Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 456
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 459

Îíëàéí ñåãà:
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: Boryana

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÅäåì XII
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: LeoBedrosian

Âàëåøå. Íàä êàëíèòå óëè÷êè, êðèâîëè÷åùè ñðåä ìîêðèòå òóõëåíè ñòåíè ñå íèæåõà âúæåòà îò ëåïêàâ, íåïðåñòàâàù äúæä, êîéòî ñå ñòè÷àøå â ìúòíè íåçäðàâè âàäè è çàòëà÷âàøå âîíÿùèòå êàíàâêè. Ñðåäíîâåêîâíèÿ ãðàä, òàêúâ êàêúâòî ìîæåøå äà ñðåùíåø èç öÿëà Åâðîïà òúíåøå â íåïðåêúñâàë îò äíè ïðîëåòåí äúæä. Ìîêðèòå ãðàäñêè ñòåíè íîñåõà áîëíÿâà âîíÿ íà ïëåñåí è ìóõúë, à ïîêðèòèòå ñ êåðåìèäè êîìèíè íå áÿõà ñïèðàëè äà ïóøàò îò çèìàòà. Ìàêàð, ÷å áåøå ìåñåö ìàé òÿ îùå íå èñêàøå äà ñè îòèäå íàïúëíî îò ñåâåðíà Âåñòâàëèÿ è óìîðåíèòå ïîäàíèöè íà õåðöîãà òîêó ïîäêàðâàõà âîëñêèòå êîëè äî ãîðàòà çà äúðâà.

 åäíà êúñíà, äúæäîâíà âå÷åð íà òðèíàäåñåòè ìàé ïî åäíà îò íàé-òåñíèòå è êàëíè óëè÷êè íà åäèí îò íàé-áåäíèòå êâàðòàëè âúðâåøå ïîêðèòà ñ íàìåòàëî åäðà ôèãóðà. Ïî ïîõîäêàòà è ñêúïàòà êîæà íà áîòóøèòå ëè÷åøå, ÷å ïðèòåæàòåëÿò é å îò çíàòåí ïðîèçõîä. Øèðîêîïîëà øàïêà ïàçåøå ëèöåòî ìó, êàêòî îò îñêúäíèòå ëþáîïèòíè ïîãëåäè, òàêà è îò ïðîèçâîëèòå íà âðåìåòî. Øèðîêèòå ìó ñòúïêè áÿõà ñèãóðíè è îòåêâàõà ãëóõî âúâ âëàæíàòà íîù.

Íî êîé áåøå òîçè áëàãîðîäíèê? È êàêâî äèðåøå â áåäíèÿ êâàðòàë, íîñèòåë íà âñÿêàêâè áîëåñòè è çàðàçè?

Òàêèâà âúïðîñè ñå âúðòÿõà â ãëàâàòà íà óâèòèÿ âúâ ìîêðî è âñå ïî-òåæêî îò äúæäà íàìåòàëî Âàãíåð. Çàñòàðÿâàùèÿ ðàòàé ïîóâè â ìðúñíàòà êúðïà íÿêîëêîòî êàðòîôà è åäíî ïàð÷å ìèðèçëèâî êîçå ñèðåíå è çàáúðçà íàäîëó ïî âàäàòà êúì ãîñïîäàðÿ ñè. Êúì ÷îâåêà, íà êîéòî áå ñëóæèë ïðåç öåëèÿ ñè ìèçåðåí, íî ïîíÿêîãà è äîâîëíî óäîáåí æèâîò. "Ùå èìà äà ìè âèêà, ÷å íå ñúì íàìåðèë âèíî. Ìîæå è ïåðäàõ äà îòíåñà, äîáðå, ÷å òðóäíî ñòàâà îò ëîæåòî ñè! Àìà ñðåùó òèÿ äâà ìèçåðíè òàëåðà êàêâî î÷àêâà äà ïîëó÷è? Áîæå, äà íå ñè ìó íàñðåùå êàòî ñå ðàçëþòè. Êîëêîòî ïî-ñòàðåå, òîëêî ïî-ïðîêëåò ñòàâà. Çà êàêâî èì å íà ðîãàòèòå ïðîêëåòàòà ìó äóøà, êàòî å ïî-÷åðíà è îò òÿõ?"
Òàêà ñè ìèñëåøå êëåòèÿ ïðèñëóæíèê íà ãîñïîäàðÿ ñè Ôàóñò äîêàòî ñå ïðèáëèæàâàøå äî ïîðóòåíàòà è ïðîòåêëà îò âñÿêúäå êúùà. Êúùàòà â êîÿòî æèâÿõà ïðåç ïîñëåäíèòå äâàäåñåò ãîäèíè áÿõà ïîçíàëè è ÷åñòèòòè äíè è âðåìåíà íà ïúëíî îò÷àÿíèå. Ïðåñêî÷è ïîñëåäíèòå íÿêîëêî ëîêâè è îòìåñòè ñ ìúêà ïðîãíèëàòà ïðîâèñíàëà ïîðòà. Çàä íåÿ ñå îòêðèâàøå ïðîñòîðíèÿ, íÿêîãà ïúëåí ñ ôàéòîíè è äâóêîëêè ãîñïîäàðñêè äâîð, êúäåòî ñåãà ñå âúðãàëÿõà íàêîëêî èçïîòðîøåíè êàðóöè, êóï÷èíè ñ÷óïåíè êåðåìèäè è âñÿêàêúâ äðóã áóêëóê. Êîíþøíèòå îòäàâíà çååõà ïðàçíè, à äîñòîëåïíèÿ íÿêîãà êëàäåíåö ïðåëèâàøå îò âîíÿùà âîäà, ïðåç ëÿòîòî ïðåñúõâàøå áåçóòåøíî.

