Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 480
ХуЛитери: 5
Всичко: 485

Онлайн сега:
:: hunterszone
:: haboob
:: LeoBedrosian
:: ivliter
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДамата от цветната къща
раздел: Фантастика
автор: Usmiv4ica

Обичам да ходя на гости на жената от цветната къща.
Казваме й цветна, не заради фасадата. Тя е облицована ненатрапчиво с жълт пясъчник. Името й е дадено заради цветята, които от ранна пролет до късна есен сякаш извират в градината й. Дори и сега под снежните шапки се усеща великолепието на добре оформените храсти, на малките дръвчета и на причудливите фигури и саксии от камък и дърво, допълвани на места с орнаменти от глина и кована мед.

Не, не мислете, че ви описвам двора на музей от началото на 21-ви век или на ботаническа градина. За свикналите с изящните фигури от кристал, със стилно оформените тенти и джакузита, с изкуствените, светещи фотосоларни дървета, с кътчетата за почивка от приспособяващи се по тялото материи, както и с холограмните изображения, създаващи всякакви илюзии, тази къща вероятно изглежда примитивна. Но, уверявам Ви, че опознаете ли я, ще сте запленени от допира до старо дърво, така различно от гланца, с който сме свикнали, от мириса на борова смола от огъня в камината, а не от освежителите в инсталацията за микроклимат. Но най-интересна е стопанката на къщата. От позицията на моите още нямащи право на пълнолетие години бих я нарекла старица, но доброто ми възпитание я нарича просто възрастната дама. А и независимо от това, че помни и края на миналия век, в осанката и излъчването й все още има нещо красиво. Косите й са толкова бели, че подчертават загара на лицето й. Би приличала на негатив на черно-бяла фотография, ако не бяха очите й – понякога зелени, понякога кафяви, но винаги пъстро топли. Гласът, с който ме посреща, е също пъстър и топъл. Кара те да се чувстваш разтапящо приятно, да се отпуснеш, да се довериш. И неусетно вече седите на диванчетата с бродирани възглавнички, пиете от порцелановите чашки с форма на лалета, хапвате шоколадови сладки със сметанов пълнеж от чинийки, оформени като листа, и си бъбрите.

Бъбрите ли казах? Обикновено бъбря аз. Тя слуша, усмихва се, понякога пита за нещо. Не укорява, не дава съвети, не ми опява, но след като поговоря с нея моите потресаващо ужасни проблеми вече или са намерили разрешението си, или поне изглеждат смехотворно незначителни.

Най-обичам да идвам тук по празниците – Коледа и Нова година. Толкова е спокойно и отпускащо след суетнята на пазаруването, шумните събирания и многобройните пожелания по видеофоните. Дамата винаги се радва на подаръците ми, въпреки че май не избирам най-подходящите. Така де! Преди две години й подарих шапка и ръкавички с шарени пискюлчета и съседите се усмихваха развеселени, когато я срещаха. Но аз все още не разбирам тези ограничителни правила за възрастни. Пастелни, сиви и черни цветове. Скука! Защо ли се шаблонирах тази година и й избрах камбанки за украса, вместо диадемата с пеперуди, която толкова щеше да й отива. Енергийните им полета ги държат така, че да кръжат, пърхайки с крила, на около сантиметър от косата.

Коледа е. Уютно ми е. Приютено и спокойно. Натъжават ме само закачените над камината чорапчета. Някак разбирам, че е по-добре да не питам, защо хората, на които принадлежат, никога ни идват да си получат подаръците.

Една от пръчките в камината се пропуква. Завихрят се искри. Мирише на борова смола. Топло е. И отпускащо.

Събуждам се и дълго не мога да осъзная, къде съм. Стая с удобни кресла. Сива рокля. Ръка с добре поддържан маникюр ми подава енергизиращ коктейл. Глас с професионално шлифована учтивост уверява майка ми, че сеансите ще помогнат за преодоляване на клаустрофобията ми. Тя е обичайна за много тийнейджъри, откакто се налага да живеем под защитните куполи.

