Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 859
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 862

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàâèêè
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: chergligan

Äîíåñå ÿ ãîðñêèÿò Äèìèòúð,êîíôèñêóâàë ÿ îò áðàêîíèåðè,êîèòî óáèëè ìàéêàòà è âçåëè ìàëêîòî è.
-Õðàíè ÿ, Èâàíå,òè îáè÷àø æèâîòèíêèòå.Ïðîòîêîë èìà çà íåÿ â ïîëèöèÿòà.Êîãàòî ïîðàñòíå ùå âèäèì-èëè â ãîðàòà ùå ÿ âúðíåì,èëè â ãðàäñêèÿ çîîïàðê.
Èâàí çàõðàíè ñúðíè÷êàòà ñ êîçå ìëÿêî.Òðóäíî ÿ íàêàðà äà çàõàïå áèáåðîíà íà øèøåòî,íî ïîñëå,ñëåä íÿêîëêî äíè,íå ìîæåøå äà ÿ îòäåëè îò íåãî.Äà ñå íå íàäÿâàø,÷å äèâàòà
ïðèðîäà òàêà áúðçî ñâèêâà ñ ÷îâåêà. Ñúðíè÷êàòà Âèêè,òúé ÿ íàðå÷å Èâàí,âúðâåøå ñëåä íåãî êàòî ìàëêî êó÷åíöå.Ìîæå áè çàùîòî ðúöåòå ìó âèíàãè ìèðèøåõà íà ìëÿêîòî, ñ êîåòî ÿ êúðìåøå.Ñúðíàòà ðàñòåøå ñ äíè.Ñêîðî çàïî÷íà äà ÿäå ðàçáúðêàíà íà êàøèöà öàðåâè÷íà ÿðìà,ïîñëå çúðíî è âñÿêàêúâ ôóðàæ,êàêúâòî ÿäÿõà êîçèòå.Êîñúìúò è ñå çàãëàäè.Êîçèòå ñâèêíàõà ñ íåÿ è ÿ ïðèåìàõà ñðåä ñâîåòî ñòàäî çà ðàäîñò íà Èâàí.Åäèíñòâåíî êó÷åòî Øèøìàí ÿðîñòíî ëàåøå ïî Âèêè è âñå íå ìîæåøå äà ðàçáåðå çàùî å òóê òîâà ãîðñêî ñúçäàíèå.Ìíîãî òðóä ïîëîæè Èâàí,íî íàêðàÿ óñïÿ äà íàó÷è êó÷åòî ñè,÷å òîâà êðåõêî ãîðñêî æèâîòèí÷å å ÷àñò îò ìèðíèÿ ñâÿò,çàòâîðåí â ñåëñêèÿ äâîð.È ñåãà Èâàí íå ñå áîè îò ñòðàííîòî ñúæèòåëñòâî íà Øèøìàí è Âèêè.Áîè ñå òîé îò äåíÿ,êîãàòî ùå äîéäå ãîðñêèÿ Äèìèòúð çà äà âçåìå îò íåãî ïðîòîêîëèðàíàòà ñúðíà.Äîéäå è òîçè äåí.
-Ùå ÿ âúðíåì â ãîðàòà,òàì è å ìÿñòîòî.Áëàãîäàðèì çà ãðèæèòå,Èâàíå,íî äèâîòî èñêà ñâîáîäà.Òî íå å êàòî òâîèòå êîçè.
È äæèïúò íà ãîðñêèòå îòâåäå Âèêè çàâèíàãè.
Íÿêîëêî äíè Èâàí õîäåøå íàòúæåí.Ìèëî ìó áåøå ñòàíàëî ñúðíåòî è ñåãà áåç íåãî,äâîðà ìó ñå ñòðóâàøå ïðàçåí è ïóñò.Òúãàòà ìó ïîóòèõíà êîãàòî ïðî÷åòå â åäíî ëîâíî ñïèñàíèå,÷å äèâå÷ íå ñå îïèòîìÿâà,÷å ðàíî èëè íúñíî âçåòî îò ãîðàòà æèâîòíî îòíîâî ñå âðúùà â íåÿ.“íàèñòèíà å òàêà-ìèñëåøå ñè òîé-èíàê îòäàâíà õîðàòà äà ñà îïèòîìèëè ñúðíà,áëàãîðîäåí åëåí,ãëèãàí,ëèñèöà,âúëê.Çà òàì å òÿ-Âèêè.Ñàìî çà òàì,çà äèâàòà ãîðà å íåéíàòà êðàñîòà.

