Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 862
ХуЛитери: 1
Всичко: 863

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВторо писмо до непознатия ми приятел
раздел: Есета, пътеписи
автор: krasavitsa

Толкова много питания ми се въртят в главата напоследък, драги приятелю, че се питам и дали не започнах да се вдетинявам... само децата имат толкова много въпроси “защо”.

Запитвал ли си се например някога защо Хаджи Димитър се нарича “хаджи”? Аз се запитах съвсем наскоро. Трябва да е ходил на Божи гроб, за да е хаджия. Че кога е успял, загинал е на 28 години?
Оказва се, че през 1842 г., когато бил двегодишен, баща му завел семейството на поклонение в Ерусалим. Ама как са ги пуснали турците на границата, пък и защо не са избягали от робството, а са се върнали? Тия хора нещо не са били у ред... а и явно са били доста заможни роби, то и сега не е евтино да идеш дотам, а по ония времена се е пътувало с месеци и поклонението е струвало цяло състояние...

(Божкееее, а след 1944 г. само заради идеята да идеш до Ерусалим, за да станеш хаджия, нашите си управници в името на народа, който никак не понасял такива религиозни предразсъдъци и буржоазни наклонности, сигурно са щели да те извозят безплатно до Белене. Но не за да ядеш свинско на корем, а за да нахранят свинете с теб. Не е ли по-милостиво, пък и по-достойно да те заколят, отколкото това?)

Пък и Вазов, когато му се наложило да се спасява от политическите си противници в България през 1886 г., се спасил... при турците в Цариград! А такъв град всъщност никога не е съществувал на световните карти. Има Константинопол, има Истанбул, само ние го наричаме Цариград. Откога и защо?

Защо екзотичният герой на Съединението ни Чардафон Велики е псувал на майка Иван Вазов в Градската градина на София?

Защо някой друг пък бил казал за патриарха на нашата литература, че талантът му е по-голям от начетеността му? Какво точно е имал предвид? Всъщност той наистина е нямал университетско образование, каквото по негово време вече са имали доста деца на заможни българи, дали мило и драго да ги изучат по Европата.

А онази реплика на Елин Пелин, че ако у нас се роди гений, той ще да е геният на завистта? (Впрочем, и поляците го казват за себе си.)

Защо Захарий Стоянов е възкликнал: “Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!”

Наистина ли същият този Захарий, станал вече висш чиновник, е наредил на подчинения му Алеко Константинов да “бастиса” вестник, който огласил далавери във високите етажи на властта? Кого е спасявал и защо?

И още, и още... и почти нищо не се връзва с елементарните школски исторически шаблони, които още размятаме из умовете си...
Абе я да си сядаме на задниците и да си учим историята отначало... явно са ни правили на пълни баламурници досега.

Но стига въпроси, обещах в предишното писмо да ти разкажа повече за перипетиите в живота на Иван Гешов и сега ще го направя, само че с много отклонения насам-натам в които, както знаеш, доста ме бива. (Това е предупреждение - да се приготвиш!)

Когато ти писах, че като награда Иванчо е бил поканен на чай от кралица Виктория, си помислих - дано не е замръзнал, защото по информации от достоверни източници се знае, че тя често се хранела на студено – логистиката на паленето на камините в двореца куцала и кралицата, за да не създава търкания между различните служби, предпочитала да стои на студено. Предците й недоизпипали правилника за вътрешния ред на двореца и след като определили най-подробно кой трябва да доставя дървата, кой и къде да ги складира, кой да ги сече на дребно, после да ги донася в сградата, да подрежда камината - забравили да определят точно на коя служба се пада задължението да драсне клечката, макар и да се знаело кой трябва да поддържа огъня. Ама незапален огън как се поддържа?
Много странно ми беше да го науча – в представите ми е невъзможно една кралица да изпитва битови неудобства, а се оказва, че можело. Тя ги е приемала с някакво смирение едва ли не. Виктория е цяла епоха в английската история и е била пример за подражание в много отношения. Настоящата кралица Елизабет Втора също й подражава. Най-видимото подражание е във външния вид – и тя държи да изглежда като обикновена средностатистическа домакиня от средната класа – и успява. Това дава добри поводи на антироялистите за подигравки – но нейното търпение е стоическо. В изпълнението на задълженията си е също толкова стриктна, колкото е била и Виктория. Сериозността, прилежанието и силно развитото чувство за дълг у Елизабет Втора са впечатлявали всички още в съвсем младите й години. Познанията й относно световната история и международната обстановка били толкова солидни, че при оттеглянето си през 1955 г. Чърчил заявил: „Ще посъветвам моя наследник старателно да си подготвя домашното преди аудиенцията при кралицата“.

(Докато съм още близо до темите конкурси по правопис и патриотизъм, се сетих и за едно българче от 80-те години на миналия век, спечелило световен конкурс, но този път – по френски. Петър се казва. Ако французите имаха кралица, сигурно и той е щял да пие едно с нея, ама пусти късмет, пусти френски революции. Та след наградата, която не знам каква точно била, наш Пешо получил веднага предложение да работи за световноизвестната френска енциклопедия Ларус. Но вместо да използва случая и да забегне, взел, че се върнал тук, за да си завърши гимназията. Испанската, впрочем.
Няма да те призова да се гордеем и с Пешо и да викаме заедно “Българи – юнаци!”. Нито той, нито Иванчо са спечелили, защото са българи, а защото са си скъсали задниците от учене. Ако някой има право да се гордее, то това са техните, а не нашите задници. Същото бих казала и на всички фенове на спортисти, певци и пр., които някак успяват да се отъждествят с чуждите постижения. Как го правят, не знам, на мен лично не ми се удава. Когато чуя за нечий успех, аз винаги си казвам – олеле, а аз къде съм? Изоставам, я хората докъде стигнаха! И натискам педала към собствени постижения. По-нормално ми се вижда, отколкото да правя вятър на успелите, кво ш кайш?)

Връщам се пак на Иванчо - вярвам, че е представил добре българската нация пред кралица Виктория и е показал добри обноски, което не се случило век по-късно с кого ли не, дори и с първия космонавт, когато бил поканен на вечеря от кралица Елизабет Втора. И сега ще направя поредните скоби, асоциации и отклонения, защото се сещам за куп пикантерии.
Преди няколко месеца, през април, светът забрави войните в арабските страни и се позанимава с по-приятни неща – като сватбата на внука на английската кралица и петдесет годишнината от първия полет на човека в Космоса.
Сватбата – сватба, поахкахме, поохкахме, поклюкарствахме кой какво и свърши. Но всички забелязахме, че президентът на САЩ не беше между присъстващите, а сър Елтън Джон беше със съпруга си. (Аааахахаха! Видя ли запуснатата градинка зад тях на снимката? - Долу правителството на Камерън, което си ходи по кралски сватби, а няма кой да оправи градинката! Нема такава държава!)
Та злите езици говорят, че американският президент получил покана, но само за себе си, докато поканата за сър Джон била “плюс един”, т.е. – семейна! Това вероятно е било резултат от скандалното нарушение на дворцовия етикет от страна на съпругата на Обама - при посещението им в началото на месеца тя си позволи да прояви отношение към кралицата като към една обикновена, мила, възрастна дама. Този жест, подсилен от високия й ръст, наистина изразява мило снизхождение. Той беше предизвикан от същия жест на самата кралица, но: Quod licet Iovi, non licet bovi! Позволеното на Юпитер не е позволено на бика! Всички знаем, че когато си в Рим, трябва да спазваш римските обичаи. Републиканските маниери не са приемливи навсякъде, а страната на неограничените възможности не може да изнася неограничено невъзпитание, още повече проявено от първата лейди.
Гафове, гафове... от тях не са избягали и членовете на кралското семейство, впрочем. Още се помни как съпругът на Елизабет принц Филип при среща с английски студенти, учещи в Китай, се пошегувал много удачно, като им казал: “И не стойте тук прекалено дълго, да не се върнете в Англия с дръпнати очи.” Но всички твърдят, че Елизабет имала много приятно чувство за хумор и понякога успявала да позамаже ситуации като тези.

Никак обаче не очаквах, че и честването на Гагарин може да бъде свързано с английската кралица. Вестник “Гардиън” ни разказва за случай, изложен в книгата на Лев Данилкин от серията Жизнь замечательних людей:
През 1961 г., след полета в космоса, Гагарин предприема околосветска обиколка - всички се радват да приветстват първия космонавт. По време на пребиваването си в Англия той получава покана да посети и кралското семейство в Бъкингамския дворец.
Обаче на простодушния Гагарин изобщо не му се вярвало, че в света наистина има крале и кралици, мислел си, че те са само персонажи от приказките, а тези капиталисти ги знаем, все ни кроят разни номера - и за да се убеди, че тази жена срещу него е истинска... се пресегнал и пипнал бедрото на тридесет и пет годишната Елизабет Втора под масата! Мислите, че се е разпищяла и е извикала стражите ли? Не, само се усмихнала в отговор и продължила невъзмутимо да си пие кафето. Nobless oblige…
На обяда пък заявил предизвикателно на висок глас, че е просто селско момче и не знае какво да прави с толкова много прибори, у тях на село ядели само с един. Тогава кралицата отговорила: “Скъпи г-н Гагарин, родена съм и израснах в този дворец, но до ден днешен и аз не се научих в какъв ред да ги използвам.” А после добавила тихичко: “Започвайте винаги от най-външните.”
Така че никой не скучал – нито той, нито тя, нито преводачите.
Като се върнал, Гагарин споделил тези неща с Владимир Лебедев, психолога, който работел с космонавтите.
Ама каква клюкарка съм днес... нали?

