Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 872
ХуЛитери: 2
Всичко: 874

Онлайн сега:
:: ivliter
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНа кому е нужна гордостта?
раздел: Есета, пътеписи
автор: transparencia

Хвърлям мократа хавлия на леглото, но веднага се сещам че не съм си у дома, вдигам я и отивам да я простра на терасата. Отварям разхвърлената раница и вадя от там сините памучни шалвари които купих от Перу, нахлузвам лилавият потник, лилавите плетени обеци и мисля че съм готова.
Трябва да отида да кажа на бащата ми че излизам. Той е пенсиониран пилот който е посетил нежероятно много държави по света, и това най вероятно го кара да си мисли че знае всичко. Знам че ще ме огледа от главата до петите с критичен поглед и точно това сковава мисълта ми като автоматично ме поставя в отбранителна позиция. А защо ли съм толкова сигурна как ще реагира? Може би защото след разказът за впечетленията ми от Перу, той отреагира подигравателно и с пренебрежение. Това ме нарани, като че ли големият пътешественик се присмя на детето което беше се изкачило само на баира на края на селото. Какво значение има какво ще каже той? Хората са толкова различни, а светът е толкова голям а възможностите са везкрайни. Аз търся моят шанс, моята питека, моят хълм който ще изкача и ще застана горда на него ... Излизам от входа, стъпвам на павираната улица. Хората имат излашено и намръщено изражение, злобата и завистта са се настанили на мястото на усмивките им. Всичко наоколо е чуждо. Отправям се към спирката на трамвай номер 6, пресичам колебливо, като че ли светът около мен е порцеланов и ще го счупя. Причината всъщнос е в основата, в корена който е прогнил и изяден от задръжки и съмнения. Какво всъщност се случи в джунглата на Амазонка? Поглеждам дланта си за да видя дали се е появила нова линия която доказва промяната в съзнанието. Усещам новото ухание което въздухът донесе преди миг. Отнякъде долита зашеметен стършел и се отправя към таблото със разписанието на трамваите. И ти ли си се изгубил приятелю? Трудно ми е да дишам. Дали ще успея да се гмурна по на дълбоко или бурята ще ме отнесе? Знам че не съм сама и това ме прави щастлива. Влизам в трамвая и споменът за последният път когато бях с теб ме връхлита . Едва успявам да стигна до свободната седалка и да се скрия в нея. Момчето до мен става и си тръгва. Сърцето ми бие лудо. Какво му става? От известно време е решило да привлече вниманието ми. Разлудяло се е. Рита, гърчи се, смее се и плаче като малко дете. Иска му се да се сгуши в прегръдките на смело мъжко сърце, а то да го поведе към тишината на безвремието, да прегърне самотната ми душа. Днес имаш рожден ден. Благодаря за подаръка който ми направи. Как ми се иска да мога и аз нещичко да ти дам, да те обсипя със смях и усмивки, да ти подаря нежен танц от детска наивност. Бог помага на смелите, спонтанните, весели сърца. На кого са му нужни изкуствено усложнени разсъждения, тромави теории и плахи опити за летене? Несигурните стъпки на песимистичните страхливци които не се борят за свободата си биват погълнати от влагата и мухъла, засипва ги злобата и завистта на страха от неуспеха. Скованата мисъл е пагубна. Плахият поглед предизвиква съжаление... Наблюдателят никога не може да преживее това което се случва на сцената под прожекторите. Не искам да си тръгна последна. Трудно ми е да гледам как един по един всички си отиват, някой идва да ги вземе, а аз гледам с надежда и чакам. Залата остава празна, двата вълка пак препускат по степите на съзнанието. Вече не се опитвам да разбера нищо. Стига ми да усетя момента. Другото са илюзорни приказки. Искам да знам ‘’да’’ или ‘’не’’ участвам във всяка секунда на потока. А Бог знае ли че аз не участвам? Празното място до мен мен е изпълнено с очакване и изненада. Срамежливо поглежда минувачите и гордо отстоява самотата си. Дано отчаянието не го превърне в бодлив кактус. Кога ли ще му се усмихне обикновенния човек? Ще стои ли гордо и достойно тук или ще поседне плахо и с неудобство ще се мести от кълка на кълка? Мястото е все още свободно, изпълнено с радостно очакване за следващият миг, за утрешният изгрев. Вратите на трамвая се отварят, полъх на разцъфнала липа нахлува бос и безсрамен. Подаваш ми ръка за да сляза ...


Публикувано от Administrator на 12.07.2011 @ 16:58:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   transparencia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
385 четения | оценка 5

показвания 16321
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"На кому е нужна гордостта?" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.