Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 443
ХуЛитери: 4
Всичко: 447

Онлайн сега:
:: Albatros
:: Markoni55
:: malovo3
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМечтата на Оног (15)
раздел: Приказки
автор: Milvushina

Продължение от Мечтата на Оног (14)

Пролетта се смени с лято, лятото – с есен, а в края на есента магьосникът повика Оног и Валора в работилицата. Още отдалече си личеше, че е силно развълнуван.
- Вижте! – премина той направо на въпроса.
В ръцете си държеше кесия от черно кадифе. Отвори я и извади от нея прозрачен кристал, голям колкото свит мъжки юмрук. Магьосникът вдигна кристала високо пред очите им, за да го разгледат. Там, където слънчевите лъчите го докосваха, се пръскаха стотици цветни искри.
- Удивителен е – ахна Оног, който за пръв път виждаше такъв.
- Цената му също – небрежно подхвърли магьосникът и го прибра обратно в кесийката.
- Джуджетата може са ти одрали кожата, но кристалът е съвършен – каза Валора. – Напълно готови сме с маслото. Още утре ще можем да го изпробваме.
Рано на следващата сутрин алхимичката и Оног се появиха в работилицата и намериха Корнелиус да снове нервно пред голема с ръце пъхнати в противоположните джобове на робата му.
- Най-сетне! Къде се бавите, да започваме!
- Чакал си години, ще устискаш още половин час. Имаме право на чаша силен чай да се събудим – прозя се шумно Валора под ленената покривка.
Оног наля масло в резервоарите на торса, главата и всеки крайник на голема, после съедини всички части.
- Нека погледна кристала отново – каза Валора.
Корнелиус й подаде кесията. Тя предпазливо развърза кожените каишки и надникна вътре.
- Изглежда недокоснат. Добре, да започваме! Дай ми дясната си ръка.
Магьосникът предпазливо протегна длан към нея, а Валора я одра в средата с върха на остър нож . На мястото се показа капка рубиненочервена кръв.
- Това ще остави твоя отпечатък и ще свърже малка частица от духа ти с голема. Сега вземи кристала и го сложи в гърдите му.
С треперещи пръсти Корнелиус го постави на мястото му и запечата метала с магията си. С друго заклинание затопли маслото в металните вени на голема и го накара да се задвижи така че да облее кристала. В работилницата се възцари гробовна тишина. Мина четвърт час в напрегнато очакване, а въздухът натежа като пред буря. Корнелиус се съсредоточи, хвана главата на голема с две ръце и завърши заклинанието. Чу се гръм като от удар на далечна светкавица.
Стъклените очи на голема се отвориха. Той се втренчи във фигурата пред себе си.
- Чуваш ли ме? – попита несигурно магьосникът.
- Да.
- А виждаш ли ме?
- Да.
Корнелиус подскочи високо и плесна с ръце. Оног и Валора се прегърнаха.
- Успях, успях!! Десетилетие труд не е било напразно! Успях, успях!!
- Той ни следи с поглед!! Вие успяхте, маестро! Поздравления! - не скри радостта си полуоркът. – Ще трябва да го научим да върши разни неща. Да ходи, да сяда, да носи книги.
- Сега е също като малко дете – намеси се Валора. - Скоро ще те следва по петите навсякъде като пате майка си. Редно е да му дадем име, Корнелиус. Не можем да го наричаме просто “голем”. За своята заслуга ще предложа име аз. Нека бъде Трон. На езика на феите това значи “син”.
- Трон? – замисли се магьосникът и се обърна към металния човек, който беше приковал поглед в тях. – Защо да не попитаме него? Ще приемеш ли името Трон?
Стъклените очи се завъртяха към жената увита в покривка, после към човека, който го беше събудил за живот.
- Аз...Трон?... Да.
Корнелиус сияеше от щастие. Той се завъртя и затанцува около голема, а щом най-сетне се умори, седна тежко в стола и въздъхна.
- Моето творение! Единствено по рода си, невиждано от столетия! Светът ще научи за мен… Целият Магически съвет ще ахне, щом го види. – Той се обърна към чирака си. - Още другата седмица ще покажем Трон на Съвета, Оног. Не съм забравил за уговорката ни. Дойде време да получим признание за труда си.