*

Îñòàâèõà Âèêè â Ñðåäíà ãîðà,íà äâàäåñåò êèëîìåòðà îò ñåëîòî.
Âå÷åðòà áåøå èçïúëíåíà ñúñ ñòðàõ è ñ íåùî äðóãî-âúëíóâàùî,ïîçíàòî è áëèçêî.Íàñêîðî îòòóê áåøå ïðåìèíàëî ñòàäî ñúðíè.Ïðåç öÿëàòà íîù ìèðèñúò íà òîâà ïîçíàòî è áëèçêî òó ñå çàñèëâàøå,òó îòñëàáâàøå ñúâñåì. ðàííàòà óòðèí ñðåùó Âèêè èçñêî÷è íåùî,êîåòî ïðèëè÷àøå íà ïîçíàòèÿ îò ñåëñêèÿ äâîð Øèøìàí.Âèêè òðåïíà è ñå ïîäãîòâè çà áÿã,çàùîòî Øèøìàí âèíàãè ÿ áëúñêàøå íà çåìÿòà,à òÿ íå îáè÷àøå òàçè ãðóáà èãðà.Ïðèëè÷àùèÿò íà Øèøìàí çâÿð ñå õâúðëè ïî ñúùèÿ íà÷èí âúðõó íåÿ,íî ïðåäè äà ÿ ñúáîðè íà çåìÿòà,Âèêè óñåòè îñòðè çúáè äà ñå âïèâàò â øèÿòà è.Òîâà áåøå ïî-ðàçëè÷íî,ïî-óæàñíî îò ãðóáàòà èãðà íà Øèøìàí.Âèêè íå ðàçáèðàøå,òÿ íå ìîæåøå äà çíàå,÷å òîçè çâÿð,êîéòî ÿ íàïàäà å ãëàäåí ÷àêàë.Íî ïîêîëåíèÿòà,æèâè â êðúâòà è,êðåùÿõà:“Áÿãàé!“ È òÿ ñå îòñêóáíà,ïîáÿãíà îò òàçè èãðà,êîÿòî íîñåøå ñìúðò.
Ëåòåøå ïðåç ãîðàòà ñúðíè÷êàòà Âèêè.Ïîñëå îòíîâî ÿñíî óñåòè ìèðèñà íà îíîâà-áëèçêîòî è ðîäíîòî.Ïîñòåïåííî Âèêè çàáàâè êðà÷êà-÷àêàëúò áåøå èçîñòàíàë-è òÿ òðúãíà ïî ñëåäàòà íà ïðåìèíàëîòî ïðåäè íåÿ ñòàäî ñúðíè.
À òàì,â îòñðåùíèÿ õðàñòàëàê,ÿ äåáíåøå íåùî ïî-ñòðàøíî îò ãëàäíèÿ ÷àêàë.
Èçòðåùÿ èçñòðåë...


