Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 706
ХуЛитери: 4
Всичко: 710

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: Marisiema
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПреоткритата Европа - 7
раздел: Есета, пътеписи
автор: krasavitsa

Рубенс до клозета

Както се шегуваше един мой състудент от провинцията, София си е София. Ходиш си, вика, по улиците, даже един плакат да видиш само лепнат някъде, пак е култура. Та и аз ще се пошегувам – абе Брюксел си е Брюксел. Отидеш до клозета - и пак глътнеш култура.
Всъщност не самият клозет, а тъмното му преддверие ми предостави културното изживяване или по-скоро стрес, защото най-неочаквано за мен там бяха изложени две от както винаги едромащабните картини на Рубенс. Погледнах надписа до картината – защото тоя Рубенс, като е оставил над 600 картини, може пък аз нещо да греша и да си въобразявам. Ама не, пише си го – Рубенс е. Разкъсвайки се от бързане, веднъж гонена от естеството на калната человеческа природа и втори път от съзнанието за недостига на време, щракнах набързо едната -“Ансегисус и света Бега” и оставих за по-късно разсъжденията върху странното неуважение на музея към великия художник.
Когато у дома се разшетах из интернет, защото ми беше интересно кой е този Ансегисус с вид на богат търговец, а изрисуван редом със светица – тя пък изобразена богато облечена като негова съпруга, попаднах на доста сайтове с рубенсови картини. Намирах картината, но все нещо ме гложди отвътре – уж е същата, ама не е съвсем. След което започнах сравнявам своята снимка с картините в интернет – нещо като забавлението “намерете разликите”. Първата разлика - която си е съвсем очевидна е, че на сниманата от мен картина светицата е сложила лявата си ръка на перило, покрито с нещо като шарен ориенталски килим. На тази, която сайтовете ми показваха като оригинал, няма такова нещо. Може ли да са отрязали долната част? Започнах да търся картината в повече сайтове. Навсякъде перилото с килима го нямаше. Докато в един сайт не забелязах съобщение, че картината се продава от... от Кралския музей за изящни изкуства в Брюксел, и то на скромната цена от около 300 долара. О, Боже! Сайтът беше за онлайн продажба на копия на картини на стари майстори – гарантирано ръчно рисувани с масло от добри кописти. Можете да си поръчате желан от вас размер – само без размера на оригинала, моля. Снимала съм копие, в което има нарочно добавени елементи, за да го отличават от оригинала и да няма съмнения, че е опит за фалшификация. Толкова добри кописти? Започнах да сравнявам лицата на двете картини. И какво забелязах! В оригинала погледът на Ансегисус е сериозен, а света Бега гледа доста приветливо. В копието обаче нейният поглед е някак блуждаещо разсеян и сериозен, а Ансегисус се усмихва едва ли не с усмивката на Мона Лиза... Копистът е разменил усмивките им! Не добър, а изключителен ми се вижда този художник, чието име не бяха сметнали за нужно да напишат. Наистина – изложен на стената между мъжката и дамската тоалетни, но все пак би било по-уместно да бяха написали че това са копия, отколкото да си помисля, че са отредили там място за големия художник. И пак ще кажа – превъзходни копия! А цената им дава материал за размисли колко добре е платен трудът на хората на изкуството навсякъде, не само у нас.

(следва)


Публикувано от Administrator на 12.11.2010 @ 21:08:24 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   krasavitsa

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 16:44:31 часа

добави твой текст
"Преоткритата Европа - 7" | Вход | 4 коментара (13 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Преоткритата Европа - 7
от zebaitel на 16.11.2010 @ 19:58:17
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Красавица,
Моите поздравления за страхотните ти пътеписи! Написани са изключително увлекателно, с толкова неочаквана информация, която едва ли може да се почерпи от другаде и с неподражаемия ти усет към интересното, че не исках да спирам, за да ти пиша отделни коментари, докато не прочета всичко/поне дотук/! Радвам се, че си решила да ги напишеш и чакам с нетърпение следващите части! Благодаря ти!


Re: Преоткритата Европа - 7
от Markoni55 на 29.01.2011 @ 19:21:12
(Профил | Изпрати бележка)
Харесва ми изследователският ти дух. Колкото за цената на труда на художниците - мога да ти говоря много.


Re: Преоткритата Европа - 7
от secret_rose на 13.10.2011 @ 17:03:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
На една разпродажба в Русия и аз се сдобих с интересна картина, копие, но от друг именит художник за съвсем ниска цена. Понякога истинското изкуство е "сред грънците до рибния пазар", както тогава се изрази преподавателя ми, с който посетихме разпродажбата... :)
Картината е Юдиф на Джорджоне и е уникална, след огледа, който потърсихме от специалисти, се оказа, че почти няма разлика с оригинала. Аз всъщност се точех за Левитан, ама... :)))
Имаш набито око за ценностите.


Re: Преоткритата Европа - 7
от elsion (negesta@gmail.com) на 13.10.2011 @ 18:28:12
(Профил | Изпрати бележка)
интересно (и не само това, аз тихичко си чета:)