***
На вратата на Валора се похлопа. Тя мигновено остави хаванчето с чукалото и се затече да отвори. Оног стоеше на прага ухилен до уши.
- Влизай, де, покана ли чакаш! – подкани го тя. – Разказвай!
- Всичко мина добре със Съвета. В началото беше плашещо – дванадесетте бяха подредени в полукръг около нас с маестрото и Трон. Когато махнахме покривката от голема, един от магьосниците стана на крака и сам дойде да го погледне. Показахме им, че може да отговаря, да ни следва, да носи предмети в ръцете си. Зададоха ни куп въпроси и се оттеглиха на съвет, а на следващия ден ни извикаха отново. Направиха маестрото доктор по философия, а той ме предложи за калфа. Съветът ме разпита за произхода ми, а после поискаха от мен да демонстрирах няколко заклинания и … и… повече не съм чирак, Валора! Вписаха ме в книгите и тържествено ми връчиха магически амулет. Ето, погледни! Вече съм магьосник-калфа!
- Напълно заслужено! Браво на теб, Оног!
- Без теб нямаше да се справя – промърмори смирено той.
- Вярно е, но ти ми се довери пръв – напомни му Валора. – А сега? Сега какво предстои?
- Вече съм свободен да напусна кулата. Мога да остана тук или потърся друг майстор, дори да предложа услугите си на някой заможен търговец и да пътувам.
Валора кимна и прехапа устни. Оног я погледна въпросително.
- Взе ли решение как ще постъпиш? – попита го тя.
- По пътя обратно към кулата спряхме за почивка край един поток. От много години не съм виждал гора. Помолих маестрото да ме остави за малко сам. Седнах на камъните, събух си обувките и натопих крака във водата. Чувах песните на птиците, тихото ромолене на поточето. Въздухът миришеше омайно на цветя и билки. Легнах на тревата и в миг изпитах истинско щастие. Всичко в тази кула ми беше опротивяло! Дори от любимата ми супа с пащърнак на Хана ми е втръснало со сълзи. Знам, че за пръв път в живота имам избор в каква посока да поема. Прекрасно е това, Валора, да си господар на собствената си съдба!
- Значи си тръгваш? – попита го тя без да го погледне.
- Както лежах на тревата и гледах небето, си спомних кога за последно правех същото това преди време. Тогава бях само едно просто селско момче, чието най-съкровеното желание бе да стане чирак на магьосник. Дойдох сам, с надеждата да се срещна с господаря на кулата и да го измоля да ме вземе. След седмици на безплодно чакане не ми беше останала храна и умирах от глад. Нямах никакви сили, затова легнах на поляната долу мокър до кости от дъжда и мислех, че едва ли ще доживея до сутринта. Накрая маестрото дойде и ме прие в кулата. До края на дните си няма да забравя първите си крачки тук. Тесните коридори ми се сториха най-прекрасното място на света. Имах мечта и я бях осъществил. Само това имаше значение.
Оног се усмихна и се вгледа надалеч през прозореца. Залезът бе обрагрил небето в златни, лилави нежнорозови краски. Валора нетърпелито се намести в стола си, но не го подкани да продължи.
- Преди да напусна селото обикновено прекарвах времето си сам край реката. Знаех, че там е хубаво, но не можех истински да оценя очарованието на свободата, защото бях нещастно, неуко момче, което копнееше да бъде другаде. Вече гледам на света с други очи. Сега знам, че съм постигнал нещо, а красотата, която ме заобикаля, е моята награда. Обичам тревата, откритото небе и гората, но кулата е моят дом. Домът не е тези кръгли стени, които познавам до болка като дланите на ръцете си. Той е мястото, където мога да бъда истинския аз, където винаги ще искам да се завърна. Сега знам, че ако се затъжа за широкия свят, мога да изляза и да му се насладя, а кулата ще ме чака. Това ми е напълно достатъчно. Вече не съм малко момче. Пораснах, а с мен пораснаха и мечтите ми. Имам много да уча, много да постигна. Решен съм да стана майстор магьосник. Преди исках да бъда приет в кула, а сега – да изградя своя собствена.
- Значи все пак си решил да си тръгнеш?
- Не. Още имам куп недовършени дела. Ти ми помогна с голема, а аз ти обещах да разваля проклятието на Гаргасон. Държа на думата си.
Тъмна сянка премина по лицето на алхимичката.
- Значи така, услуга за услуга? - каза тя равно.
- Да… имам предвид не! – отговори разпалено Оног. – Валора, можех повече да не се върна в кулата, но дойдох по своя воля и желание! Направих го не защото се чувствам длъжен да се разплатим, а защото от душа и сърце желая да ти помогна! Заедно сме в това. Така започнахме, така и ще завършим. Няма да те оставя да се изправиш сама пред онзи ужасен магьосник. Ако ще и на края на света да трябва да идеш, ще дойда с теб… стига да искаш.
Очите на Валора светнаха така, сякаш само това бе чакала да чуе.
- Разбира се, че искам. О, Оног! – Тя го притисна в силна мечешка прегръдка и го целуна по бузата. – Ти си истински приятел…
Полуоркът отвърна на прегръдката и за втори път този ден се почувства като победител.

