Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 758
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 758

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÑúíèùà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: linasvetlana

Ïðèòèõíàë õðàì. Îâàëåí êóïîë. Óãàñíàëè æåðòâåíè îãíüîâå. Ìîðñêè äúëáèíè. Ìðàê çàä íàäåæäíà áàðèåðà íà ñèëîâî ïîëå. Êðèñòàëíà ñôåðà. Àç! Áîñèòå ìè õîäèëà, äúëãàòà ìè áÿëà ðîáà, ðàçïóñíàòèòå êîñè, ðàíãúò ìè íà çíàåùà, çàäúëæåíèÿòà íà ìîæåùà, ñúæàëåíèÿòà è óãðèçåíèÿòà íà âëàñòâàùà ñúñ çàó÷åíà ïîñëåäîâàòåëíîñò ïðèñòúïâàò â öåíòúðà íà õðàìà.
Ëþáîïèòñòâî è ñòðàõ! Òîâà ÷óâñòâàì. Âúðõîâåòå íà ïðúñòèòå ìè äîêîñâàò ñôåðàòà. Ðàçïîçíàâàò ïîâúðõíîñòòà è ñ ðàäîñò ñå âïèâàò â äúëáèíèòå. Íåùî íå å íàðåä. Ñâåòëèíàòà ñå èçïëúçâà. Îòáëúñêâà äëàíèòå ìè è èçáóõâà. Èç÷åçâàìå-è àç, è õðàìúò. Êðàÿò! Òîâà å êðàÿò...
Ñúíÿò å èçöåäèë è ïîñëåäíàòà êàï÷èöà âëàãà îò òÿëîòî ìè. Íîùíèöàòà, âúçãëàâíèöàòà, çàâèâêàòà, êîñàòà ìè, ëèöåòî ìè-âñè÷êî å ìîêðî. Ñîëòà ïàðè ïðåñúõíàëèòå ìè óñòíè. Ñòðàõ ìå å äà çàòâîðÿ î÷è, ñÿêàø àêî ãî íàïðàâÿ ùå èç÷åçíà â åäíî ñ äíåøíîòî óòðî.  òàêèâà ìîìåíòè ñòàâàì, ïîâäèãàì çàâåñèòå, âàðÿ ñè êàôå è ñÿäàì íà ñëúí÷åâàòà òåðàñà è ñå âçèðàì â ïëàíèíñêèòå âúðõîâå, â àñôàëòèðàíàòà óëèöà, â ãëàñîâåòå íà ïòèöè è õîðà, è äîêàòî áàâíî îòïèâàì îò óòðîòî íà ñâîÿòà ðåàëíîñò ñå ïèòàì:”çàùî àç?”. Âñëóøâàì ñå â óïëàøåíèòå ðåàêöèè íà ñúçíàíèåòî ñè. Óòåøàâàì çàáúðçàíèòå òëàñúöè íà ñúðöåòî ñè è ñå ðàäâàì íà ñâåòëèíàòà-âèæäàì ÿ-çíà÷è ìå èìà.

Äâèæà æèâîòà ñè ñïîðåä óñòàíîâåíèòå ïðàâèëà-äîì, äåòå, ðàáîòà. Ñúáèðàì ïðèäîáèòîòî è ðàçäàâàì ñúáðàíîòî. Èçáóõâàì íåî÷àêâàíî è ñå óñìèõâàì ëú÷åçàðíî. Ëúæà çà ñúêðîâåíîòî è ñå êúëíà âúâ âÿðíîñò íà âÿòúðíè÷àâîòî-ñ äâå äóìè-òèïè÷íà æåíà.
Î÷èòå ìè ñå çàòâàðÿò íàä êíèæêàòà ñ ïðèêàçêè. Ñèíúò ìè å çàáèë ïðúñò â ïúñòðàòà ðèñóíêà íà ïúðâàòà ñòðàíèöà è ñå óïðàæíÿâà äà çàäàâà âúïðîñè ñúñ ñêîðîñòòà íà ñâåòëèíàòà. Ëÿòíàòà ëóíà å ïîäïðÿëà áëåäî-çëàòèñòèÿ ñè êðúã â êðàÿ íà îðàíæåâàòà çàâåñà. Îòâîðåíèÿ ïðîçîðåö ëåêî ïðîñêúðöâà.