*

...Îò ãîðàòà èçëÿçîõà äâàìà.Ïðèáëèæèõà ñå äî ïðîñòðåëÿíàòà ñúðíà.Ñâàëèõà ïóøêèòå,èçâàäèõà íîæîâå.Çàïî÷íàõà äà äåðàò óáèòèÿ äèâå÷.Ïî-ñòàðèÿò îò äâàìàòà èçâåäíúæ ñïðÿ,çàãëåäà ñå â ãëàâàòà íà ñúðíàòà,îòïóñíà íîæà.Äúëãî ñòîÿ òàêà,íàâåë ãëàâà,âçèðàøå ñå â íåùî,êîåòî ìëàäèÿ íå âèæäàøå.À ìëàäèÿò ðàáîòåøå óñúðäíî.Õðúñ...õðúñ...õðúñ...Íîæúò ëîâêî îòäåëÿøå êîæàòà è ïîä íåÿ ñå îòêðèâàøå ëúñêàâî,íåæíî,êðåõêî ìåñî.Ñ âñÿêî äðàñâàíå íà íîæà ñå ïîêàçâàøå îêîëî ïåäÿ îò òîâà ìåñî,òîëêîâà êîëêîòî å ãîëÿìà ïëàñòìàñîâàòà âàêóóìèðàíà îïàêîâêà ñ êîòëåòè,êàêâèòî ñå ïðîäàâàò â ñóïåðìàðêåòà.
Ñòàðèÿò ïîãëåäà îòêðèâàùèòå ñå ïîä íîæà êîòëåòè,ïîãàäè ìó ñå è òîé ïðåìåñòè ïîãëåä îòíîâî êúì ãëàâàòà íà óáèòàòà ñúðíà. úãëèòå íà äâåòå ñèíüî-çåëåíè,èçóìðóäåíè î÷è ñå áåøå ñúáðàëà òå÷íîñò-ñúëçè ëè áÿõà òîâà?Ñúðöåòî íà ñòàðèÿ òðåïíà,íåùî ãî çàáîëÿ â ãðúäíàòà êîñò,òàì ìåæäó äâåòå ãúðäè.Óïëàøè ñå-äîêòîðúò ìó áåøå êàçàë,÷å ïðè íàñòúïâàù èíôàðêò çàïî÷âà äà òå áîëè òî÷íî òàì,íà òîâà ìÿñòî.Ïîå ñè ðàâíîìåðíî äúõ,îïèòà ñå äà áðîè áàâíî è íà âñÿêî ÷èôò ÷èñëî äà âäèøâà.Êàòî ÷å ìó ïîîëåêíà.Îëåêíà ìó,êîëêîòî äà ïðîäóìà:
-Òàíüî,êàê íå òå áåøå ãðÿõ äà óáèåø òàêàâà êðàñîòà?
-Ñòèãà áå, áàé Ìè÷î,íå ìå çàêà÷àé.Êàêâî òè ñòàíà ñåãà?Ñòèãà,ñòèãà ñè ìå çàäÿâàë!Ñòèãà...Äà íå òå çíàì êîëêî ñè ãè óáèâàë...
-Óáèâàë ñúì,íî òàêàâà êðàñîòà íèêîãà íå áÿõ óáèâàë... - â ãëàñà íà ñòàðèÿ ïîòðåïåðâàøå èäâàùèÿò èíôàðêò.
-Ïðàâ ñè,áàé Ìè÷î,êðàñîòà óáèõ,äà ìå ïðîñòè ãîñïîä.Íî òóê,ñòàðåö,èìà ïîíå òðèéñåò êèëà ÷èñòî ìåñî.
Ñòàðèÿò íå ìîæà äà ÷óå ïîñëåäíèòå äóìè...


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 20.07.2010 @ 23:24:09 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   chergligan

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
389 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 38273
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"âèêè" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: âèêè
îò ASTERI íà 21.07.2010 @ 08:50:45
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðîñòî... íÿìàì äóìè!
Òàêà âúëíóâàùî å ðàçêàçàíî...
Ïîçäðàâè!


Re: âèêè
îò anelim íà 29.07.2010 @ 10:19:53
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õóáàâî ïèøåø. Äóìèòå ìå ãðàáâàò îò ïúðâèÿ ðåä, à ïðè ïðî÷èòà íà ïîñëåäíèÿ òúãà èçïúëâà ñúðöåòî...
Ïîçäðàâè!