А сега се връщам пак при Иван Гешов.
Обещах да ти разкажа как най-неочаквано и за него самия е станал най-богатият българин. Колкото и да е странно, причина за това се оказали всепризнатите му до този момент честност и почтеност.
- Честност и почтеност от депутат и министър? Не на нас тия, всичките са крадци и мошеници! – ще възкликне българинът, доволен и дори горд, че може да омърси с мръсни подозрения (а не доказателства) всеки, успял повече от него. Или пък специално не търси крадци и мошеници, за да си ги тури да го управляват, та да има после кого да обвинява за личния си неуспех?
И пак ще се отклоня:
Две сирачета са оставили ярка следа в развитието на младата българска държава - двама братя, останали без баща, когато единият е бил само на шест, а другият на единадесет години – Евлоги и Христо Георгиеви. Макар и заможно, семейството е спохождано често от ненавременни смърти – от пет родени деца живи остават само тези двамата, а бащата умира доста рано.

Но не за сирачета се каня да роня сълзи, а сирачета да хваля!

През 1839 година братята – я да сметнем – големият на около 19, малкият – на 15-16 години, започват бизнес в Румъния като съдружници на вуйчовците си. Занимават се отначало с търговия, а по-късно с банково дело. Започват да играят на европейските борси. Не разбрах къде и как са се изучили, но успехите им са впечатляващи – забогатяват. Малкият брат умира четвърт век преди големия, който го наследява, защото не е имал семейство. Големият умира през 1897 г. - като най-богатият българин. И той не се е женил и не оставил преки наследници.

През целия си съзнателен живот, прекаран в Румъния, двамата братя непрекъснато правят всякакви дарения за родината си – стипендии за надарени ученици и студенти, пари за строеж на училища, читалища, болници, приюти, черкви, фабрика в Карлово... Но най-голямото дарение на Евлоги е повече от десет декара земя в София и 6 милиона лева за изграждане на първото българско висше училище. Желанието му било училището да се казва "Евлоги и Христо Георгиеви от Карлово". В завещанието си написал: „Само надеждата ми, че ще мога и аз да участвам в преуспяването и величието на отечеството ми, ме прави да умра спокойно“ - и посочил на кого се доверява.
За изпълнител на волята си и свой “универсален наследник” избрал честния и почтен Иван Гешов, при това без да го предупреди предварително.

И като се започва една... не ти е работа. Най-напред роднини започват да съдят Гешов с всякакви претенции, а след десет години, през 1907 г., министърът на финансите внася в съда иск за цели 16 милиона лева. Според него и премиера Стамболов тези пари принадлежали на държавата - Евлоги Георгиев уж ги бил обещал за освободителната борба в Македония, а Гешов ги бил присвоил, като фалшифицирал завещанието.

Пари за революционна борба Евлоги е давал неведнъж, но само под заплахата на насочено дуло. Казват, че Стамболов няколко пъти най-безцеремонно нахлувал в кабинета му и с пистолет в ръка го изнудвал за пари. Васил Левски пък специално отишъл в Румъния, наел къща, в която събрал луди глави и започнал да подготвя убийството на брата на Евлоги, Христо Георгиев. Едва го разубедили да се откаже. И двамата братя са смятали, че възстановяването на българската държава не бива да става с кървави бунтове, че много скоро Русия ще нападне Турция и тогава ще се реши и нашият национален въпрос – както и станало.

След дългогодишни процеси и най-гнусни обвинения, накрая Гешов спечелил делото, което българската държава водила срещу него – за чест и хвала на тогавашния български съд (чиито съдии били повечето с европейско образование). През всичкото време обаче се грижил доста добре за парите и ги умножил. Но поради срамните съдебни процеси и войните строежът на софийския университет се забавил с 37 години – от откриването на завещанието през 1897 г., та чак до 1934 г. Гешов не доживял да го види. Но това изключително бижу ни е подарък и от него.
Да ти напомня ли как се нарича? Ако си забравил - “Св. Климент Охридски”.
Защо ми е гузно? Ама толкова ми е гузно, че отивам да се скрия някъде.


Публикувано от alfa_c на 05.10.2011 @ 12:09:42 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   krasavitsa

Рейтинг за текст

Средна оценка: 3.4
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 07:18:37 часа

добави твой текст
"Второ писмо до непознатия ми приятел" | Вход | 8 коментара (84 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 05.10.2011 @ 13:55:29
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Как не те е срам?

"И двамата братя са смятали, че възстановяването на българската държава не бива да става с кървави бунтове, че много скоро Русия ще нападне Турция и тогава ще се реши и нашият национален въпрос – както и станало".

Искаш да втълпиш, че "националният ни въпрос" се е решил безкръвно ли? Ей така, с някакво си нападение на Русия над Турция...
Без хиляди загинали руснаци и българи. И турци.

А и нали по-горе (не за първи път) твърдиш, че турско робство не е имало. (?!?)

Много антибългарщина, злоба, неприязън и комплекси извират от текста ти.
И... коя история да си учим отначало??? Историята, тази, която се изучава, не е нищо друго, освен конюнктурна интерпретация на факти. Твоята интерпретация ли да учим? И това, че вадиш от контекста на събитията случки така, както правят посредствените корумпирани журналистически подлоги?

Това, че не си способна да радваш на чужди успехи (в спорт, в изкуство и т.н.) ми е ясно. Без да го декларираш. И, освен това, да го свързваш с "ученост". :) Заради такива "учени" като теб не един от талантливите ни спортисти (да речем) като Бербатов, са се отказвали от националния ни отбор. А някои от гениите в поезията (като Борето Христов) спират да пишат. Други пък просто не издържат и се самоубиват. Важното е че вие, "учените хейтъри" сте вечни.


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 05.10.2011 @ 14:45:24
(Профил | Изпрати бележка)
Аууу, как не те е срам! Какъв хейтърски коментар си ми написал!
Какво съм ти виновна, че не можеш да правиш разлика между "робство" и "национален въпрос"?
Питай двамата братя защо не са искали да дават парите си за бунтове и въстания, а не мен.
Думата "безкръвен" не съм употребила никъде, ти я употребяваш и започваш да си измисляш нататък. Ама тя тая не е като оная. :)
Хайде, стига толкова лузърски коментари.
Върви да се радваш на успехите на Бербатов и заради мен. :))))))))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 05.10.2011 @ 15:16:07
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Благодаря, няма нужда да питам посочените от теб братя. :)
Все едно да питам днешните "братя" Галеви или Ковачки или групировката ТИМ или всеки местен феодал що не дават пари за сваляне на правителствата, осигурили им комфорт за престъпленията. :)

А по въпроса за робството... такива като теб неотдавна се бяха нахвърлили върху романа на Антон Дончев "Време Разделно", наричайки го "комунистически боклук", изведнъж "забраввили", че комунягите бяха интернационалисти, а не националисти. :)
И те, като теб, твърдяха, че Дончев е изкривил "историческата истина".
Разбира се, безспорно е, че по време на турското робство е имало българи, незнайно (или знайно) :))) как забогатели, които по никакъв начин не са искали да им се сменя статуквото. Заради тях ли твърдиш, че робство не е имало?

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 05.10.2011 @ 15:55:46
(Профил | Изпрати бележка)
Евлоги и Христо Георгиеви са прекарали живота си в Румъния - написала съм го. Там са и погребани.
Много даже е знайно как са забогатели.

И нидей така хейтърски, молим те!
Защо не ме подкрепяш? А ако не издържа и се самоубия?
Или, още по-лошо - спра да пиша????
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))




]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 05.10.2011 @ 17:31:49
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Ама ти така кажи - че имаш нужда от подкрепата ми!
Немай грижа занапред, само не спирай да пишеш! :)))
Зарязвам Бербатов и вече съм твой фен. :)))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 05.10.2011 @ 17:48:12
(Профил | Изпрати бележка)
Е, така ще се разберем вече. :)
Особено ако не забравяш да добавяш, че освен най-талантлива, съм най-красива и най-умна. :))) И аз няма да те забравям, ще ти връщам. :))))))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от angar на 07.10.2011 @ 10:44:14
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Хубаво е, че споделяш с нас фактите, за които си прочела, обогатяваш ни. Но с интерпретацията им не съм съгласен.
Животът е толкова богат, че всеки може да намира факти, с които да подкрепя своята теза. А и конкретният факт може да се тълкува различно: известно е, "что два лица/ бывают у любого факта - для честного и подлеца!"

Ти подбираш факти и прокарваш тезата, че за българския народ турското робство не е било робство. Но има толкова други свидетелства за обратното! От "Нещастна фамилия", от разказите на отвлечените и потурчени момичета (има и такива в литературата), от публикациите в Ботевите вестници, от народните песни особено и пр. и пр. е ясно, че за българите това е било жестоко робство.

Прокарваш тезата, че за разлика от турското робство, при "комунизма" хората не са могли да напускат страната. И следователно колко по-тежко от турското робство е било комунистическото иго. Но и при комунизма много хора са работили в чужбина. Що дипломатически представителства, що търговски представителства сме имали, що роднински кланове са се подвизавали там. Що народни средства са потънали в джобовете им!

От древноста е известно, че странствуванията носят успех само на някои категории хора - на певци, на танцьори, на красавици, на юнаци /а в съвременния свят - спортисти/, на учени. И те се стремяха към чужбина, и ги пускаха там. Ако са спирали, спирали са единици, но и те успяваха да избягат - за да продадат таланта и знанията си по-скъпо. А обикновените хора не бягаха в чужбина, защото по онова време и в България можеше да се живее. Хората имаха и работа, и храна, и здравеопазване, и образование, и сигурност. Днешното преселение не е от друго, а от това, че в България вече не може да се живее, дотолкова е съсипана, че не може да изхранва народа си, колкото и той да е намалял.

И като непрекъснато подчертаваш колко неблагодарни сме като народ и хора, посочи и причината - а тя не е нито в турското, нито във византийското, нито в комунистическото робство, а защото Господ е създал хорато такива - по свой образ и подобие.