Òúêìî ñå êàíåøå äà ñå êà÷âà ïî êàìåííèòå ñòúëáè êúì âõîäà êîãàòî äî÷ó ñòðàíåí øóì ïî ïîñîêà îò ïîðòàòà. Ñÿêàø íÿêîé ñå îïèòâàøå äà ÿ îòâîðè áåçøóìíî, íî íå ìó ñå îòäàâàøå. À äàëè íå ìó ñå îòäàâàøå? Ñïîìíè ñè, ÷å ÿ çàëîñòè äîáðå. Ïðåóäîëÿ ñóåâåðíèÿ ñè ñòðàõ è êàòî ñå îáúðíà âèäÿ äî ñåáå ñè âèñîêèÿ ãîñïîäàð ñ íàìåòàëîòî è øèðîêîïîëàòà øàïêà, áåçïëúòåí è âåëè÷àâ. Ñÿêàø ìîæåø äà âèäèø êàëíèÿ äúæä ïðåç ìàòåðèàòà ìó. Äàëè íå áåøå íÿêîé áåçïëúòåí ñóìíàìáóë. Òðîë îò äåòñêèòå ìó êîøìàðè. Ñåãà áåøå âðåìå äà ñå îòäàäå íà ïàíè÷åñêèÿ ñòðàõ è ïîíå÷è äà èçâèêà, íî Ãîñòà îò îòâúäíîòî ñÿêàø ãî áå ñòèñíàë çà ãúðëîòî è íå ìîæà äà èçäàäå è åäèí ñëàá çîâ.

- Òè ìàé íå ìå ïîçíà, âúòðå ëè å ãîñïîäàðÿ òè? - íåâèäèìàòà õâàòêà ãî ïîîòïóñíà, êîëêîòî äà ïðîøåïíå åäíî ïàíè÷åñêî "êîé ñòå âèå, ãîñïîäàðþ?" è îùå ïðåäè äà áåøå äîâúðøèë âúïðîñà ñè ñòðàííèêà ïîïðèâäèãíà øèðîêàòà ñè øàïêà. Âàãíåð ñå âçåïåíè. Ãðîçåí ñïîìåí ãî áëúñíà, êàòî ñ ÷óê ïî îïëåøèâÿëîòî òåìå. Ñïîìåí îòïðåäè äâàäåñåò è ïåò ãîäèíè, êîãàòî ñúùîòî ñúùåñòâî ãè áåøå ïîñåòèëî â åäíà íå ïî-ìàëêî ãðîçíà è òåæêà åñåí. Áåøå âðåìå, êîãàòî ñúùî ãëàäóâàõà ñ ïðîêëåòèÿ ìó ãîñïîäàð, èç ñòðàíàòà âúðëóâàøå çëîêîáíà ÷óìà è æèâîòà íå ñòðóâàøå ïîâå÷å îò ñìúðäÿùèÿ ÷èðîç ñ êîéòî ñå îïèòâàõà äà ñå íàõðàíÿò. Çàòâîðèõà ñå çàäúëãî â òúìíàòà ñòàè÷êà. Ãîñïîäàðÿ êàçà äà íå ãè áåçïîêîè ïî íèêàêúâ íà÷èí. Âàãíåð ñúæàëè çà òîâà ïðè âèäà íà ïúëíàòà êîøíèöà, äåòî ÿ íîñåøå ñòðåííèêà, çàùîòî çíàåøå, ÷å ñòèñíàòèÿ ãîñïîäàð íàé-ìíîãî äà ìó îñòàâè íÿêîÿ æàëêà îãðèçêà.