Ðúöåòå ìè ñòèñêàò êàìåííà ïëî÷à. Âúðâÿ ñëåä äðóãèòå â îðàíæåâàòà ðåäèöà íà ïîòðîïâàùèòå ñ äúðâåíèòå ñè îáóâêè õîðà â ïîäçåìíèòå êîðèäîðè êúì ñâåòëèíàòà â êðàÿ íà òóíåëà. Âèñîêà ìàñà ñúñ çàïàëåíà áÿëà ñâåù. Áåëîáðàä ñòàðåö ñòèñêà ïà÷å ïåðî â äëàí. Ïðåä íåãî å ðàçãúðíàòà îãðîìíà êíèãà-êíèãàòà íà æèâîòà. Èìåòî ìè? Ãîñïîäè, êàê ìè å èìåòî? Çàùî ãî íÿìà â êíèãàòà?

Ñúáóæäàì ñå îò ïèñúêà íà ïðåëèòàùà âðàíà. Ñèíúò ìè ñïè, à êíèãàòà ñ ïðèêàçêèòå å òóïíàëà íà ïîäà. Ïî ïðúñòèòå íà ðúöåòå ìè å ïîëåïíàë ñèòåí çëàòèñò ïÿñúê. Çúáèòå ìè òðàêàò. Êàôåòî, êúäå å êàôåòî?
Ïëàíèíàòà ðîçîâåå ïî âúðõîâåòå. Ùóðöèòå ñïÿò â íàòåæàëèòå îò ðîñà òðåâè. Íåáåòî å ïóñòî. Íÿìà ãè îáëàöèòå. Çåëåíî å â êîðîíèòå íà äúðâåòàòà è å òèõî-òîëêîâà òèõî, ÷å ñå ÷óâà êàê ïòèöèòå ñå âïèâàò âúâ âúçäóõà. “Ãîñïîäè, çàùî àç?”
Òîïëàòà ïðåãðúäêà íà ñèíà ìè ìå âðúùà â òÿëîòî ìè. Ñëúíöåòî ñèÿå íàä ëÿòíîòî åæåäíåâèå. Äåâåò ÷àñà. Ñâúðøè ñå!
- Ñúíóâàõ òå, ìàìî!
- Ñúíóâàë ñè ìå?
- Õîäèõìå íà ó÷èëèùå!
- Êîãà?
-Òàçè íîù. Áÿõìå îáëå÷åíè â îðàíæåâè ðîêëè...
- È íîñåõìå êàìåííè ïëî÷è?
- Àç âúðâÿõ ïðåä òåá.
Çàãóáâàì ñå â äåòñêîòî ãëàñ÷å. “Çàùî, Ãîñïîäè? Çàùî íèå?”
-Ìàìî, âåäíúæ âèäÿõ åäíà ñèíÿ ñâåòåùà òîïêà, åäíà òàêàâà ïðîçðà÷íà è èçáóõíà çàùîòî òè ÿ ïèïíà. Èçãóáèõ ñå, íî íå ñå èçïëàøèõ çàùîòî çíàåõ, ÷å ùå òå íàìåðÿ... Çàùî ïëà÷åø? Çàùîòî òå ñúíóâàõ ëè?
Ëþáîïèòñòâî è ñòðàõ-òîâà å æèâîòúò ìè! È ñâåòëèíà, êîÿòî ñå ìú÷à äà çàòâîðÿ çàä ñòåíèòå íà ñúçíàíèåòî ñè. È ñîáñòâåíîòî ñè èìå, êîåòî ïîíÿêîãà çàáðàâÿì â èñòèíàòà íà ñúíèùàòà.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 05.04.2011 @ 13:02:27 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   linasvetlana

Ðåéòèíã çà òåêñò

Àâòîðúò íå æåëàå äà ñå îöåíÿâà ïðîèçâåäåíèåòî.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 04:06:36 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Ñúíèùà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.