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 07.10.2011 @ 16:41:10
(Профил | Изпрати бележка)
Пак ли скучаеш, Ангаре?
Сега ще се разправяме кой бил честен и кой – подлец ли? :)))
За това колко са били свободни българите да пътуват по комунистическо в сравнение с турско – не ми се прави на по-глупав, отколкото си, молим те. :))))))))))))
Дали е имало робство по нашите земи – това историците го казаха отдавна – не е имало, а и Османската империя никога не е била робовладелска държава. Тезата е тяхна, а не моя, би трябвало да го знаеш и няма смисъл да спориш с мен.
Терминът “робство” е използван емоционално най-напред от нашите възрожденски поети и писатели, защото искали да се събуди позаспалото национално самосъзнание на българина. След 1879 г., особено докато на много хора все още не са били ясни завоевателните намерения на руснаците – за да се подсили благодарността към тях. След 1944 г. – по същата причина комунистите са наложили на учените да продължат да го използват.
Питам се обаче защо в днешно време, когато сме освободени от идеологическо насилие, някои хора така са прегърнали художествения шаблон, че предците ни са били роби, та ако някой им каже, че не сме били, като че ли ги лишава от нещо много ценно, свято и съкровено? Какво ви носи твърдението, че сме били роби на турците? Подхранвате си омразата към тях, или се оправдавате за нещо? И двете са безсмислени.
И за “образа и подобието” господни информацията ти пак е непълна, чети повече.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от angar на 07.10.2011 @ 18:49:58
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Ами разбира се че е имало робство. Макар строят да не е бил робовладелски, ангарията не е ли вид робство? Ако те продадат заради дългове, какъв ставаш - не ставаш ли роб? Ако няма правосъдие и справедливост, не е ли робство? Ако те ограбват и убиват, и отвличат децата, и откарват и насилват жените, и няма на кого да се оплачеш, не е ли робство? Нямало ли го е това спрямо българското население от страна на турци, цигани и черкези?

Не си ли чела Захари Стоянов, не си ли чела книги за онова време, не си ли чела или слушала песни за онова време. Защо Ботев я нарича "таз робска земя"? Защо казва "та кога въстане робът" - нали робство вече е нямало, за какъв роб говори той? Ако са били свободни, каква е била "таз черна турска прокуда"? Защо в песента се казва "вдигайте байраци да се освободим" - от какво да се освобождават, щом са били свободни? Защо поетът казва "стига робство и тиранство"? Никакъв литературен шаблон не е било робството, а нещо реално, ежедневно, ежечасно.

По какъвто и да е въпрос, ако не изплюеш и нещо против комунистите, все едно че не си се изказала. Те били наложили този шаблон, как пък не!

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 07.10.2011 @ 22:21:34
(Профил | Изпрати бележка)
Колко пъти да ти казвам - иди кажи на историците, а не на мен, че трябва да вярват на народните песни, а не на документи.
Всички професори ще ти козируват и ще изпълнят веднага, полковник. :))))))))))
Казах, че комунистите са продължили шаблона - не е ли вярно? Или според теб са се опитвали да възстановят истината? Ама не ми казваш защо ти е толкова свидно това робство...

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от angar на 08.10.2011 @ 17:43:16
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Какъв разговор имам аз с историците. Историците-фашисти казват едно, историците-комунисти друго, историците-демократи - трето. Как да се ориентираме кои казват истината? Единствено като го сравним с това, което казва поезията. За себе си винаги съм подчертавал, че когато казаното от историците и това което казва поезията се различават, съм по-склонен да вярвам на поезията. Нали и аз се смятам за поет, и в поезията си никога не лъжа. А ако случайно, неволно или нарочно в нещо поизлъжа, винаги ще ме хванат, в поезията фалшът не може да се скрие.
Вече цитирах какво казват основните ни поети от онова време. Не съм споменал Вазов, но да цитирам нещо и от него:

"Нека носим йоще срама по челото,
синила от бича, следи от теглото;
нека да ни сочат с присмехи обидни
счупенте окови и дирите стидни
по врата ни още от хомота стар ..."

Тези синила от бича и следите от хомота на тебе за какво ти говорят? Защото на мене ми говорят, че сме били под робство.

На мене това, че държавата ни е била под робство не ми е свидно, то ми е обидно. А ти защо толкова искаш да го отречеш, защото за нас то е нещо срамно ли? Да, срамно е! Но още по-срамно ще е, ако и не се срамуваме от него.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 08.10.2011 @ 20:59:21
(Профил | Изпрати бележка)
Съществува дефиниция на робството, която е утвърдена от историческата, икономическата и обществената науки в света.
Тя е:
“Робството е социално-икономическа система, при която хора са разглеждани като собственост, при което те не притежават лична свобода и често са подложени на принудителен труд. Робите могат да бъдат притежавани от момента на тяхното залавяне, покупка или раждане, като са лишени от правото да се придвижват, да отказват да работят или да изискват заплащане за труда си, а в някои правни системи собствениците дори имат правото да убиват своите роби.”
(Цитатът е от Уикипедията, която не е лошо да ползваш по-често.)
Българските историци, с каквито и политически убеждения да са, не са извън света.
Българите са били едно от малцинствата в Османската империя. Имали са собственост – къщи и земи, работили са за себе си, плащали са данъци както всички нейни поданици и при престъпления са били съдени.
Въстанията и бунтовете в Турция наистина са били потушавани с особени зверства. Но това няма никаква връзка със социално-икономическата система.
Успокой се и спри да се срамуваш - не сме били роби.
:)))))))))))))))))))))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от LATINKA-ZLATNA на 08.10.2011 @ 21:09:07
(Профил | Изпрати бележка)
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F_%D0%BD%D0%B0_%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D1%81%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%BE_%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE_%D0%B2_%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 08.10.2011 @ 23:59:11
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Красвичке, има една поговорка "с твоите камъни по твоята глава". :)
Май LATINKA-ZLATNA те хвана в крачка. :)))
А и не знаех, че "дълбоките" си исторически познания черпиш от Уикипедия. :)))))))
Всеки може да е "компетентен" по всички въпроси с Укито, нали? :)))
Друго е да да се разровиш в библиотеката на СУ или в Народната библиотека и да прочетеш автентични документи (а не интерпретации) от периода 14-18 век. Смешните конюнктурни "историци", които отричат съществуването на турското робство са обикновени проститутки.
Питаш защо ни е "свидно" това робство... Просто жонглираш като клоун с думите: никой не е твърдял, че ни е "свидно". Но този период от историята ни, понеже е факт, такива като теб, с промити мозъци, няма как да го заличат. И тази историческа памет в никакъв случай не провокира омраза към днешните турци. (Стига да не си изкуфял фанатик или платена политическа подлога).
Аз обичам турците, живял съм сред тях, и сега живея сред хора с турско самосъзнание). Имал съм и имам приятели сред тях. (Сред циганите - също). По изключително грозен начин се опитваш да моделираш изкривени посоки в мисленето. Дотолкова изкривени, че някой би си задал въпроса каква е твоята материална изгода от това.
Щото човек, който твърди това, което ти твърдиш, или е изкукуригал, или има личен интерес да го прави.
Съвсем друг е въпросът за имперските или колониални политики на така наречените "велики сили". Това е една, само една от причините, поради които е добре да помним историята си. Не само историята си, свързана с политиката на Турция спрямо България, но и тази, свързана с политиката на Русия, на САЩ и т.н. и т.н. Да не ти припомням и каква е била (а може би и е) политиката на Великобритания или Германия... Абе, не би трябвало да ти отделям толкова време, но ми е болно от простотиите ти.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 09.10.2011 @ 01:22:24
(Профил | Изпрати бележка)
Папакот, препращам към Уикипедията, защото едва ли източниците, които ползвам, са достъпни за всеки – дори и да става дума за книга.
Като си мислиш, че ме изобличаваш, че не ползвам документи от Народната библиотека или библиотеката на СУ, показваш
КОЛКО СИ НЕВЕЖ ЗА ЕЛЕМЕНТАРНИ НЕЩА! :))))))

ПЪРВО, и през ум не ти минава, че тези документи са на турски език, естествено.

ВТОРО, дори и да знаех турски, езикът не е съвременен и трябва специално изучаване на особеностите му от 14 - та до 19 век.