È òîãàâà ñå ñëó÷è ÷óäîòî. Íàó÷íèòå îïèòè íà ãîñïîäàðÿ èçâåäíúæ ïîòðúãíàõà. Òðóäà ìó ñå óâåí÷à ñ óñïåõ, âñè÷êè ãî àïëîäèðàõà è ñòàíà ëþáèìåö äîðè íà äåñïîòè÷íèÿ õåðöîã. Íàñòàíàõà ÷åñòèòè âðåìåíà è çà êëåòèÿ ìó ñëóãà, êîéòî çàïî÷íà äà æúíå óñïåõè ñðåä ñïðåòíàòèòå, ÷èñòè ñëó÷èí÷åòà. Èçâåäíúæ Âàãíåð ñè ïîìèñëè, ÷å ðàÿ å ïîñòèæèì, äîðè ñå íàìèðà íÿêúäå ìíîãî áëèçî. Êîâàðíèÿ è çëîáåí íÿêîãà ãîñïîäàð çàïî÷íà äà ñå îòíàñÿ ïî-âåæëèâî ñ íåãî. Äîðè çàïî÷íà äà ãî âúâåæäà â òàéíèòå íà êîèòî ñå áå îòäàë íàïúëíî. Ïðåä òÿõ íÿìàøå ïðå÷êè äà îñúùåñòâÿò âñåêè ñâîé çàìèñúë. Íÿìàøå ãðàíèöè çà âîëÿòà èì, ñâåòà èì ñå îòäàâàøå íàïúëíî è áåçðåçåðâíî, ñÿêàøà áå ñúòâîðåí çà òÿõ, à íå îáðàòíîòî.

Íî ñ ãîäèíèòå òîçè ðàé çàïî÷íà äà ñå îòäàëå÷àâà. Ïîñòåïåííî Ãîñïîäàðÿò ñòàâàøå, îòíà÷àëî óìèñëåí è âãúëáåí, âñå ïî-íåêîíòàêòåí è íà êðàÿ ðàçäðàçèòåëåí è æëú÷åí. Âàãíåð íå ìîæåøå äà ñè îáÿñíè òàçè ïðîìÿíà. Ñåãà, êîãàòî çíàíèåòî áåøå òÿõíî, è èçãëåæäàøå ñÿêàø ãîñïîäàðÿò ìó òðÿáâà ñàìî äà ñå ïðåñåãíå è äà âçåìå Ôèëîñîôñêèÿ êàìúê, êîãàòî ìîæåõà äà èìàò âñè÷êî íåùàòà ñå îáðúùàõà. Ìàëêî ïî ìàëêî ãîñïîäàðÿò ìó ñå çàòâàðÿøå â ìðà÷íàòà ñè òúìíèöà è áðúùîëåâåøå íÿêàêâè íåñâúðçàíè ãëóïîñòè çà äîãîâîðè è ïðîäàäåíè äóøè, çà äÿâîëè è àäîâè èç÷àäèÿ, êîèòî Âàãíåð íå ðàçáèðàøå. Íå ìîæåøå äà ïðîóìåå, çàùî âðåìåòî å îò òàêîâà ãîëÿìî çíà÷åíèå, êîãàòî áåçñìúðòèåòî áå òîëêîâà áëèçêî. È çàùî òðÿáâàøå äà ñå îòêàçâàò òî÷íî ñåãà îò âñè÷êèòå ñâåòñêè ñúáëàçíè, êîèòî èì ñå ïðåäëàãàõà íà âîëÿ è ñúâñåì áåç ïàðè.

Íå ìîæåøå äà ñè îòãîâîðè äî òîçè ìîìåíò, êîãàòî ïðåä íåãî çàñòàíà çàìåòíàòèÿ ÷óæäåíåö è íåâèäèìà ðúêà ñòèñíà ãúðëîòî ìó. Ñåãà îòãîâîðèòå ñàìè ñè èäâàõà è íåùàòà çàïî÷íàõà äà ñå ïðîÿñíÿâàò áåçïîùàäíî.