***
Още същатата вечер Оног се измъкна от кулата. Без да бърза той се разходи в близката гора и накрая приседна до широкия дънер на едно старо дърво, цялото обрасло с мъх. Светулки проблясваха пред лицето му. Той затвори няколко от тях в шепи, а после се засмя и ги освободи. Беше му леко и весело на душата. Струваше му се, че товар колкото цяла планина изведнъж се е смъкнал от плещите му. Полуоркът искаше да прекара цялата нощ сам под звездите, но преди това имаше да свърши нещо важно. Той бръкна в пазвата си и извади от вътрешния си джоб едно вехто листче хартия, свито на четири. На него с разкривени едри букви, присъщи за дете, което наскоро се е научило да държи писалка, бяха написани три изречения. Първото беше зачеркнато с черен въглен. Оног прочете второто на глас: “искам да имам приятели!”.
По-рано беше казал на Валора, че мечтите му са пораснали заедно с него. Така си беше; на мястото на уплашеното, тъжно селянче се беше наместил уважаван бъдещ магьосник. Щом видеха новия му амулет, хората отстъпваха крачка назад и го поздравяваха учитво. При все това под новата роба, дълбоко в сърцето му, все още се криеше дете. Увереността в силите му беше нараснала стократно, но нуждата му от близост с друго живо същество бе останала непроменена от времето. Валора не виждаше в него орк, а нежна човешка душа. Всичките заклинания и скъпоценни артефакти в кулата не струваха толкова, колкото нейното приятелство.
- Разбира се, че ще се върна – каза той тихо. – Домът е там, където е сърцето.
Той се усмихна широко и без капка колебание зачеркна и второто желание.

СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ


Публикувано от viatarna на 15.10.2013 @ 15:20:59 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   Milvushina

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 19:45:27 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Мечтата на Оног (15)" | Вход | 6 коментара (23 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Мечтата на Оног (15)
от anonimapokrifoff на 15.10.2013 @ 21:22:25
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля, че във всеки живее един Оног - наранено дете, което трябва да се пребори със света и същевременно да се впише в него. Великолепна приказка!


Re: Мечтата на Оног (15)
от Milvushina на 16.10.2013 @ 21:21:16
(Профил | Изпрати бележка)
Много съм горда, че одобряваш приказката ми!!

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от secret_rose на 20.10.2013 @ 20:47:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Пък аз се запознах с майката на Оног :р
Само че тя бързо избяга :))

Чакаме продължението, де...


Re: Мечтата на Оног (15)
от Milvushina на 21.10.2013 @ 09:50:23
(Профил | Изпрати бележка)
Удоволствието беше изцяло мое, но нищо подобно!! Някои други хора избягаха без изобщо да се обадят!

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от secret_rose на 21.10.2013 @ 10:08:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Някои хора замръзнаха под моста на въздишките :))
Миленка, много бързо си тръгнахме, но скоро пак съм там. Има да ти досаждам... :р

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от Milvushina на 21.10.2013 @ 10:56:11
(Профил | Изпрати бележка)
Амин! Чух мъжът ти да казва "бахар". Аз знам какво е това!

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от secret_rose на 21.10.2013 @ 11:00:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Бахар...
Това е вероятно най - поетичната дума в личния ми речник.
Означава сезон, но означава едновременно пролет и есен :) или начало и край в едно.

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от Milvushina на 21.10.2013 @ 11:10:00
(Профил | Изпрати бележка)
Пролет. Това знам аз, че значи. Ще си спомня за това съвсем скоро, защото времето бързо тече.

Е, поне оправдах ли очакванията? Дано поне не съм те уплашила с острите си зъби! :)

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от secret_rose на 21.10.2013 @ 11:21:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не го слушай него, обича да мечтае... :)

Какво говориш, аз толкова ти се радвах... @--;--

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от Milvushina на 21.10.2013 @ 11:24:03
(Профил | Изпрати бележка)
Какво значи обича да мечтае? Че плановете ви за идване на пролет са само мираж?!

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от secret_rose на 21.10.2013 @ 11:31:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не :)) Ставаше дума премиера да има напролет чак, а аз викам да е по - наскоро. Нали Бахар :))
Сонбахар е есен, илькбахар е пролет.