ТРЕТО, смяташ, че документи се дават на всеки, който ги поиска. Да, ама не! Архив не се дава на всеки любопитко, защото след една година няма да има и помен от него. За да го ползваш, трябва да имаш документ, издаден от научна институция, че имаш необходимата подготовка и ти е нужен за научна работа. Подготовката на един османист трае от 10 до 20 години – ще го прочетеш черно на бяло в това линкче, от което ще научиш и други полезни неща за т.н. “робство”:
http://www.dnevnik.bg/dnevnikplus/2007/03/21/320942_istanbulskiiat_arhiv_-_istoriia_za_tri_grosha_i_65/

И ЧЕТВЪРТО И НАЙ-ВАЖНО - защо си мислиш, че като наречеш историците – “проститутки”, мен “подлога”, “с промит мозък”, “изкукуригала”, с “личен интерес”... и каквито още обиди изрече досега по мой адрес, та ни оборваш?
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 09.10.2011 @ 08:16:36
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Ми, дори и невеж, получавах достъп до архивите и то, още докато бях студент...
Документите не са само на турски език. Има и на български. Има и на руски. Но, дори и да нямаш достъп до архивите, има и преведени документи без тенденциозно тълкуване, от които всеки би могъл сам да си прави изводите.
При една "избрана" подборка без проблем може да се докаже твоята теза. Зависи на кой господар служи съответният историк. :)
А ти се хващаш и за някакви речникови определения на думата "робство"... Само един пример - какво е да ти отнемат насилствено детето, за да го превърнат в еничар?...
Дори и без автентични документи, това, което е писал Захари Стоянов, само художествена измислица ли е?... Ами Макгахан? (Чел съм репортажите му, но ще цитирам Уикито :) :"Резултатите от това проучване публикува в дописки и репортажи за зверствата на турския поробител".
По-горе ти отговорих на въпроса защо ми е "свидно" робството.
Ти би ли ми отговорила каква е твоята причина да твърдиш, че робство не е имало?
За проститутките... За мен е проституция някой да ти плати, за да използваш избрани факти, с които да докажеш едностранчиво и тенденциозно конюнктурна теза. Не съм използвал думата с цел лична обида. И не съм имал предвид теб, а тези историци, на които се позоваваш.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 09.10.2011 @ 10:30:29
(Профил | Изпрати бележка)
Ама ти си имал висше? Мисленето ти няма следи от академично образование, да ме прощаваш. Минал си през някоя специалност на куц крак, както казваме. Щом можеш да наречеш “някакви речникови определения” основни исторически понятия, за какво говорим?
Я кажи - в кой архив са те допуснали като студент и на какво основание? :)))
Всички, които настоявате на робството, толкова опростенчески гледате на 5 века история, че чак я опростачвате.
За еничарството - нито аз, нито ти сме специалисти по военна история – а има хора, които изучават специално участието на българи в османската армия:
http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=5788
Като започнем от сина на Иван Шишман, който е завел войската си да защитава империята, минем през времето, когато немюсюлмани не са имали право да отбиват военна повинност – което си е чиста привилегия (за това им е бил налаган данък с 1 акче повече - не 21, както за мюсюлманите, а 22), та стигнем до периода, в който турците са решили, че и немюсюлманските малцинства трябва да участват в защитата на държавата и начинът е да вземат деца от малки и да ги правят мюсюлмани и професионални военни. Прочете в онзи линк, че за някои българи това е било дори чест, та са предлагали сами децата си да станат еничари, нали?
Просто през дългите 5 века, в които не е имало българска държава, политиката към малцинствата в Османската империя е била различна и твърденията, че отделни явления са съществували през всичките 5 века са си чиста манипулация - или историческо невежество. Най-лошото е, че по този начин се подхранват гнусните твърдения за “робската душица” на българите, както и за това, че сме си били предателски народ. Много патриотично, няма що!
Шумът из Европа за зверствата на турците при потушаването на Априлското въстание са го вдигнали учени хора и патриоти като ИВАН ГЕШОВ, по адрес на когото няколко души тук си позволявате най-гнусни намеци, един даже го сравни с мутрите днес. Но се питам защо в България името на Макгахан е по-известно от неговото? Защото е бил БОГАТ И УЧЕН БЪЛГАРИН ли?

Така че и аз питам кой ви плаща и какъв е личният ви интерес, за да твърдите, че сме били роби?
Впрочем, робите не ги съдят – те нямат граждански права. А ето ти законите, по които е осъден Левски:
“ТЕКСТОВЕ ОТ ТУРСКИЯ НАКАЗАТЕЛЕН ЗАКОН
Раздел втори:
За злодеянията и престъпленията срещу вътрешната сигурност на турската държава
Чл.55 Който посредствено или непосредствено разбунтува някои поданици на царското правителство или жители на турската държава, да въстанат с оръжие срещу правителството, или са извършили умишлено въстание, или наченало неговото изпълнение, се наказват със смърт.
Чл.56 Който стане причина да се въоръжи един срещу друг жители на турската държава или подбужда междуособна война, или грабежи, обири и опустошения в градове и села и на убийства, ако са извършени тези смущения, или да е било само наченало на тяхното извършване, се наказва със смърт.
Чл.66 Който по площади, тържища и други публични места чрез речи, разпространение на ръкописи и печатни листа или по друг начин подбужда гражданите и жителите на държавата да извършват престъпления по настоящата глава, ще се наказва като извършителите на настоящите деяния.
Раздел седемнадесети:
За престъпленията, извършени срещу частни лица и налаганите наказания.
Чл.174
ал.1 Който би извършил человекоубийство, без предумишленост, осъжда се: на окови за 15-годишно време.
ал.2 Человекоубийството обаче, ако би се случило, когато той е извършил друго злодеяние, било преди извършването му, било после извършването му, или за извършване на някое престъпление, убиецът според закона се наказва със смърт.”

Надявам се да ти е известно, че турските власти са издирвали Левски за убийство на абсолютно невинно дете – и църквата никога няма да канонизира детеубиец за светец.

Не разбирам какво иска да ми покаже латинка с тези линкове – къде в периодизацията на българската история има “робство”?

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 09.10.2011 @ 12:18:21
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
За де не останеш незадоволена в любопитството си, на личните ти въпроси бих ти отговорил, но в личен разговор. Ти самата бягаш като опърлен дявол от личните въпроси. :) Има и нещо друго - ти се криеш зад дувара на анонимността. Мишкарският ти страх да говориш от собствено име, предполагам, е основателен. :)
В същото време хващаш някое паднало камъче от тоя дувар и го хвърляш напосоки с надеждата да уцелиш някого.
Сигурно успяваш и тогава получаваш "енциклопедичен оргазъм". :)))
Само дето в "живия си живот" хората нито са анонимни, нито енциклопедичността им носи любов. Тези пък, които могат само да вземат, но не и да дават, се доближават до твоя психо-профил.

Посягаш и на Левски. От какъв зор?
С цитати от тогавашния закон. Ако Левси беше роден един-два века по-рано мислиш ли, че биха си направили труда да го съдят? (Нали става дума за периода 14-18 век, а не само за последните години от този период?). A в последните години не само зарди "събуждането на националното самосъзнание", ами и заради това, че в резултат от това събуждане "велики" сили са обърнали погледа си към нашенските земи, на турското правосъдие не е оставало нищо друго, освен да произведе "справедлив за пред Европата" съдебен процес.
И този процес, със сигурност е бил "справедлив". Буква по буква от закона. На това ли се кефиш? Или на също толкова справедливия процес срещу един Вапцаров? Естествено, поробителите наказват разбунтувалите се роби. Когато може - без съд, когато се налага - със. Ами комунистите какво са правили, след като са превзели властта? Със съд и без съд - все тая.
Наистина те съжалявам. Все се надявах да можеш да прогледнеш през погледа на милиарди "слаби", експлоатирани от шепа "силни".
Вече не се надявам.
Ти, понеже държиш да демонстрираш приоритета на "учените" над не дотам учените, никога няма да вденеш, че насилието няма нищо общо с "учеността". (Пример - твоят любимец Бойко). Да ти изброявам примери пък с "учени" насилници, няма нужда, бих обидил интелекта ти.
Ако, не дай Боже, някой те насилва системно, (не го разбирай в буквалния смисъл, но и защо пък не?) тогава, може би би ме разбрала. Не ти го пожелавам и предпочитам да си остана неразбран от теб.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 09.10.2011 @ 12:46:35
(Профил | Изпрати бележка)
Не е лична информация да кажеш до кой архив са ти дали достъп.

Липсата ти на образование не ми пречи, свикнала съм да общувам с по-малко образовани от мен – ако това ти говори нещо.
Но ми пречи това, че ти липсва възпитание.
Затова - хайде, със здраве, вярвай си в каквото ти харесва.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 09.10.2011 @ 15:54:52
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Хахахах :)))))))
Ми, естествено е, ако ти се случи да общуваш с някого, да свикнеш да се сгромолясваш на неговото ниво. :))))))) Ще ме умориш от смях. :)))))))
Щото твоето "образователно" ниво, освен, че "прревъзхожда" всички останали, е твой лек, който си си въобразила, че лекува комплексите ти.
Понеже любопитството ти е неуморно, имал съм достъп до всички архиви в СУ и в Народната библиотека. Нямах достъп до архивите на ДС, ама комунистите инсценираха пожар на Партийния дом, така че няма как да ги обвиниш, горките, за това, което се случи по-късно. :)
Иначе, зная какво би казала... Нали има т.нар. Държавен архив. :))))))))
Да ти пикам на заблуденото "държавническо" мислене. :))))))))
Не искам да те обиждам, но мога да коментирам извратеното ти мислене, нали? :)))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от LATINKA-ZLATNA на 09.10.2011 @ 16:46:44
(Профил | Изпрати бележка)
http://www.bg-history.info/376/KOGA-SME-PADNALI-OKONChATELNO-POD-OSMANSKO-IGO.html

http://pravoslavie.domainbg.com/20/polozenieto-pod-islam.html

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%80%D1%8A%D0%B2%D0%B5%D0%BD_%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D1%8A%D0%BA

http://212.39.92.39/e/prosveta/istoria_11/22.html
http://212.39.92.39/e/prosveta/istoria_11/22.3.html
http://212.39.92.39/e/prosveta/istoria_11/22.3.html

http://212.39.92.39/e/prosveta/istoria_11/27.html

http://frognews.bg/news_21258/Nashi_i_turski_voenni_se_skaraha_zaradi_turskoto_robstvo_v_Kabul/

http://www.eurochicago.com/2010/03/zashto-terminat-vetursko-robstvove-e-pravilen/

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 09.10.2011 @ 00:32:15
(Профил | Изпрати бележка)
Не мога да вляза в линковете тази вечер, ще опитам утре.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от angar на 10.10.2011 @ 11:49:13
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Красавица написа:"Цитатът е от Уикипедията, която не е лошо да ползваш по-често."
Разбира се че често я ползвам, кой не я ползва. Само че на това, което е написано в Уикипедията, гледам само като на едно мнение. Само за някои красавици, които не мислят (качество, което ти приписваш на "пуйетите и пуйтесите"), написаното в Уикипедията може да е мнение от последна инстанция. Защото мощните и богати институции поддържат отдели, които да следят и да редактират написаното в Уикипедията с цел да налагат своите виждания.
Много съм доволен от двата линка, посочени от Латинка Златна, от които се вижда защо и как са нахлули турците на Балканския полуостров и как са постъпвали с българското население. Ако и от това не си се убедила, че става въпрос за поробители и за робство, никога нищо няма да те убеди.