Îò âúòðåøíîñòòà íà êúùàòà ñå ðàçíåñå äðåçãàâèÿ ãëàñ íà ãîñïîäàðÿ. Âèêàøå ãî, ïðîêëåòíèêà, à ñàì íå çíàåøå íà êàêúâ àäñêè îãúí ñå ïúðæè òîé ñåãà, çàåäíî ñ áåçïëúòíèÿ è ïî âñè÷êî ëè÷àù ñè áåçêîìïðîìèñåí ëîâåö íà äóøè.

- Êàæè ìó, ÷å ñè òóê è âîäèø ñòàð ïîçíàò. Å, ãîòîâ ëè å ñòàðèÿ Ôàóñò çà äúëãèÿ ïúò? Óçðÿëà ëè å äóøàòà ìó çà ãëåäêè, êîèòî íèêîãà íå å ïðåäïîëàãàë, ÷å ìîæå äà ñúùåñòâóâàò? Ìèñëè ñè, òîé, ãîñïîäàðÿò òè äå, ÷å âñè÷êî çíàå, âñè÷êî ìîæå, õà! Ñàì ñå çàáëóæäàâà, íî ñåãà äîéäå âðåìåòî äà ðàçáåðå. Äà âèäè îíîâà, äåòî ñìúðòåí òóê íèêîãà íå å âèæäàë è íå ìîèæå äà âèäè... Ìîæå ñàìî äà ñúæàëÿâàø, ÷å íÿìà äà äîéäåø è òè.
- Àç õè÷ íå äúðæà, ãîñïîäàðþ. Íå ñúì äîñòîåí àç çà òàÿ ÷åñò. À è êàêâî ùå ïðàâè åäèí ìàëúê è íåçíà÷èòåëåí ÷îâåê, êàòî ìåí Òàì?
- È íÿìà ëè äà ïîêàíèø ñòàðèÿ ïîçíàò? Äà, ñåãà íå íîñÿ îòáðàíè áëþäà, íî ìèñëÿ, ÷å ìîãà äà èçïèÿ åäèí ÷àé íà ñóõî.

Âúòðåøíîñòòà íà êúùàòà íå èçãëåæäàøå ïî-äîáðå îò äâîðà. È òóê ñå âàëÿõà âñÿêàêâè âåõòîðèè. Èçïîòðîøåíè åïðóâåòêè, ñòàðè è íåíóæíè ïðåäìåòíè ñòúêëà, ñëåïè ìèêðîñêîïè è åäèí îòäàâíà ðúæäÿñàë è íåíóæåí ïëàíåòàðèóì ïîñðåøíàõà ãîñòà.
- Àìà ñå å çàíåìàðèë, ñòàðèÿ Ôàóñò! Íå èñêàì äà ïîâÿðâàì, ÷å öåëèÿ òîçè òðóä å îòèøúë íàïðàçíî - çàâàéêà ñå ïúòíèêà, êàòî ñòàð äðóãàð, äîøúë äà ïîñåòè áîëåí ïðèÿòåë. - ïîíå äóøàòà ìó äà å óçðÿëà äîáðå.

