,
че работата радост ми доставя.

С проблемите успявам да се справя.
Спортувам малко – колкото за здраве.
И всичко туй за твойто общество
е щастие от средното ниво –
в теб има хора с толкоз много щастие,
че аз пред тях съм някакъв нещастник!"

А и стотици хиляди са се чувствали щастливи като мене, щом с такава носталгия си спомнят за миналото. И отбележи - въпреки битовите несгоди и лишения, за каквито ти толкова си страдала - че трябвало да се ходи в провинцията за някаква закачалка за стена!

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от anonimapokrifoff на 17.10.2011 @ 18:56:41
(Профил | Изпрати бележка)
Ти не знаеш ли поговорката, че в къщата на обесения не се говори за въже?


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 18.10.2011 @ 08:50:05
(Профил | Изпрати бележка)
Че къде видя обесен? Аз не виждам - oсвен самообесилата се Единствена партия, която явно си мислеше, че след като половин век е натяквала на народа, че го водела към благосъстояние, ще го лъже поне още толкова, че се грижела само за него. Първите български милионери са нейни членове. :)))

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от zebaitel на 18.10.2011 @ 14:07:10
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми! Особено самоиронията! Казвам го, защото се отъждествявам с оня поет с главата, която и за еднократна употреба на ставала, само дето не съм си и помисляла да пиша преди, а камо ли да публикувам! Ще ми се четящите да не възприемат нещата буквално, защото това е един много добър художествен текст, но всеки го чете по свой начин. Ако нямаме смелост да погледнем назад към изминалите 20 и повече години критично, макар и през сълзи, нищо няма да видим и в бъдещето!


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 18.10.2011 @ 14:45:21
(Профил | Изпрати бележка)
Ама аз казвам, че не е само неговата... :)))))
Иначе наистина се отъждествявам най-много с бабичката с гащите - спомням си едни вълнения у дома от онези години - в цяла София родата не можа да намери никъде кукичка за стена, та накрая някой отиде в командировка някъде в провинцията и донесе оттам. Всички бяха мобилизирани да търсят кукичка. Пак добре, че не се наложи да чакаме някой да иде в командировка в чужбина - с години трябваше да чакаме да се случи! :))))))))
А ако се сетим какви списъци с поръчки получаваше всеки заминаващ отвъд завесата - и то най-вече за лекарства! Лекуваха ни абсолютно безплатно, но с най-допотопното, и понятие си нямахме докъде е стигнала световната медицина, а сега искаме безплатно последните й постижения. Ама с минимални здравни вноски. Както и да е.
Поздрави!

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от azzurro на 20.10.2011 @ 23:23:42
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Красавице, накефи ме твоят разказ където високо, силно, ясно и с богат колорит разказваш, за истините фалша и надеждите от онова подскачащо време. И защо вечно трябва да сме в сълзливо хленчеща позиция ? Нека си припомним достатъчно дългите приспани години, заради които днес ние нямаме гражданско общество и умеем само да мълчим. Поздравявам те за разказа в който ни показваш такива каквито сме си :)


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 29.10.2011 @ 22:40:04
(Профил | Изпрати бележка)
Ха, как се е скрил този коментар... благодаря ти.
Наистина не обичам сълзливите и хленчещи позиции, позна. :)))
Поздрави!

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от Markoni55 на 27.01.2012 @ 21:59:21
(Профил | Изпрати бележка)
Някъде из коментарите споменаваше за национално помирение. Скоро мои приятели се завърнаха от екскурзия в Испания/не съм била там и продължавам да си мечтая за нея/. Бяха впечатлени от отношението на испанците към маврите, нищо че са били под робство и към Франко. Те са успели да преодолеят омразата си и да видят положителните неща, оставени им в наследство. Всяка партия идва на власт с добри намерения, но хората, които трябва да осъществят намеренията в процеса на осъществяването не могат да се намерят в превода...И това е трагедията ни. Ние позволяваме този и онзи да олицетворяват я демокрацията, я прехода, я нещо друго. Липсвани усещането за лична отговорност. Винаги казваме - те. Те, са тези, които сме позволили да ядат баницата. Ние им я даваме. Това е. Трябва да приемем, че във всички епохи е имало добри, почтенни и компетентни хора, достойни за уважение или изучаване на опита им. Без значение на какъв Господ са се молили. Имаме нужда от ескпертно управление - не партийно. Повдига ми се като виждам какви хора поемат ключови позиции в културата на Варна, само защото са от Герб както и какви отрепки успяха, да се намъкнат там по същата причина. Сполай ти за този текст.


