Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 779
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 779

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàShoka (Òúãà)
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: doriana-doriana

Äîðè äà ïîëåòÿ, ïàê íÿìà äà ñòèãíåì íàâðåìå. Êúùàòà å íÿêúäå âúâ âèñîêîòî, à àç ñúì ñìà÷êàí â íèçèíèòå ïðè òåæêèòå ìúãëè è ãúñòèòå êîìèííè ïóøåöè, ñòåëÿ ñå çàåäíî ñ òÿõ, ïðîìóøâàì ñå ïðåç ïðîöåïèòå íà ÷åð÷åâåòàòà è äèøàì. Âúïðåêè, ÷å ñå ñòðåìÿ äà ëåòÿ êúì âèñîêîòî.
À âèñîêîòî å äàëå÷ – â ïëàíèíàòà ïúïëè ðèìñêè ïúò. Ñâúðçâà ñåëöåòî ñ áëèçêèÿ ïëàíèíñêè ãðàä. Ðèìñêèÿò ïúò å èçòî÷èë ñíàãà ñÿêàø îò îòâúäíîòî, íàïóêàíè ñà ãëàäêèòå ìó ïëî÷è, êîèòî íàäçúðòàò òóê-òàì èçïîä êàëòà è ñìà÷êàíèòå åñåííè ëèñòà. Ïòèöèòå ãè íÿìà – èçáÿãàëè ñà. Îáëàöèòå ïúòóâàò íàä ïúòÿ â îáðàòíà íà íåãî ïîñîêà. Òèøèíà. È íåêà áúäå Òèøèíà! Ñåëöåòî ñúñ ñòàðèííèòå ñè êúùè äðåìå. Ñúðöåòî ìó òóïòè çàðèòî íÿêúäå â äúëáîêîòî íà çèìíèíèòå, êîèòî ñà íàòðóïàíè â ìåõàíèòå ìó. Ëèöåòî ìó å çàáóëåíî îò ìúãëèòå è êúùíèòå ïóøåöè. Êàëäúðúìèòå ìó ñà óäàâåíè îò âÿëè ïëàíèíñêè ïîòî÷åòà, ñïóñíàëè ñå ïî íèêîå âðåìå. Ãëåäêàòà óìèðîòâîðÿâà, óòàÿâà òúãàòà, ïðàùà ÿ íàäàëå÷ – ïðè èçãóáåíèòå ïòèöè.

Äè êðà÷è äî ìåí, çàáóëåíà â ñàìîòàòà ñè. Íà ãëàâàòà ñè å íàäÿíàëà ñìåøíàòà ïëåòåíà øàïêà íà äúùåðÿ ñè – æúëòî, ìîðàâî è çåëåíî, à â ñòðàíè íà ÷åëîòî ãðåå ïëåòåíî ÿðêî öâåòå. Êåñòåíÿâèòå é êîñè ñà ùðúêíàëè èçïîä øàïêàòà è âÿòúðúò ãè ïëåòå ñÿêàø ëó÷åíè ñòðúêîâå çà ïðîäàæáà.  ïëàíèíàòà íÿìà íóæäà îò ãðèì ëèöåòî é.  ïëàíèíàòà ëèöåòî é å âîñú÷íà ðåëèêâà, èçíèêíàëà âíåçàïíî îò ÷óæäî íàõîäèùå. Ìúë÷èì. Íÿìà íèùî çà ñïîäåëÿíå – ïåéçàæúò íàïîìíÿ äðåâíîòî âðåìå íà ìåðîâèíãèòå è ïîðòàëèòå êúì áúäåùåòî. Îãîëåëè, äúðâåòàòà ñà â êàòàòîíèÿ íà äóõà, à íèå äâàìàòà ñ Äè âúðâèì ìåæäó òÿõ.

Íèå äâàìàòà ñ Äè. Ïðèíöèïíî íå ñå ïîçíàâàìå. Èñêàì äà êàæà – òÿ íå ìå ïîçíàâà, íî àç ÿ îïîçíàì äîñòà äîáðå. Äîâåäîõ ÿ äî òîâà ñúñòîÿíèå äà òðúãíå ñàìà è ïî áîñè âúæäåëåíèÿ èç ñóõèòå òðåâè íà Áàëêàíà, âèñîêî òàì, äåòî ãíåçäÿò âåòðîâåòå è ñå ðàæäàò èäåèòå. Ñàìàòà òÿ íå ïðåäïîëàãà, ÷å àç ÿ íàêàðàõ äà ïîèñêà Ðèìñêèÿ ïúò è áðîäåíåòî êúì íèêúäå â êðàÿ íà äåêåìâðè. Êúùàòà, â êîÿòî Äè ñïè òðåòà ïîðåä íîù å íà äâåñòà ãîäèíè. Äâåñòà ãîäèíè è ïîëîâèí âå÷íîñò. Îò îäæàêà íà êúùàòà ëúõàò íåïîçíàòè ñïîìåíè è ñúíèùà – îò äðåâíè âðåìåíà. Ñ âëèçàíåòî, ìèðèçìàòà îùå îò âúíøíîòî ñòúëáèùå ñå óñåùà êàòî íåùî õàðî, êàòî ïîëóèçãíèë ÷àì îìåñåí ñ òàìÿí è çàòîâà Äè ñå ñïúíà è ñå òúðêîëè íàäîëó – îò èçíåíàäà, îò íåìîù ïðåä ñòàðèíàòà è îò òîëêîâà ñòðåìåæè äà ñå ïîòîïè â îòìèíàëîòî âðåìå íà òîâà äðåâíî ñåëî.