Çàä åäíà ïîëóîòâîðåíà âðàòà ñå äî÷ó íåìîùåí ðîïîò:
- Êúäå ñè ïðîêëåòíèêî! Êîé äÿâîë òå îòâëå÷å, ÷å ñå çàãóáè, íåíóæåí ñòàð ïëúòåíèê!? Ïî äÿâîëèòå, öÿëà âå÷íîñò ëè òðÿáâà äà ÷àêàì åäèí íåêàäúðåí ñëóãà äà ìè äîíåñå óíöèÿ âèíî?
- Íå âèêàé äÿâîëà, äðóæå, ÷å òîêó âèæ âçåë, ÷å äîøúë! Ïîìíèø ëè ñòàðèÿ ñè äðóãàð ïî ÷àøêà îò âðåìåòî, êîãàòî áå ãîòîâ è ïðîäàäå íàé-öåííîòî ñè? - Ìåôèñòî, çàùîòî òîâà áåøå òîé ñàìèÿò çàñòàíà ïðåä îïúðïàíîòî ëîæå íà ñòàðèÿ ìàãüîñíèê â öÿëîòî ñè âåëè÷èå.
- Äÿâîëèòå ìå âçåëè, Ìåôèñòî òè ëè ñè? ×å íèìà å äîøëî âðåìåòî? Àìà òè íå ñè ïðîìåíèë íèêàê.
- Ìåôèñòî ñúì, ÿ? Äà íå ìèñëèø, ÷å Ñàòàíàòà ùå äîéäå çà ìèçåðíàòà òè äóøèöà ëè÷íî?
- Íå! - èçâèêà íåìîùíèÿò ñòàðåö îò îêúñàíàòà çàâèâêà - Íå å äîøëî âðåìåòî, êàæèìè, ÷å íå å äîøëî!
Åäíà ðúêà â åëåãàíòíà êîæåíà ðúêàâèöà ñå ïîäàäå òîëêîâà áåçïëúòíî, êîëêîòî è îñòàíàëàòà ÷àñò îò òÿëîòî è ïîêàçà íà èçíåìîùåëèÿ ñòàð÷åñêè ïîãëåä ïåðãàìåíò, èçïèñàí èçÿùíî ñúñ ðàçêðèâåí ïîäïèñ íàé îòäîëó.
- Òîâà òâîÿò ïîäïèñ ëè å? - ïîñëåäðâà äúëãà ïàóçà ïðåç êîÿòî ïîëóñëåïèòå î÷è ÷åòÿõà è íå âÿðâàõà íà ïðî÷åòåíîòî - ìàëêî å ïîèçñâåòëÿë, íî êàòî ñå èìà â ïðåäâèä êîëêî ñïèðò èìàøå òîãàâà â íå÷èñòàòà òè êðúâ ñ êîÿòî ãî ïîäïèñà å ðàçáèðàåìî.
- Òîâà íå å èñòèíà - ïðîñòåíà Ôàóñò, à òÿëîòî ìó ñå çàãúð÷è â ïîñëåäíè êîíâóëñèè. - Çà Áîãà, äÿâîëå, èäè ñè!
- Êúñíî å çà áðàäàòèÿ, äðóæå. Áåçïîëåçíè ñà ìîëáèòå òè êúì íåãî.
- Âàãíåðå, êúäå ñè!? Åëà è ïîìîãíè íà ñòàðèÿ ñè è íåìîùåí ãîñïîäàð äà ñå îòúðâå îò òîâà, êîåòî ñàì ñè ïðè÷èíè... Àõ! Ñâåòè Áîæå è òè Äåâî ïðå-÷èñòà. Ïðèçîâàâàì âè äà ïîìîãíåòå íà åäèí ñëàá íå÷åñòèâåö äà ñå îòúðâå îò ëóêàâèÿ!
- Çàùî íå ãî ïîâèêà òîãàâà? Çàùî íå èçìîëè ïîìîù îò ñâåòöèòå, êúäå áÿõà òå äà òè äàäàò âñè÷êè çåìíè è íåçåìíè ðàäîñòè, à? À ñåãà ãè âèêàø. Íÿìà ãî, íÿìà íèùî ñâÿòî òóê íà òîÿ ãðåøåí ñâÿò. Áëàãîäàðè ñå, ÷å ïîíå ëóêàâèÿ òè îáúðíà âíèìàíèå. À ñåãà å âðåìå äà ïëàòèø! Õàéäå, åäèí ìàëúê ðàçðåç â ëîáîòîìèåòî è âñè÷êî ùå ñâúðøè, ùå ñå îñâîáîäèø îò òåçè îêîâè! ß ïîãëåäíè íà êàêâî ïðèëè÷à òÿëîòî òè. Çà êàêâî òè å? - òàêà ãîâîðåøå Ìåôèñòî, äîêàòî îñàíêàòà ìó ñå íàâåæäàøå íàä èçíåìîùÿëîòî è çàïî÷âàùî äà ñå ïðåäàâà òëåííî òÿëî íà áèâøèÿ ìàãüîñíèê. Ñàìî î÷èòå ìó ïðîäúëæàâàõà äà ñå âòðåí÷âàò â îáðàçà íà Ñìúðòòà, íà âå÷íàòà è áåçïîùàäíà ñìúðò, êîÿòî íå çàêúñíÿ è èçïúëíè íà âðåìå Äîãîâîðà ñè.