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 29.01.2012 @ 20:23:27
(Профил | Изпрати бележка)
Ей, много ми е приятно да ми се обаждаш, май съм ти го казвала и друг път. :)))
Това за експертното управление съм го чувала, но не знам да е било прилагано някъде за дълго, изглежда никъде не работи. Не съм чувала и опозиция да признава качествата на членове на управляващата партия (много малкото изключения у нас веднага се обръщат във вреда и за едната, и за другата страна).
Аз виждам нещата в политиката така: основните политики са лява и дясна. Добре е двете политики да се редуват – така в рамките на 8 години се задоволяват исканията и на бедни, и на богати. Едновременно задоволяване на исканията на всички е невъзможно, защото различните съсловия на обществото имат противоположни интереси. Балансът между тези противоположни интереси, който е справедливо да съществува, се постига само във времето.
По конкретния случай за некадърните гербери в културата – просто ги следете и не им мълчете, ако почнат да газят лука. Поне засега герберите имат указания "свише" да няма партийни чадъри. Права си, че "свише" е едно, а какво става на местна почва - зависи от местните нива. Но след 4 години ключовите им позиции ще отидат в други ръце, а през това време не виждам как нечия ключова позиция би попречила на художник, поет или писател да твори. Всъщност ключовите позиции са за добри организатори, които да провеждат културната политика - а тя е колективно, не е еднолично решение.

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от Markoni55 на 30.01.2012 @ 18:57:15
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, знаеш че съм ти фенка. колкото до ключовите фигури Варна влезе миналата година в новините с протестите срещу Славчо Славов - директор на новосъздадения хибрид - театър и опера. Жалко е, че го махнаха от този пост, но си остана в театъра/ не е актоьор нито е от гилдията/ и трови творците. Негова е заслугата да бъде съкратен, година пред пенсиониране един достоен актьор Георги Велчовски, който е и драматург и режисьор. Неговата пиеса "Псета" миналата година бе поставена в два украински театъра в Харков и заснета за телевизията им. В галерията правих премиера на записа. Доплака ми се, когато след спектакъла двадесет души се качиха на сцената, да му връчат цветя и специални отличия от името на... Просто един случай. След четири години и публиката ще го е забравила , а и той вероятно ще забрави за варненската сцена. Колегите му направиха протест в негова защита, дори отмениха спектакъл...накрая се свиха. В общинското управление на културата е същата работа. В смисъл, че критерия не е професионална компетентност, а партийна принадлежност. не ми се спори и бягам от политиката. Не гледам телевизия от 6 години и не слушам радио. Чета един всекидневник и интернет - избирателно. Боли ме за ставащото. Нямаме гражданско общество, но нямам и надежди в тази посока. Малко съм се вживяла в ролята на щраус - заравям си главата и мисля, че съм далеко от политическата гнусота. Това че задникът ми си е навън и всеки може...ми е ясно. Но иначе не бих имала сили и оптимизъм да тръгна от дома си към галерията и да вярвам, че днес някой ще влезе и ще му е да изкуство. Уважавам твоята информираност и пристрастност. Това, че ББ не ми е любимец не ми пречи, да следя мнението ти и това което пишеш. Истината е, че нямам свой фаворит - нито като личност, нито като партия. Съжалявам ако съм те разочаровала - но е факт.