И аз ще пусна един линк - към статия, която ми се струва много остроумно и вярно написана:

http://www.monitor.bg/article?id=129569

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 10.10.2011 @ 13:10:05
(Профил | Изпрати бележка)
Абе Ангаре, къде съм казала, че Уикипедията ми е последната инстанция?
Посочвам я като най-достъпен източник когато някой смята, че мнението ми било лично мое и затова скача да го оспорва.
Благодаря ти за линка, особено много харесах това:
“приходите от представлението били твърде малки и хъшовете, според обичая си, ги профукали из браилските локали за една вечер само.” :)))
За не се караме за робството, като избиваме на политика – ами четете си историците съпартийци, бе:
http://www.blitz.bg/news/article/102237
А латинка да прати нейните линкове на професора, той сигурно не ги знае тези работи, много ще се впечатли и веднага ще си промени мнението. :)))))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 10.10.2011 @ 13:52:28
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Андрей Пантев е депутат в 39-то и 40-то Народно събрание от гражданската квота на Коалиция за България.
В 40-то НС е заместник-председател на ПГ на Коалиция за България, основен представител в Делегация в Парламентарната асамблея на Съвета на Европа, член на Комисия по образование и наука и на Комисия по парламентарна етика.
През 2009 г. е под №7 в листата на Коалиция за България за депутати в Европейския парламент.
Проф. Андрей Пантев е мажоритарен кандидат на Коалиция за България в 4 МИР - Велико Търново за парламентарните избори на 5 юли 2009 година.

И същият този политически боклук говори, че не било работа на политиците да решават имало ли е робство, ами било работа на историците. :))))))))))
Ами, то и агент Гоце е историк, нали, Красавичке? :)))

Примерите, които посочваш са не по-малко плоски от черпното ти подкорие.

В по-късния период на турското робство е имало българи "чорбаджии и търговци". В началото турците са позволили да ги има, понеже са имали изгода не само от продажните им душички, но и от неимоверно по-обилното им издояване, отколкото на обикновените роби. В края, както вече ти казах, значение са имали и силните на деня международните политически фактори.
Естествено е, че за около 500-годишен период са се сменяли средствата за владение и употреба на робите.
За шепата забогатели българи в част от този период също ти писах.
Точно в този период би могло да се говори по-скоро за турско-български геноцид над останалото население, отколкото да се отрича робството.

Кой е следващият "историк" след Пантев, когото ще споменеш с добро? :)))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 10.10.2011 @ 14:07:58
(Профил | Изпрати бележка)
Папакот, тази шльокавица, дето си я подхванал от три дни насам, ти се отразява, много, много зле.
Минавай на аква дестилата, докато не са дошли админите. :)))))))))))))))))))))))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 10.10.2011 @ 14:28:04
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Сакън! Не споменавай админите, че като нищо пак ще вземат да ме баннат и тогава с кого ще си хортуваш? :)))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от LATINKA-ZLATNA на 10.10.2011 @ 16:10:18
(Профил | Изпрати бележка)
"Съществува дефиниция на робството, която е утвърдена от историческата, икономическата и обществената науки в света.
Тя е:
“Робството е социално-икономическа система, при която хора са разглеждани като собственост, при което те не притежават лична свобода и често са подложени на принудителен труд. Робите могат да бъдат притежавани от момента на тяхното залавяне, покупка или раждане, като са лишени от правото да се придвижват, да отказват да работят или да изискват заплащане за труда си..." - красавица

http://bglog.net/BGLog/40002

Посочените данни в линка не са написани от Ботев, Вазов и други пуйети и пуйтеси а от:
Бертрардон де ла Брокиер, бургундски рицар;Заповед на султан Мурад IV;Сюлейман I Законодателя;
Антон Вранчич, австрийски дипломат,
1582 година: Жан Палерн Форизиен, френски пътешественник;
.1539 година: руски монах Илия от Псков
1621 г, заповед на султан Осман II
1666 г. заповед на султан Мехмед IV Ловджията
Заповед на султан Осман II,
1666 г. заповед на султан Мехмед IV Ловджията
1601 г., заповед на султан Мехмед III и др

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 10.10.2011 @ 17:03:14
(Профил | Изпрати бележка)
Боже, Божкееее... латинке, нали ти казах да си пращаш линковете на професор Пантев, той тези неща явно не ги знае, горкият човек... :)))))))))
А защо руснаците не са дошли тогава да ни освободят, ами са чакали цели 5 века и са цъфнали тук, когато вече нищо подобно не е имало? Да не би да ги е било страх от това, че българите открай време си пиели виното в чаши, направени от черепи? И да са си рекли: Хак им е! :))))
http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=3680 Обърни особено внимание на това: "Вероятно от пиенето с ритуална чаша-череп идват и българските думи: "черпак", "чебур", "черпя", "почерпка", "изчерпвам"; свързани с черпене (като източник) и ритуална гощавка".

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от LATINKA-ZLATNA на 10.10.2011 @ 17:21:22
(Профил | Изпрати бележка)
Красавица, тук говорим дали е имало Турско робство в България или не, а не кой с какво си е пиел виното. Не измествай темата!
От линковете, които ти изпратих, е видно, че е имало Турско робство.
Мнението на професор Пантев, който не познавам, не ме интересува, а фактите. Но явно неговото мнение тебе много те вълнува и го поддържаш, затова ти му изпрати линковете ми.






]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 10.10.2011 @ 18:09:55
(Профил | Изпрати бележка)
А от линка, който аз ти изпратих, е видно, че си пиеш виното от черепи!
:)))))
Спрете да подхранвате глупаво и безотговорно националисти, защото ако създадете цяло такова поколение, има да мечтаете някой да ви продаде извън България!
Ето тук мнения и на други преподаватели (а не случайни блогъри), които мислят с главите си и не се изживяват исторически като невинни жертви - фалшива роля, която не разбирам какво толкова ви носи. Обичате да се изживявате като жертви? Е аз пък не обичам - и не само аз.
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/obshtestvo/2011/10/07/1170956_slavnoto_minalo_na_sivoto_nastoiashte/?sp=0#storystart И в историята има "каквото повикало, такова се обадило". И ние сме трепали, и нас са ни трепали. :))))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 10.10.2011 @ 18:15:37
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Сега вече разбрах за кво иде реч, умно, талантливо и красиво същество. Ти просто се разграничаваш от българите, понеже си доста извисено над тях. Може би те е срам, че произходът ти е български, ако е български, може би в същото време не те е срам да получаваш заплата от данъците на българите, ако работата ти е държавна...
Може би, казвам, ти най-добре си знаеш....
Сега се хвана за черепите...

Що не влезнеш в Баташката църква, ако те вълнуват черепите? Там има и детски...

Да, извращение е да пиеш от череп. Ама какво доказва това???
Че пак измъкна от цилиндъра вместо заек, този път череп.
Не че не ти е ясно по онова време какви извращения са ставали навсякъде по света. Не че не ти е ясно какви извращения стават днес...
Споменах ти, че си губя времето с теб и продължавам да го правя, понеже наистина ме боли от простотиите, които пишеш.

После с това "когато вече нищо подобно не е имало" (цитирам те) дали не чаткаш, че казваш "имало го е, ама на края не го е имало"??? :)))

Не се подигравай с българщината! Не се подигравай със земята, върху която стъпваш (ако си в България), върху която са заклани стотици хиляди българи, дори и никой да не е пил от черепите им. А само го е правил, докато са били живи...

Ако имаш нужда да се подиграваш на някой българин, направи го с любимеца си Бойко, който... днес, вместо да реже лентички (използвайки през работно време човешките ресурси и автомобилите на НСО, средства, които няма как да не са от джоба на данъкоплатеца, ама, според теб българският данъкоплатец трябва да плаща още по-висок процент), та Боко Тиквата с държавни (обществени средства от бюджета) отива на среща с Арнолд Шварценегер в Бояна. Явно на държавническо посещение.
Що ти споменах Боко ли, красива приятелко? Поради две причини.
Първата е, че ти поддържаш това правителство така, както български чорбаджия или търговец по онова врем, за което говорехме, (и то за ограничен период от него) е поддържал "османското присъствие".
Втората причина е, че се надявам да узрее и твоята тиква.
Само не бързай да ми кажеш, че каузата ми е пердута, щото това би ме натъжило. Скъсай обвивката на сърцето си, не се прави на "многознайко на луната" :) не гледай толкова отвисоко, дори и да си на високото, че палачинката се обръща...
Притежаваш интелект, чела си и оттук-оттам книги, което ти дава самочувствие за "начетеност". Вземи се отвори за живия живот, мама му стара! Не гледай с едно око от страх да си отвориш и другото.
Всяка монета има две страни. Предполагам, знаеш защо хора са слагали "капаци" на очите не конете. Не за да не виждат, а да гледат в "правилната" посока.
Леле майко, че аз на гадже не съм писал толкова дълго любовно писмо!

