Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 761
ХуЛитери: 1
Всичко: 762

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСмисълът на думите
раздел: Разкази
автор: apostolicia

Най-красивата дума е думата майка. Най-ужасяващата дума е думата рак...Само че могъществото на първата по никакъв начин не променя ужаса от втората.
Чували ли сте думата рак? Придружена с множество обяснения. Че е късно. Че няма смисъл да се оперира, защото самата анестезия ще я убие. Че тези огромни петна в мозъка са разсейки, а огнището е някъде другаде. Но няма смисъл да се търси къде, защото медицината разполага с много ограничени възможности, а изследванията са много тежки и само ще съсипят последните дни от живота ѝ... И я изписват. Отвсякъде. Абдикират от нея. Диагнозата ѝ я превръща в горещ картоф, който никой не иска да държи в ръцете си. Ти - също. Разбира се, полагаш грижи. Къде с любов, къде с отвращение, къде с пренебрежение, защото тя вече е стигнала до етапа, когато няма никаква представа какво говори и какво прави и памперсът става задължителен. Проблемът е, че тя няма представа, че няма представа. Единственото, което със сигурност знае, е, че няма как да е направила инсулт, както ѝ обясняваш, че нещата със сигурност са далеч по-зловещи, но кой знае защо никой не ѝ го съобщава. И става злобна.
Чували ли сте думата рак? Придружена с неизменното: „Радвайте се на последните ѝ дни. Нищо не може да се направи от медицинска гледна точка!” И ти я прибираш вкъщи, разместваш стаята й, уреждаш сестра да й слага „Дексаметазон” три пъти дневно – слава Богу, че е свястно момиче – купуваш купчини с памперси... и чакаш. Първия ден чакаш. Вцепенен. Не можеш да заревеш, както ти се иска, защото тя никак не е глупава и веднага ще се досети, че криеш истината. Иска ти се да се обадиш на някого, но не можеш, защото нямаш сили да овладееш тремора в гласа си, а не искаш да натоварваш хората с твоите трагедии. На втория ден се събуждаш с прозрението, че трябва да потърсиш все пак друго мнение. Сещаш се, че имаш приятел в Егати специалната болница и - щеш-не щеш да товариш хората, обаждаш му се. Веднага ти уреждат Егати специалната консултация с Уау-специалните доктори. Първият клати глава и казва – няма шанс. Безсмислено е, ще умре преди да е достигнала оперционната маса. Вторият ти обяснява все пак какъв е механизма на рака и как се разпространява той. Казва ти, че огнището всъщност не е в мозъка и за да се лекува рака, трябва да се открие от къде тръгва. Да, ама кой пък ще се разправя да търси корена му, на нея ѝ остава има-няма месец, защо да я тормозят със сложни изследвания, още повече, че медицината разполага с толкова ограничени възможности в тази област. Най-добре е да си намерите подходящ хоспис – и даже ти дават адрес. Мили хора! Но в момента ги мразиш!
Баси! Хосписът струва петдесетарка на ден, а баща ти далеч не е мултимилиардер, нито пък си намерил заровено имане, обикновен общински чиновник си – средна заплата, при това не много редовна, стрес, претоварване и върволица недоволни „граждани”, готови да те разкъсат само защото си чиновник. Карай! С историята с хосписа се прощаваш, само в краен случай, когато няма да можеш да понасяш вече крясъците ѝ от болка.
На третия ден пак чакаш. Отново си вцепенен. Правиш нещата автоматично – миене на зъби, къпане – все още ходи сама, само трябва да я придържаш, хранене – научава се полека да се храни с лявата ръка, защото дясната е почти парализирана и слабоподвижна. Което използваш, за да поддържаш у нея илюзията, че е направиа инсулт. Тя познава тази болест от родителите си. Не че се е грижила за тях. За тях се грижи перфектната ти сестра, която живее в друг град и се прави на загрижена, но това е просто маска, за да притъпи бунта ти при всяко миене на насран задник – на деветия ден вече не може да кантролира тази функция и се изпуска средно по два пъти дневно. В същото време непрекъсато пита за перфектната ти сестра и те нарича с името ѝ. Плаче за нея, мъчи се, а сестра ти дорне се обажда, чака ти да ѝ звъннеш по телефона.
На 14-тия ден осъзнаваш, че това е гадно, защото сестра ти все пак идва от другия град, помага ти с каквото може, виждаш, че и тя е изтормозена и вечерта се напиваш и ревеш на рамото ѝ – за първи път.
На петнайстия ден си казваш – добре, де, така ли ще седим и ще чакаме да дойде онази с косата. Та най-после това е майка ни. Ами ако има някаква грешка? Макар че си носил диска със записа от прегледа ѝ на скенер на поне седем доктора, кой от кой по- Уау, и всичките до един са ти казали едно и също – няма шансове – твърде късно.
И ти, докато разсъждаваш върху смисъла, отново се потапяш в най-ужасяващото чакане на света – бездейното чакане на съмъртта...


Публикувано от viatarna на 14.12.2010 @ 20:36:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   apostolicia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
544 четения | оценка 5

показвания 46951
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Смисълът на думите" | Вход | 14 коментара (26 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Смисълът на думите
от viatarna (viatarna@abv.bg) на 14.12.2010 @ 20:42:59
(Профил | Изпрати бележка)
!!!


Re: Смисълът на думите
от apostolicia на 15.12.2010 @ 07:48:55
(Профил | Изпрати бележка)
Образи, някак...

]


Re: Смисълът на думите
от joy_angels на 14.12.2010 @ 21:56:06
(Профил | Изпрати бележка)
...