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 31.01.2012 @ 15:15:29
(Профил | Изпрати бележка)
Не съм чак толкова ерудирана, просто говоря по въпроси, от които все пак отбирам, а преди да се изкажа конкретно, тичам да се доинформирам. Така направих и сега. Спомням си обясненията по протестите във Варна през миналата година – обединиха администрациите на театъра и операта ви, което според мен не означава, че се е получил хибрид. Всички викаме, че администрациите са ненужно раздути и всички там си клатят краката и нищо не работят, а като започнат да ги съкращават, пак сме недоволни. Има ли някаква промяна към лошо след обединяването?
Намерих следното във в. Народно дело:

“Сред отстранените е и актьорът Георги Велчовски. Той отдавна не се е появявал на сцената и вероятно това е станало причина за „раздялата“. Георги Велчовски е в екипа от 33 години.”

Ако е истина (а статията ми изглежда обективна), значи той е бил назначен като актьор, а в последните години не е играл, писал е пиеси или е режисирал – което е друга бира и се прави на хонорар. В същото време млади актьори не могат да си намерят работа и протестират, че в театрите седят на заплата без да работят старите актьори. Никак не е редно. А и честно казано, не мога да си представя 33 години работа в един и същи градски театър – не ви ли омръзна да го гледате? В София театрите са много повече, и артистите пак ни омръзват. По света договори се сключват за няколко години дори с диригенти на оркестри, никой артист (в английския смисъл на думата) не се закотвя за цял живот на едно място. Актьорите пък се явяват на кастинги за всяка театрална постановка, а театърът плаща само на тези, които имат роля – и това е разумно, те изкарват парите. По едно време четох за ужасно раздут щат на софийски театър с артисти, които никой не познава и които са получавали по 5-6 години заплата, без да участват в постановка дори като статисти – ееееее, къде го има това? Значи – намираш връзки, уреждаш си да те назначат, и шапка на тояга. Правиш една роля и следващите десет години си почиваш със славата, че си актьор, но със заплата за сметка на данъкоплатеца. Пък и се оплакваш, че е ниска. :))))
Мъчителни са реформите, хората трудно се разделят с навиците си, но старото положение не може да остане.
Георги Велчовски, както разбирам, се е развил като драматург, а битието му на актьор е само в спомените ви. Виж какво направиха пенсионираните Стоянка Мутафова, Татяна Лолова и Калоянчев – продължиха да работят и на свободна практика спечелиха повече, отколкото биха получавали като заплата.

По политиката - никоя партия не може да се опази от подмазвачи, подлизурковци, мошеници и кариеристи. Въпросът е когато се установи, че не си гледат работата както трябва, да не ги покриват. Нелепо е да си представяме, че ББ знае всичко, което става от името на ГЕРБ, и бай Тошо не може да е знаел за всички извращения от името на компартията. А са правени много. Но компартията не позволи да се създаде гражданско общество и това, което виждаме сега, са все злобни битки и непочтени удари под кръста, все някой отмъщава на някого за миналото. Според мен ние сами си го правим, затова заговорих за национално помирение. Било каквото било, да започнем да се държим вече като цивилизовани хора.
Подкрепям ББ не защото ми е идол като ерудит (ха-ха), той просто знае какво трябва да прави изпълнителната власт и го прави честно и с много труд. Точният човек в точното време. Той си е ченге, не е силен в приказките, понякога не може да се изразява точно и не говори мазно и гладко като старите ни политици, но не лъже и искрено се е хванал да оправи държавата. Като направи гаф, си признава и се извинява, което е много мъжко държание. Не се крие от журналистите, които прекаляват да го преследват и разпитват в най-неочакван момент за най-различни неща, което е недопустимо. Невъзможно е във всеки момент да е информиран по последните развития на всеки проблем в държавата. Бил ли е Станишев някога толкова достъпен или искрен? Симеон? Предишните? ББ обещава ясни и конкретни неща и ги изпълнява. И е крайно време народът да разбере, че премиерът не храни никого, че не е бащицат

още коментари...

]


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от secret_rose на 18.03.2012 @ 17:59:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)) !
Трябва да изчета всичко от теб и да науча нещо.


Re: Въжделения и разочарования български, или за твърдите корици на демокрацията
от krasavitsa на 19.03.2012 @ 16:10:38
(Профил | Изпрати бележка)
:))))

]