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 10.10.2011 @ 18:47:04
(Профил | Изпрати бележка)
А кажи сега кой скучаел, а?
Че ако не съм аз, коя друга да ти размърда бръмбарите в главата? :))
Макар че няма никаква полза - в нея нищо ново не вляа след ученическите бръмбари. :)))


]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 10.10.2011 @ 19:58:23
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Ааа, не е тъй, както си го рекнала!
За трети път ще ти кажа, ама сега по малко по-друг начин.
Такъв гений като мен отделя от безценното си гениално време на такова нисше създание като теб. :))))))))))
Туй е - или щото сме кармично свързани, поради някаква извратеност, или щото предстои да се свържем! :))))))))))
Това отдавна го подозирах, но днес, заради теб, ходих при известна ясновидка, в "Белите брези", която ми взе месечна заплата хонорар, но си струваше!
Срещата ни ще бъде на малкото кръстовище на "Крум Попов" и "Милин камък". Там ти (на четири очи) ще признаеш, че е имало турско робство. После, в ресторант на "Иван Асен", близо до Ситняково, ще споделиш, че си по-непокварен човек от Андрей Пантев, но това - след втората чаша Мавруд. Добре, викам, ама какъв е полът, а врачката ми каза, че ако не съм метро, по-добре да си гния в Мусагеница.

...

Това беше една приятелска закачка. :) В отговор на твоите коментари за шльокавици и за бръмбари. Но, не крия, преди да са ме баннали, ме кефи да си говорим на различни езици с теб. Удобно ти е
да се хкъзгаш, да провокираш... Предполагам, знаеш значението на думата "сеирджия"...
Ти от това се изхранваш енергийно. -
С писането на провокативни текстове и на още по-провокативни коментари. Плахо бих те попитал кой от твоите текстове, публикувани тук е написан искрено и от сърце?... В кой текст се прокрадва душата ти, колкото и да е потисната? Манията ти за величие няма как да ти помогне. А ти, определено, имаш нужда от помощ, колкото и да показваш, че си силен човек, превъзхождащ другите човеци.
Това ми писание съвсем не е вън от темата, понеже става дума за твоите текстове и коментари, публикувани в ХуЛите. А и се надявам думите ми да не те обиждат. Имаш нужда от любов, това е вълшебната думичка с всичките нейни тълкувания и измерения. От взаимна любов... Когато тя липсва, често "общественото" поведение е подобно на твоето.

Сега, ако кажеш, че присъствието ми под твоите текстове тук е нежелателно, със сигурност повече никога няма да се случи.
Досега съм се обаждал (с моята си емоционалност, с моята си невъздържаност, с моята си арогантност...) ...
Не съм аз този, който трябва да отсъжда... За тая работа си има и богове, и хора.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 10.10.2011 @ 23:03:59
(Профил | Изпрати бележка)
А стига бе, бахти коментара!
Ако си завършил българска филология, веднага си фърляй дипломата нейде и почвай да учиш отначало.
(Е тва ми се прокрадна съвсем искрено и от сърце!)
:))))))))))))))))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 11.10.2011 @ 08:46:58
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
:)))

http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=133504

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от verysmallanimal на 09.10.2011 @ 18:35:19
(Профил | Изпрати бележка)
Хе...с известно учудване разбирам, че текстът ми хареса :) Трудно се възприемат някои неща, пречупени през логиката. Защото са ни учили "да мразим и любим" а не да мислим. Пък и е по-лесно :)
Ще посъбереш негативни коментари, спор няма. Което ще е доказателство, че текстът е смислен и истинен.
Поздрав!


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 09.10.2011 @ 21:34:37
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей.
Учудването ти заради ника ми ли е? Прав си, дразни. :)
Тези, които ме критикуват яростно за последните ми текстове, са пуйети и пуйтеси - а както е известно, те обичат да чувстват, но не и да мислят. А пък логично - ъпсурд! :)
Благодаря за мнението.


]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от nikoi (boo@abv.bg) на 10.10.2011 @ 18:51:54
(Профил | Изпрати бележка)
Нещо лошо ли има в това, че някои от нас са повече емоционално интелигентни?:))
Хората са различни, пуйетите и пуйтесите - също.
Пък и ако почетеш малко повече пуйезия току-виж си разбрала, че има и мислещи от нашето низвергнато съсловие.

Няма да коментирам текста: мисленето ми е дефицитно.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 10.10.2011 @ 19:19:18
(Профил | Изпрати бележка)
:))))
Няма нищо лошо в това да си емоционален, стига да не бъркаш емоциите с мисленето.
Не е мое това заключение - за поетите, които предпочитат да чувстват, вместо да мислят - но за съжаление не си спомням къде го четох, просто непрекъснато срещам потвърждения за верността му.
То беше дори по-остро - че изобщо не могат да мислят, защото чувствата им са прекалено силни и изцяло изместват мисълта.
Казах и на друго място, където ти го забеляза - в обществения живот проблемите се решават не с емоции, а с мислене. В науката - още по-малко. А тук става дума за историческата наука.
Иначе съм съгласна - пуйети и пуйтеси секакви. И с прозаиците е така. :)))
Поздрави!

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от verysmallanimal на 10.10.2011 @ 20:43:17
(Профил | Изпрати бележка)
:) Нека! От критиките хубавото става още по-хубаво:)

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от beche на 10.10.2011 @ 17:40:53
(Профил | Изпрати бележка)
Ще надничам за третото писмо:)


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 10.10.2011 @ 18:13:42
(Профил | Изпрати бележка)
Къде се загуби бе, сладур? :))))
Я ме понакълцай и ти, че иначе е много скучно. :))))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 10.10.2011 @ 18:43:42
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Здравй, Сладур! :)
И на мем ми липсваше. Красавицата има нужда от твоята подкрепа, ама го направи така, както в доброто старо време. Квой туй само една петица и едно редче коментар? :))))))))))
Отнеси се по-сериозно, че аз, Ангар и Латинка ще вземем да си пием ракията и във ваше отсъствие. :))))))))))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от beche на 10.10.2011 @ 19:38:17
(Профил | Изпрати бележка)
Папа, ама така и не се научи да спориш.
От всичкия ти бълвоч едно си струва: "Сега вече разбрах за кво иде реч, умно, талантливо и красиво същество." Ако се придържаш към това и загряваш по-бързо, няма да изпадаш в ония транс, с който мълчиш после поне месец.

Слънце блесна, мома се разплака - аман.
Ей, такива ми ти разсъждения ме завръщат в сайта. Абсолютно се гордея, че има и такива българи, които си задават тези исторически въпроси, в прав текст.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 10.10.2011 @ 20:17:32
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
:)))
Ама, що да се уча да споря, като това, което казвам, е истината? :)))))
Същото е валидно иза теб. :)
Шегувам се, разбира се.

По темата - всеки може да задава въпроси, но колко са тези, които дават отговори?...

Имало ли е и има ли поробени българи? ...
Левски убил ли е дете? ...
Ботев бил ли е браилски пияндурник? ...
Вапцаров бил ли е доскорошния Осама? ...
Какво направи Буш Младши в Ирак? ...
Какво направи Горбачов, доста време преди Буш? ...
Ако почна да задавам въпроси, ще стигна и до "нашето" време.
Списъкът от въпроси може да е няколко страници.
Ти ли или красавицата :) сте тези, които отговарят на въпросите?
Пак казвам, най-лесното нещо е да се задават въпроси.
Ми, заавайте си ги, само че без претенции да отговаряте от името на някаква космически-неоспорима инстанция.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от beche на 10.10.2011 @ 21:44:36
(Профил | Изпрати бележка)
Не, до момента нищо не си казал тук!
Освен тикви, че си киснал в библиотеките и да се плюнчиш емоционално кой на кого яде парите от данъци, май нищо друго.

Разбира се, че авторът има самочувствие, защото се подплатява с факти. Ти що не я обориш по същия начин. Да ти се накефя. И да ме убедиш, че тя не е права.

Амаха:)))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от GreyDragon на 10.10.2011 @ 22:10:24
(Профил | Изпрати бележка)
Историята е била, е и ще бъде обект на интерпретация и гледане на фактите през очила с определен цвят. И красавице, като държиш на научното мислене защо не признаваш правото на съществуване на противоположни мнения, кое доказва, че мнението, което защитаваш, е единствено правилното, една формулировка не означава забрана за друг поглед и от сегашното и от следващите поколения? Дори в английската история го има термина Интерпретация на английската история от Вигите (вигите са предшественици на либералите в парламента), та така англ. история е пренаписана от Magna Harta (1215) до 1848 точно през принципите/погледа на Вигите за прогресивни промени и оттласкване от вековете на дивачество и невежество в посока на мира, просперитета и науката.
След това други историци са на мение, че това е идеализиране на английската история и я написват от друга перспектива..та крайни и абсолютни мнения/изводи в науката, в частност историята НЯМА...и никога не може да има, иначе няма прогрес...

Имали сме и писменост и уникална култура преди да паднем под ислямския ятаган. Загубили сме неимоверно много паметници точно в периода на робството, защото цивилизация и ислям са несъвместими понятия. Или едното, или другото. Ислямът е подходяща културна основа за разбойническа банда, за мафиотска организация и за хитлеристката завоевателна орда (Хитлер обичал исляма и мразел християнството), но не и за цивилизация, развитие, прогрес. И затова е обидно за нас, като българи, да позволяваме отново България да бъде въвлечена в протурска, ислямистка орбита. За съжаление в България днес се изливат милиони за строежи на минарета и има региони, където дори в общините не се говори български. Не заради това са загинали стотици хиляди руси и българи. Всички балкански страни са получили своята свобода и независимост в резултат на руско-турски войни.
Мисията на Русия е била да разпространява и възстановява величието на Православната вяра. След победата на Русия през 1827-28 г. -Гърция става незвисима, Сърбия и Влахия вече са васални княжества.След войната 1878-79 г. Сърбия и Влахия стават независими държави, а България и Южна Румелия васални държави.
Целта на Руската империя е била да възстанови Християнските православни държави на Балканите.Именно християнски. А сега, по причина на безсилие или откровенно предателско поведение от страна на управляващата прослойка, България бавно и последователно се връща в периода на турцизация и отказ от християнството като основополагащ камък на нашата държавност.
Погледнато в такъв аспект, не е чудно пренебрежението и откровената арогантност с която западните историци се отнасят към нашето минало.