Re: Смисълът на думите
от apostolicia на 15.12.2010 @ 07:49:09
(Профил | Изпрати бележка)
,,,

]


Re: Смисълът на думите
от stefka_galeva на 15.12.2010 @ 06:51:30
(Профил | Изпрати бележка)
Смисълът на живота!


Re: Смисълът на думите
от apostolicia на 15.12.2010 @ 07:49:44
(Профил | Изпрати бележка)
Чакането на смъртта? Дано не е така!

]


Re: Смисълът на думите
от anelim на 15.12.2010 @ 08:42:53
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави за силния текст! Най-трудното чакане...


Re: Смисълът на думите
от apostolicia на 15.12.2010 @ 11:19:02
(Профил | Изпрати бележка)
Невъобразимо трудно, затова и текстът не е предал достатъчно силно смисъла на думите. Благодаря!

]


Re: Смисълът на думите
от ASTERI на 15.12.2010 @ 11:42:29
(Профил | Изпрати бележка)
!!!
Поздрави за силата да напишеш всичко това!!!
Поздрави!


Re: Смисълът на думите
от apostolicia на 15.12.2010 @ 17:23:44
(Профил | Изпрати бележка)
Само ако можеше да я имам тази сила! Благодаря ти!

]


Re: Смисълът на думите
от zebaitel на 15.12.2010 @ 16:19:12
(Профил | Изпрати бележка)
Това се пише в много краен случай и след като е изстрадано! Дано не е така!


Re: Смисълът на думите
от apostolicia на 15.12.2010 @ 17:24:14
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че се отби при мен, Зеб!

]


Re: Смисълът на думите
от radi_radev19441944 на 15.12.2010 @ 17:21:34
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
По най-жесток начин е представена трагедията от един швейцарец - Фриц Цорн. Той описва собствената си агония в една автобиографична книга "Марс"и умира на 32 години. Странното заглавие "Марс" идва от неистовата му амбиция да се пребори с болестта, за което мобилизира всичките си сили.
Страшна е тази тема Ели.


Re: Смисълът на думите
от apostolicia на 15.12.2010 @ 17:29:03
(Профил | Изпрати бележка)
Да, зная, четох за това. Проблемът възниква когато няма желание за справяне с болестта. Темата е наистина страшна. Особено съм гневна на българското здравепогубване. Дори смятам, че е крайно време в НПК да се предвиди специален член: Който се осмели да нарече системата в този ѝ вид здраве"опазване", подлежи на наказание - 5 години строг каторжен труд без право на замяна. - това например би отговаряло на ситуацията с онкоболните в момента!

]


Re: Смисълът на думите
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 15.12.2010 @ 18:15:01
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Кураж, момиче!!!
Няма правилни думи...
Преди 5 години загубих баща си, след агония, за която не искам да си спомням...
Но преди 2 години, когато при мама се установи рак в напреднал стадии, ужасът беше неописуем...Представи си цялото ми отчаяние и безпомощност като лекар...Накрая тя ме молеше да...й помогна да свършат болките.../знаеш как е с наркотичните аналгетици в тъпата ни държава/ - "Мамо, как ще живея после с тази мисъл" - плачех аз и не можех да се реша...
дАНО да е на по-добро място - никога няма да спре да ми липсва...
Затова - кураж, миличко!!!С теб съм!


Re: Смисълът на думите
от apostolicia на 15.12.2010 @ 21:15:23
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, сърдечно благодаря!

]


Re: Смисълът на думите
от sia на 24.12.2010 @ 12:30:03
(Профил | Изпрати бележка)
Майка умря преди 13 години от рак,
а тате миналата, на Стефанов ден, знаеш
че пиша за него.
За нея още не мога...
Толкова съжалявам...
Прегръщам те, не знам какво друго да кажа сега...


Re: Смисълът на думите
от apostolicia на 25.12.2010 @ 19:36:15
(Профил | Изпрати бележка)
Нищо не казвай, скъпа Сиа, нищо... Честита Коледа и... ти знаеш.

]


Re: Смисълът на думите
от sonnic на 29.12.2010 @ 17:55:04
(Профил | Изпрати бележка)
Жестоко е и като смисъл на думите, и като реалност!!! Не знам сила или слабост е да изкажеш болката?! Но за четящите определено е размисъл, който дава сила.
Поздравления, мила Ели!


Re: Смисълът на думите
от apostolicia на 30.12.2010 @ 09:46:36
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Сонка! Радвам се, че се завърна.

]


Re: Смисълът на думите
от danirojari на 13.01.2011 @ 23:35:47
(Профил | Изпрати бележка)
??????????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Re: Смисълът на думите
от doktora на 01.02.2011 @ 11:36:51
(Профил | Изпрати бележка)
...


Re: Смисълът на думите
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 10.02.2011 @ 16:12:36
(Профил | Изпрати бележка)
Разтърсващо! Дори и да не си го изпитал, изтръпваш, да не говорим пък, ако си го преживял!


Re: Смисълът на думите
от apostolicia на 10.02.2011 @ 21:24:48
(Профил | Изпрати бележка)
В изключителни случаи си позволявам да пиша за неща, които действително съм преживяла. И именно в тези случаи съм адски безсилна да предам чувството така, както го правя в измислените разкази с измислените герои. Слаб разказ, но пък ужасът... не се описва никак!

]


Re: Смисълът на думите
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 20.03.2011 @ 18:11:16
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Само който не го е преживял, не знае ужаса на такова чакане. Много силно и много преобръщащо.
Поздрав!


Re: Смисълът на думите
от apostolicia на 19.07.2012 @ 09:20:09
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]