- Èåí-íå, äå-óñ, óðó-óõ! À-ìåí! – òîâà ñà ìîèòå äóìè, íî êàçàíè íà îáùèÿ íè äðåâåí åçèê. Íå ãè ñïîäåëÿ Äè ñ íèêîìó, íî é ñå ïðèñúíèõà, íàïàäíàõà ÿ âíåçàïíî è íåî÷àêâàíî. Ïîðàäè òàçè ïðè÷èíà ñìå ñ íåÿ òóê – çà èçïèòàíèå íà äóõà.

Çàùî å òúæíà Äè? Çàùî ìå ïîñëåäâà ïðåç ïîëîâèíàòà ñòðàíà äî òîâà çàáðàâåíî îò âðåìåòî íà ïîòîïà ñåëî (â êîåòî âúïðåêè òîâà æèâååõà âñå îùå õîðà, ìàêàð è ñòðàííè êàòî äðåâíè èçêîïàåìè)?

Áåäíà ìè Äè! Òúãàòà òîëêîâà òè îòèâà! Çàòîâà ÿ ïîñëåäâà...ïîñëåäâà ìåí - Èñ, êîéòî ñúì áåñúò â òåá! Òàêà, êàêòî ñå ñëåäâà ïëàíèíñêè âîäà÷ è åòî – âîäÿ òå êúì ñòðúìíèíèòå íà íåÿñíîòî òè ìèíàëî, îò êîåòî ñè èçïëóâàëà, íî òè òîâà íå ãî çíàåø!  äúëáîêîòî íà ïîäñúçíàíèåòî òè å çàòúíàëî âèæäàíåòî çà ñàìàòà òåá êàòî ïðîëåò, íî ñåãà ñúçíàòåëíî âúðâèì ñ òåá êúì òâîÿòà çèìà. Êàëåí å ðèìñêèÿò ïúò, îêàëÿí êàòî äóøàòà òè, ñ èçðàíåíè êðàêà êàòî òâîèòå è çàäóøåí îò ïðèëèâíèòå âúëíè íà ìèëèîí âúïðîñè. Òúãàòà òè å òâîÿò âîäà÷. Íÿêúäå îòäàâíà ñè ïðåòâîðèëà îò ãíåâà òúãà è ñè ãî âúðíàëà íà áèëîòî íà ïëàíèíàòà. Ñ î÷èòå íà òúãàòà ùå ïîãëåäíåø îòâèñîêî ñâåòà, îòòàì, êúäåòî ãíåçäÿò âåòðîâåòå è ñå ñïëèòàò êîñèòå òè è íàòàì, íàêúäåòî îáëàöèòå îòèâàò äà ðàæäàò ïóñòèíè áåç äúæä...



Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 15.04.2010 @ 11:59:53 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   doriana-doriana

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 05:07:59 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Shoka (Òúãà)" | Âõîä | 4 êîìåíòàðà (5 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Shoka (Òúãà)
îò mariq-desislava íà 15.04.2010 @ 23:08:12
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
âäúõíîâÿâàùî ïèøåø, Äîðèàíà


Re: Shoka (Òúãà)
îò sonnic íà 15.04.2010 @ 19:20:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
"Íÿêúäå îòäàâíà ñè ïðåòâîðèëà îò ãíåâà òúãà..."
Íåâåðîÿòåí îáðàç ñè ñúòâîðèëà! Ïîçäðàâè!


Re: Shoka (Òúãà)
îò kalin8 (b.kalinov578@abv.bg) íà 15.04.2010 @ 12:19:45
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://kalin8.blog.bg/
Ìèñòè÷íà òúãà!
Ïîçäðàâëåíèÿ çà ðàçêàçà!
Á.


Re: Shoka (Òúãà)
îò gfstoilov (gfstoilov@abv.bg) íà 25.08.2010 @ 11:07:54
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://gfstoilov.blogspot.com/
...ïóñòèíè áåç äúæä - î÷è îñòàâåíè áåç ìå÷òè...


Re: Shoka (Òúãà)
îò doriana-doriana íà 25.08.2010 @ 11:39:10
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://doriana129.wordpress.com/
Âñúùíîñò àëþçèÿòà áåøå çà äðóãî, íå çà î÷è îñòàâåíè áåç ìå÷òè...Ïî-ñêîðî òðÿáâàøå äà å ïðåïðàòêà êúì òúãàòà è ñàìîòàòà ïîðàäè íåâúçìîæíîñòòà äà ñå ïðåâúçìîãíå äúëáîêàòà áèòèéíà ìàòåðèÿ èëè äà ÿ ñëååø ñ ìå÷òèòå ñè, îòêîëêîòî, ÷å íÿìàø ìå÷òè!
:)

]