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 10.10.2011 @ 22:37:25
(Профил | Изпрати бележка)
Виж ти... ник, регистриран специално, за да напише този коментар.
Цитирам Ви: "защо не признаваш правото на съществуване на противоположни мнения".
Точно това право ми отричат тези, които използват обидни класификации спрямо мен, защото не били на моето мнение.
Щом не го виждате, разговорът ми с Вас е дотук.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от GreyDragon на 10.10.2011 @ 22:52:10
(Профил | Изпрати бележка)
Съжалявам, красавице, присъствието ми в сайта не е в твоя чест, не се помпай безпочвено...да не загрознееш...

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 11.10.2011 @ 11:52:53
(Профил | Изпрати бележка)
Никак даже не се помпам и само ако НЕ се занимаваш с мен, а говориш по същество без да се отклоняваш, ще се разберем.
Това мнение:
“...цивилизация и ислям са несъвместими понятия. Или едното, или другото. Ислямът е подходяща културна основа за разбойническа банда, за мафиотска организация и за хитлеристката завоевателна орда”
може да бъде резултат само от пълно непознаване на исляма или от християнски фанатизъм. Но и двете са поправими. :)
Милиард и половина е населението на земята, което изповядва исляма в различни негови разновидности.
Християните са два милиарда и 300 милиона, също с немалко деноминации.
Християнският фанатизъм, сблъскан с ислямския фундаментализъм, може да доведе само до кървави конфликти. Надявам се да не го искаш. Но разумни хора има и от двете страни, слава Богу.

Не знам днес официална политика на някоя ислямска държава да бъде ислямизацията на християнски народи - както и обратното. Какъв е смисълът от връщането назад в историята и напомпването на народите със спомени за взаимни вражди, битки и унижения? Конфликти се създават най-лесно, но последствията от тях са лоши и за двете страни. Ако не се въздържат емоциите, един спор се превръща в скандал. А скандалът много лесно се превръща във война.

В Турция са запазени от векове немалко християнски църкви и това показва уважението им към чуждите духовни ценности. Трябва да проявяваме взаимно уважение, от това ще спечелим и ние, и те. Да проявяваме не враждебност, а стремеж да се разбираме един друг. Още повече, че съдбата ни е да имаме за съсед една силна ислямска държава, с която не можем да се мерим, колкото и да се пънем. Но пък имаме и късметът тя да се стреми към европеизация вече почти 100 години.
Макар и почти всички българи да се самоопределят като християни, българското население в сегашния си състав изобщо не е религиозно, не познава и не се придържа към християнските ценности. Българинът се сеща, че е християнин, само когато види минаре. Турците са ни разрешили да си построим свой храм в самата си столица още някъде около 1860 (става дума за храма “Св. Стефан”) – което е признаване на права на българското малцинство. След век и половина ние се сърдим, че турското малцинство у нас иска също да има свои храмове?
Ние настояваме навсякъде по света, където има по-големи български малцинства, да се разкриват български училища. Означава ли това, че искаме да християнизираме или да българизираме тези държави? Ако съответната държава не се съгласи, вдигаме врява до небето, нали? А когато наше малцинство поиска да има същото право, на какво основание можем да откажем? Ако ни се смеят по света, заради подобно мислене е.
Културата на ислямския свят е изключително интересна и не може да бъде отричана само защото е различна от нашата – все едно да отричаме културата на Изтока.
А българският език е все още официалният език в България и ако някой си позволява да върши нарушения, нека законотворците в парламента бъдат така добри да приемат необходимите закони, за да бъде санкциониран от правителството. Защото то изпълнява законите, а не ги прави. (Последното добавям не защото ти си ми дал повод, а заради всички, които не правят тази разлика и политизират спора.)

Може ли да ми дадеш пример за “откровената арогантност с която западните историци се отнасят към нашето минало.”?

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 11.10.2011 @ 15:19:16
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Здравй, красавичке! :)
Прочетох репликата ти на коментара на сивия дракон внимателно.
Първо искам да кажа, че разменените ви разсъждения са между двама анонимни. Знаеш какво е мнението ми за анонимността. Ама ти изпитваш дори и гордост от своята анонимност. Бих призовал и дракона да каже кой е всъщност, понеже анонимните мнения в някаква степен за мен са по-безтегловни от неанонимните.

Две неща от написаното от теб не ми харесват:

"А българският език е все още официалният език в България".

Това е едното. Затова те питам какво искаш да кажеш с това "все още"?
Това, че би се радвала, ако скоро не само българският език е официален в България ли? Или нещо друго?

Второто е:

"Българинът се сеща, че е християнин, само когато види минаре".

Това ти обобщение е абсолютна лъжа!
Има и такива, които се дразнят, но това ли за теб са всички българи?...

Има и някои откровени глупости, които си написала, например,за българските училища в чужбина. Но, предполагам, причината е некомпетентността ти по тази тема, пък и това, че човек няма как да е компетентен по всички въпроси (без използването на компетентното Уики) не е грях. :)

Напълно те подкрепям за това ти изречение:

"Трябва да проявяваме взаимно уважение, от това ще спечелим и ние, и те".

!!!

Дори и нищо да не спечелим (макар че, като теб съм убеден, че от това може само да се спечели), поне няма да си вредим.
Разпалването и подклаждането на етнически и религиозни омрази с политическа цел (което на практика е с цел - лична изгода) е пагубно за потърпевшите пионки, движени от мръсни и престъпни ръце, те, тези пионки в повечето от случаите дори и не подозират откъде и как ги е връхлетяла напастта.
Войните, причинени от братски нам :))) американски политици само през последните 20 години в арабския свят, в бивша Югославия и къде ли още не, потвърждават думите ми. И само се моля това да не се случи и в България.

Колкото до турското робство, и самите турци си знаят, че са ни били поробили. Но този факт, повечето от тях, не ги кара да гледат арогантно и с превъзходство над българите, както гледаш ти, да речем. И те, като нас, си имат ежедневните битови проблеми, с които трябва да се справят. Но има кръгове (и обръчи) :) сред турските олигарси, които не мислят така... Те са подкрепяни и от американо-еврейски среди. Резултатът от измислените напоследък икономически кризи е само този: богатите стават по-богати, а бедните - по-бедни.

Друго твое изречение подкрепям също:

"Културата на ислямския свят е изключително интересна и не може да бъде отричана само защото е различна от нашата".

Не само, че и ислямската култура е богата, но и няма особено противоречиви тези, ако сравниш Библията и Корана.

"Макар и почти всички българи да се самоопределят като християни, българското население в сегашния си състав изобщо не е религиозно, не познава и не се придържа към християнските ценности".

Това също е така. До голяма степен така нареченият комунистически режим го е постигнал. Но едва ли само той. Може би корените са по-надълбоко. Има вероятност причината да в насилственото, наложено преди векове покръстване като държавническа политика с цената на доста избити... Не знам, не съм компетентен... :)
През турското робство пък българи са били принуждавани да приемат исляма...
Това, което се случи в България в не толкова отдавнашната ни история - принудителната смяна на турските имена - беше извращение, ако не може да се намери по-силна дума...

Накрая, понеже и ти скачаш от темана тема, ще ти обясня за правителствата и законите. Когато при една съвременна политическа система правителството има мнозинство в парламента, то може да прокарва закони през главата на така наречената опозиция. Вярно е, че за гласуването на някои от тях е необходимо така нарченото "квалифицирано мнозинство", но далеч не за всички...
Когато любимецът ти Боко Тиквата имаше възможността в началото на

още коментари...

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от igeo на 10.10.2011 @ 22:12:44
(Профил | Изпрати бележка) http://iv0georgiev.blogspot.bg/
Много сладкодумно писмо, с много интересни погледи, проникващи през завесите на някои стереотипи и забравени факти.
Поздрави на авторката!


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 10.10.2011 @ 22:47:47
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, igeo. :)
Ще продължавам да питам - даже и за това кога пак ще пуснеш някой от твоите чудесни разкази. Малко съм те коментирала, но винаги ти се радвам.
Поздрави!

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от kristi на 11.10.2011 @ 13:23:50
(Профил | Изпрати бележка)
Веднъж го казах, сега ще се повторя: Ти не си случайно присъстващ/ присъстваща/ в този сайт.
Прочетох и написаното от теб в този постинг, и коментарите. Провокираш! И си играеш както с думите, така и с емоциите /които според теб са лоши слуги/ на пишещите.
Няма да питам защо го правиш. То от ясно по-ясно!

И позволявам си: рари, ангар, латинка, не си струва да се изразходвате, защото срещу вас е един бетониран отвсякъде човек /човечка/, кой/я/то превъзходно владее изкуството да подхранва емоции, които в един момент се оказват паразити.

Слънчеви поздрави, неизвестна ми!
И аз съм от емоционалните, затова, позволявам си го!


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 11.10.2011 @ 13:58:32
(Профил | Изпрати бележка)
Още едно агресивно емоционално изказване, което с нищо не допринася към обсъжданите тук въпроси.

Не разбирам какво ти е ясно, да го беше казала, кристи.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 11.10.2011 @ 15:23:38
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
ама какво, почна да те дразни и това, че на хората им става ясно какво и защо правиш тук ли? :)

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 11.10.2011 @ 15:37:47
(Профил | Изпрати бележка)
Тук пиша като всички вас и си казвам мнението като всички вас.
Нещо против? Или аз единствена нямам това право?

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от beche на 11.10.2011 @ 16:02:19
(Профил | Изпрати бележка)
Каквото и да прави тук, папакот, във всеки случай го прави по-добре и литературно и извън литературно:), ако щеш и провокативно...