Êîãàòî ïî-êúñíî ñÿíêàòà ñ øèðîêîïîëàòà øàïêà èçãîíè íÿêîëêî ÷åðíè êîòêè íà ìðúñíàòà óëèöà è çàáúðçà ïî ïúòÿ ñè åäèí âíåçàïåí ïîðèâ íà âÿòúðà ðàçäâèæè ãîëÿìàòà ìåäíà êàìáàíà îò êàòåäðàëàòà è åäèí, åäèíñòâåí çëîêîáåí çâúí ñå ðàçñåÿ áåçïîìîùíî èç ÷óìàâèÿ ãðàä.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 02.05.2011 @ 18:45:20 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   LeoBedrosian

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 5


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 18:55:55 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Åäåì XII" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (6 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Åäåì XII
îò Markoni55 íà 05.02.2013 @ 15:52:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çà÷åòîõ ñå íàïîñîêè è ñå ðàäâàì, ÷å ïðî÷åòîõ òîâà. Ïîçäðàâè!


Re: Åäåì XII
îò LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) íà 06.02.2013 @ 12:18:43
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñòàðè÷êî å, àìà õâàùà äèêèø :D

]


Re: Åäåì XII
îò Lucky68 íà 25.06.2014 @ 17:44:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òÿ, ñìúðòòà, âèíàãè èäâà íà âðåìå è íè ïîäíàñÿ ñìåòêàòà, êîÿòî ñàìè ñìå íàïðàâèëè.
Æèâååì íà êðåäèò â ïðèâèäíî öèâèëèçîâàí Åäåì, óâåðåíè â ñìåøíàòà ñè ïðàâåäíîñò, äîêàòî ðàçïëà÷åì Áîã...
Ùå ìîæåì ëè äà ïëàòèì àëõèìèÿòà íà ÷óâñòâàòà è åìîöèèòå ñè?
Çàìèñëè ìå ðàçêàçúò òè, Ëåî...
Ðàäâàì ñå, ÷å ïðî÷åòîõ!
Ïîçäðàâ:
Lucky :)


Re: Åäåì XII
îò LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) íà 25.06.2014 @ 17:52:27
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âèæ è äðóãèòå ÷àñòè, àêî èìàø æåëàíèå è âðåìå, Ùàñòëèâåöî

]


Re: Åäåì XII
îò doktora íà 26.06.2014 @ 11:16:41
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ëåî, îáè÷àì äà òå ÷åòà, ìàêàð è íàïîñîêè, íî "Åäåì" ñå äîáëèæàâà äî åäíè îò íàé-äîáðèòå îáðàçöè íà åâðîïåéñêàòà ëèòåðàòóðà, êîÿòî íàâðåìåòî ÷åòÿõ íàñòúðâåíî. õåõ
Èñòèíà òè êàçâàì, òîâà íà Çàïàä ùå å áåñòñåëúð, ñ êàêâî îòñòúïâà íà "ãîëåìèòå èìåíà", ñ íèùî...Ñúäáàòà íè å òàêàâà, ïðèÿòåëþ, ìàëúê íàðîä, òàëàíòëèâ â èçêóñòâàòà è ìàòåìàòèêàòà, íî íåçàáåëåæèì, óæ, îò ãëåäíàòà òî÷êà íà "âåëèêèòå", íå ëè òàêà?
Ñâåòëè äíè ïðåä òåá, äðóæå!
Äîê :„)



Re: Åäåì XII
îò LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) íà 26.06.2014 @ 13:34:23
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ëàñêàåø ìå, Äîê. Äà íå ïðîçâó÷è íåñêðîìíî è íàðöèñíî, íî è àç îáè÷àì äà ñå ÷åòà :> Àêî íå îáè÷àõ íÿìàøå äà ïèøà, à àêî íå ïèøåõ, ... å, òîãàâà âñè÷êî ùåøå äà áúäå äðóãî. Âåðîÿòíî ùÿõ äà èç÷åòà ìíîãî è ñòîéíîñòíè àâòîðè. Íî êîå å ñòîéíîñòíî äíåñ? ÊÎå å ïðàâäèâî è èñòèííî? È êîé å òîÿ, êîéòî îïðåäåëÿ òåçè êàòåãîðèè?

Òàêà, ÷å äà ñå çàáàâëÿâàìå äîêàòî ìîæåì, ç Äþìà áå ëþáèìèÿ ìè ðîìàíèñò íà ìëàäèíè!

]