Не ми се тръгва. Възрастната дама ще е толкова самотна на Коледа без мен.


Публикувано от valka на 29.12.2008 @ 23:09:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   Usmiv4ica

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 10


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 22:48:11 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Дамата от цветната къща" | Вход | 10 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Дамата от цветната къща
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 30.12.2008 @ 07:15:33
(Профил | Изпрати бележка)
Защо тази Коледа и Нова година са по-тъжни, дали това ни е орисията, или пък криза има ...

Обади адреса на дамата да се посгрея и аз, Усмивчице.

Лео


Re: Дамата от цветната къща
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 30.12.2008 @ 07:32:06
(Профил | Изпрати бележка)
"И неусетно вече седите на диванчетата с бродирани възглавнички, пиете от порцелановите чашки с форма на лалета, хапвате шоколадови сладки със сметанов пълнеж от чинийки, оформени като листа, и си бъбрите."
Хубаво е, а най-хубавото е, че може да се превърне в реалност :) Само ела с мен на гости при старата дама, която е най-удивителният човек за мен. Освен всичко, което си описала, тя храни и помага на много от хората в селото. И пази жив българския дух! :)


Re: Дамата от цветната къща
от kristi на 30.12.2008 @ 09:42:04
(Профил | Изпрати бележка)
Уютно ми е в тази цветна къща, усмивчице! Позастоях се, послушах... Вярно, тъжно ми стана, но не ми се тръгва, не ми...

Весели празници!


Re: Дамата от цветната къща
от miglena на 30.12.2008 @ 16:01:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
.... ще ми се да вярвам, че както се спряхме на ръба на ядрената война през миналото столетие, ще успеем да спрем и земеунищожението ... гледа ли филма Денят в който земята спря да се върти

И дано технологиите се ползват все повече за добро и за общуване с приятели и споделяне на радост

http://www.vbox7.com/play:530793f1

Весели и усмихххХХххнати празници!


Re: Дамата от цветната къща
от regina на 30.12.2008 @ 16:48:04
(Профил | Изпрати бележка)
това е един Рей Бредбъри с усмивчица!!!

Щастилива настъпваща, фантазьорке!!!
Прегръдка!
(аз съм старата дама:)


Re: Дамата от цветната къща
от dandan на 31.12.2008 @ 09:40:32
(Профил | Изпрати бележка)
И фантастично, и толкова истинско.
Всеки има едно местенце, което е цветната къща с уют и човешка топлина - толкова необходими във времето на страховете ни.

А твоето е прекрасно, Усмивчице!


Re: Дамата от цветната къща
от Ufff на 31.12.2008 @ 11:59:58
(Профил | Изпрати бележка)
Защо имам чувството, че си ме запознавала с нея?!)
Да намериш много подаръци в чорапчетата! Материални и нематериални!
Една чисто Нова година с много щастливи късмети вътре! {}


Re: Дамата от цветната къща
от betina на 01.01.2009 @ 01:53:40
(Профил | Изпрати бележка)
Изтънчен разказ, Usmiv4ice.
По особен начин - завладяващ.
С особен зимен привкус.

ЧНГ!


Re: Дамата от цветната къща
от Liulina на 01.01.2009 @ 08:41:52
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Поздравявам те за тази фантастична приказка дошла от бъдещето.
Пожелавам ти това бъдеще да е по - топло и уютно!
Честита Нова Година 2009!


Re: Дамата от цветната къща
от sineva на 01.01.2009 @ 15:08:10
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова ми хареса тази ,,цветна къща ,, Усмивчице!
Толкова топлина, красота и уют излъчва...
Благодарение на чудесния ти разказ.
Благодаря ти за цветята...
На които усетих невероятния аромат...
Честита Нова 2009 година!
Да ти е винаги цветно на душата!
Поздрав!:)))