А дано да им става все по-ясно на хората защо са в сайта:) вместо да влизат след като са си отворили биричката или за да си го изкарат на някой...

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от beche на 11.10.2011 @ 16:06:27
(Профил | Изпрати бележка)
:)

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 11.10.2011 @ 17:04:41
(Профил | Изпрати бележка)
Ха! Сетих се! Казва се "агент-провокатор"! :)))))))))))))))))))))))
Всеки, който задава неудобни въпроси или не мисли "както трябва", по комунистическо е бил заклеймяван така! И пращан "по етапен ред"!

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от kristi на 14.10.2011 @ 11:28:20
(Профил | Изпрати бележка)
Никак, ама никак не ми е весело!
Това за агента провокатор си е поредната твоя провокация.
Аз всъщност винаги съм харесвала различието ти, но когато стигнеш до разбъркване на "коктейл", който те "опиянява", когато емоциите на четящите те и реагиращите на написаното от теб, препълнят чашата, в която много елегантно си поднесла твоята ерудиция /признавам, имаш я/, ми става болно.
Истински красивите не знаят колко са красиви,
истински умните не знаят колко са умни,
истински вярващите не знаят колко са вярващи,
истински добрите не знаят колко са добри,
истински можещите не знаят колко могат....
Е, и аз съм емоционален /повече отколкото трябва/ човек и затова не ми се иска, а и не мога, да се самоопределям като владееща изкуството да спори. Това прави ли ме по-малко стойностна?
Ще кажеш - литературен сайт, щом пишеш, длъжна си. Да, ама не! Моят спор е със самата мен и когато изгубя битката с разумната Катерина - пиша. Както искаш, така го разбирай.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 14.10.2011 @ 14:34:00
(Профил | Изпрати бележка)
Кристи, ти внесе думата “провокация” тук, без да обясниш какво имаш предвид. Може да се провокира към добро, може и към лошо.
Аз смятам, че провокирам към мислене и че това не е лошо. Някои от коментиралите ме са на същото мнение.

Това:

“Истински красивите не знаят колко са красиви,
истински умните не знаят колко са умни,
истински вярващите не знаят колко са вярващи,
истински добрите не знаят колко са добри,
истински можещите не знаят колко могат....”

звучи добре, но изобщо не е вярно – който и да го е казал.

- Ако не знам, че съм красив – значи не познавам света. Показва ограниченост.
- Ако съм умен, а не го знам – няма да науча никого на нищо. Ставам безполезен.
- Да знам колко съм вярващ е непостижимо за знаене. Това само Господ го знае.
- Ако не знам кога съм добър и кога – лош, значи съм опасен.
- Ако не знам докъде мога, лошо ми се пише и на мен, и на другите. Мога да направя много бели.

Този текст е възхвала на невинността и наивността, които са много трогателни, но само при децата. Възрастни хора с подобни качества са си цяла напаст.

Смятам, че общуваме тук, за да се разбираме, и се надявам с държанието си досега да съм го доказала.
А пък на вас, много емоционалните, вместо да се обиждате, само ще ви е от полза да се замислите над заключението за поетите и мисленето, което не помня на кого беше, да му се не види! :)))
Ще потърся и ако го намеря, ще се обадя.
Поздрави!

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 14.10.2011 @ 14:55:10
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Искаш да кажеш, че си възрастна? Добре, ще ти повярвам. Опияняваш се от ала-бала софистики. :)
А как наричаш тези възрастни, които са кастрирани откъм чувствителност? Умни ли? :))))))))))
Или красиви? :))))))))))
Поздрави!

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от beche на 14.10.2011 @ 15:41:08
(Профил | Изпрати бележка)
Папакот, последният ти коментар е обиден.

Къде е обсъждането на тема произведение, автор, мнение и къде си ти фактически с твоя нездрав интерес по отношение на анонимност, възраст, красота и други данни на потребителите!? Пак се отнесе.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 14.10.2011 @ 15:44:24
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
здравей, сладур, цункам те :)))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 14.10.2011 @ 15:50:48
(Профил | Изпрати бележка)
Възрастна съм, отдавна не се напикавам, папакот. За разлика от някои.
:)))))))))
Твоите умни коментари ми омръзнаха. Няма да ти отговарям повече.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от kristi на 14.10.2011 @ 15:08:29
(Профил | Изпрати бележка)
Този текст е възхвала на невинността и наивността, които са много трогателни, но само при децата. Възрастни хора с подобни качества са си цяла напаст.
==============
Ето, това твое твърдение е много точно и не го отричам. Аз си оставам при децата, ти - където си. Затова и сме различни. Но в глобалният свят, има място както и за деца, така и за възрастни, които не признават детския такъв.
Ама ти наистина ли не разбираш и "кавичките", и подтекстта, и "метафорите", които се промъкват между редовете? Наистина ли не приемаш, че пишещите живеят в имагинерните си светове, които след много време стават действителност? Опустяла сегашната такава!

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от beche на 14.10.2011 @ 15:24:59
(Профил | Изпрати бележка)
Кристи, ами има и читатели, които им е писнало от вдетенени възрастни, дето незнаят какво им се иска.
Аман от пролетарски ватмански настроения, гълъби, невинни душици.
Айде въздух, моля...

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 14.10.2011 @ 15:42:47
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
съмнявам се, че задната пръчка на красивия барабан има нужда точно от въздух :)))))))

ватмански са такива като твоите душици (гълъбови, непролетарски и невинни) като онази, на един друг (паркетен) ватман :)))))))

Айде, Амин, моля! :)))))))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от beche на 14.10.2011 @ 15:59:00
(Профил | Изпрати бележка)
Не си струва репликирането на този глупав коментар, папакот.
Със здраве.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от beche на 14.10.2011 @ 15:59:04
(Профил | Изпрати бележка)
Не си струва репликирането на този глупав коментар, папакот.
Със здраве.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от kristi на 14.10.2011 @ 16:09:49
(Профил | Изпрати бележка)
beche, ти ме оприличаваш на пролетарски ватман, който си гони гълъбите, щото да е щастлив? Или на невинна душица, която страдае, за да и обърнат внимание? Оооо, не! Само това не!
А въздухът е за всички и не го оспорвам!

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от beche на 14.10.2011 @ 16:46:04
(Профил | Изпрати бележка)
Рядко влизам, за да чакам внимание от тук.
А, много моля! Без да се дискутира кой на какво прилича! Само това не!:)) Говорим за публикации. Не така инертно с тълпата, кристи.

Точно това имах предвид, че въздухът е за всички и е хубаво да има от всичко. Ама някои като си се закучите, че по-инакомислещи не вървят, че не се пускате.:))


]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 14.10.2011 @ 15:31:19
(Профил | Изпрати бележка)
Кристи, ако погледнеш в профила ми - писала съм и текстове, които са предизвикани от чувства и предизвикват чувства. Всеки пише всякакви.
Но текстът, който съм написала тук, разчита на разума, а не на чувствата. Рубриката е "есета". Трябва да го четете като възрастни, а не като деца.
И ако си честна, трябва да признаеш, че вие не приемате моето мислене, а не аз вашето. Аз никого не съм нападала с такива грозни намеци и думи, каквито получавам тук. А разумни доводи - никакви.
Вие не искате в действителността да съществува мислене като моето.
Последното ти изречение ми напомни, че трябва да развия една мисъл, която ме споходи напоследък. Е тя ще е вече истинска провокация! Гответе се да ми скачате пак! :)))))))))))))))))

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от kristi на 14.10.2011 @ 16:19:54
(Профил | Изпрати бележка)
Да, и съм коментирала тези ти текстове. Да, и реагирайки, знам под какъв текст реагирам. Но ако се върнеш към постингите ми ще видиш, че реакцията ми е била за друго.

Бре, сега пък последната ми мисъл....)))) Ахааа, значи и смисли ме спохождат.
Бе не обичам да се драпам. Реагирах, защото съм себе си, казах каквото казах. Другото - в друг живот.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 14.10.2011 @ 16:28:35
(Профил | Изпрати бележка)
Е как да не се драпаш, я виж какво съм написала, а ти какво си прочела:
аз: "Последното ти изречение ми напомни, че трябва да развия една мисъл, която ме споходи напоследък."
ти: "Бре, сега пък последната ми мисъл....)))) Ахааа, значи и смисли ме спохождат."
?????????????

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от kristi на 14.10.2011 @ 16:48:59
(Профил | Изпрати бележка)
Да, бе! Отвратително права си!
А аз отвратително разсеяна и емоционална.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от beche на 14.10.2011 @ 16:49:13
(Профил | Изпрати бележка)
Историята на сайта помни, че обичаш да се драпаш от време на време, кристи.:)) Лек ден!

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от kristi на 14.10.2011 @ 17:18:25
(Профил | Изпрати бележка)
Ееее, сладуро, вярно е, че понякога го правя драпането, ама то ми е потребно, щото да не забравям, че има и кръстопътища. Ако всичко е равно като тепсия ще взема да се сгромолясам съвсем. Пък не ще ми се!

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от beche на 14.10.2011 @ 19:14:37
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав отговор, кристи! Усмихна ме.

]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 14.10.2011 @ 18:43:31
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
сладуранко, ми теб с какво те помни историята на сайта? :)))))))
кристи поне е публикувала тук прекрасни стихотворения
а ти се надяваш историята на сайта :))))))) да те запомни с "умните" ти коментари :)))))))

имай не лек, имай хубав ден и още по-хубава нощ!


]


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от secret_rose на 18.03.2012 @ 18:33:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Само да кажа, че го Фейсбукнах :)
@--;--


Re: Второ писмо до непознатия ми приятел
от krasavitsa на 18.03.2012 @ 20:12:46
(Профил | Изпрати бележка)
ми добре... :)))

]