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от Milvushina на 21.10.2013 @ 11:45:08
(Профил | Изпрати бележка)
Аз тази дума я знам от Гюлбахар - розова пролет. :) Може умът ми да е ангажиран с друго, но все още не съм забравила за моя Магнум опус. :)

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от secret_rose на 21.10.2013 @ 11:55:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да, принципно... би трябвало да е пролет. Но в турската поетика Гюльбахар означава сезонът на любовта.
Бахара на розата... @--;--

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от Milvushina на 21.10.2013 @ 13:14:42
(Профил | Изпрати бележка)
Оооооооо!

Имаш нов прякор! Вече ще ти викам не тайнствена роза, а Гюлбахар! Решено е!

П.П. Малко ми е странно да съм майка на Оног. Аз съм също майка на Грейс. И на Сами и Лукса. :)

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от secret_rose на 21.10.2013 @ 21:58:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Недей ми викай Гюльбахар :))) нищо общо нямам с розите аз...
Миленка, пожелавам ти толкова много деца, че да не мога да ги изброявам :) Не само Оног.
И кво става с харема между прочем, м?

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от Milvushina на 21.10.2013 @ 22:17:23
(Профил | Изпрати бележка)
Нали каза, че Гюлбахар е сезон на любовта. И розова пролет. Много ми се вързват с теб! И как да нямаш общо с розите? Не можеш да ме подведеш, не съм вчерашна. Нали имаш една голяма, цветна градина?

Толкова са много, че в главата ми е цяла какафония. Как да скучае човек?!

Ох, какво да става. Не може и Оног, и Грейси, и цял куп други неща, че и харем. Нека бъде моя магнум опус - поне христова възраст да чукна. :) П.П. Дай шанс на Грейси! Тя е много сладко малко дяволче, палаво и гениално. :)

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 15.10.2013 @ 15:57:51
(Профил | Изпрати бележка)
Харесва ми как лекичко, но упорито се прокрадва нюансът-съмнение за маалко по-различни отношения, освен приятелски, между Оног и Валора. Харесва ми как всестранно и последователно изграждаш основите на една бъдеща хармонична връзка между тях, явно ти е интересно да разглеждаш и изучаваш отношенията между хората, личи и от другите ти текстове.
Е, на мен пък ми е интересно да чета и изучавам теб и нямам търпение за следващата част на Оног!
Поздрави, Милена!


Re: Мечтата на Оног (15)
от Milvushina на 15.10.2013 @ 17:17:29
(Профил | Изпрати бележка)
:)

И приказните герои имат нужда от любов! Всъщност те като че най-вече, както си личи от класики като Спящата красавица, Снежанка и Пепеляшка. :)

Точно на този принцип са семействата. Хем те дразнят, хем не можеш без тях. Ей, Бога ми, знам всеки крив нрав и дивотия на роднините ми, ама пусто, като свикне и после чак ти липсва. :) А като имат... я по-добре да млъкна сега. От години знам какво ще се случи на финала и защо, мога да изчакам още малко преди да кажа, нали. :) Благодаря за интереса! Пиша много бавно и знам, че се иска оногско-волско търпение да ме следиш. :)

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 15.10.2013 @ 17:21:29
(Профил | Изпрати бележка)
Финалът е много специален :)
Поздрави! :)))


Re: Мечтата на Оног (15)
от Milvushina на 16.10.2013 @ 09:14:40
(Профил | Изпрати бележка)
Тази ми беше една от дългоизмислените сцени. :) Въпреки че това за сърцето не е моя идея! Приписват фразата на Плиний Стари, но разбира се в света на Оног не са и чували за него. ;-)

Благодаря!! :)

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от Ufff на 07.11.2013 @ 22:35:19
(Профил | Изпрати бележка)
Колко е хубаво, че следва продължение.
Ти си истинска приказница. Съвсем истинска.


Re: Мечтата на Оног (15)
от Milvushina на 08.11.2013 @ 07:59:59
(Профил | Изпрати бележка)
Аз съм изчервена от думите ти приказница. Ама съвсем изчервена!

Много се радвам, че ме настигна. Бавна съм, знам, но високо ценя търпението!! :)

]


Re: Мечтата на Оног (15)
от suleimo (suleimo8@gmail.com) на 24.09.2014 @ 11:49:16
(Профил | Изпрати бележка)
Все по-хубаво става!
Оног получи признание, а вероятно и любовни трепети ще го сполетят. Много финно наместваш пъзелчето.
Комплименти!